Aldi verdubbelt aantal Britse vestigingen tegen 2021 | RetailDetail

Aldi verdubbelt aantal Britse vestigingen tegen 2021

Aldi verdubbelt aantal Britse vestigingen tegen 2021

De Britse tak van Aldi wil van nu tot 2021 zo'n 50 tot 65 nieuwe winkels per jaar openen. Tegen dan zal de Duitse discounter zijn aantal vestigingen op Britse bodem hebben verdubbeld tot duizend.

Op naar 1.000 vestigingen

Aldi wil in Groot-Brittannië de komende zeven jaar 500 nieuwe winkels openen en zo zijn totaal verdubbelen tegen 2021. Dat blijkt uit een intern rapport van de discounter en is bevestigd door managing director Matthew Barnes van Aldi UK: "Voor de nabije toekomst is 65 nieuwe winkels per jaar echt een optie. Volgens ons moet 1.000 winkels zeker haalbaar zijn".

 

Tegelijk wil Aldi ook zijn bestaande vestigingen vernieuwen en uitbreiden. Barnes bevestigde dat niet alleen de winkels maar vooral de parkings bij tal van vestigingen dringend moeten worden uitgebreid, omdat Aldi "het slachtoffer dreigt te worden van zijn eigen succes, wat leidt tot lange files op de parkings of aan de kassa's". Welke investeringen met de ambitieuze plannen gemoeid zijn, is niet bekend.

 

Ook Britse consument prijsbewuster dan ooit

Net als bij ons zijn ook in het Verenigd Koninkrijk de discounters aan de winnende hand, nu de consument almaar prijsbewuster koopt: Aldi groeit er met zo'n 35% per jaar en werd zopas voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot "Grocer of the Year". 


Aldi pikte intussen al miljoenen klanten in van de grote vier (Tesco, Asda, Sainsbury's en Morrisons), met alle gevolgen van dien. Zo meldde Sainsbury's onlangs dat de omzet op vergelijkbare basis met 1,1% was gedaald, en dat na negen jaar van onophoudelijke groei.Tesco had het zelfs over de slechtste prestatie in 40 jaar en verwees uitdrukkelijk naar de discounters die almaar meer klanten afsnoepen.

 

Morrisons heeft zelfs voor de vlucht vooruit gekozen: het wil zichzelf omvormen tot een discounter en stelt prijsverlagingen in het verschiet ter waarde van een slordige 1 miljard pond over de komende drie jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.