Aldi verdubbelt aantal Britse vestigingen tegen 2021

Aldi verdubbelt aantal Britse vestigingen tegen 2021

De Britse tak van Aldi wil van nu tot 2021 zo'n 50 tot 65 nieuwe winkels per jaar openen. Tegen dan zal de Duitse discounter zijn aantal vestigingen op Britse bodem hebben verdubbeld tot duizend.

Op naar 1.000 vestigingen

Aldi wil in Groot-Brittannië de komende zeven jaar 500 nieuwe winkels openen en zo zijn totaal verdubbelen tegen 2021. Dat blijkt uit een intern rapport van de discounter en is bevestigd door managing director Matthew Barnes van Aldi UK: "Voor de nabije toekomst is 65 nieuwe winkels per jaar echt een optie. Volgens ons moet 1.000 winkels zeker haalbaar zijn".

 

Tegelijk wil Aldi ook zijn bestaande vestigingen vernieuwen en uitbreiden. Barnes bevestigde dat niet alleen de winkels maar vooral de parkings bij tal van vestigingen dringend moeten worden uitgebreid, omdat Aldi "het slachtoffer dreigt te worden van zijn eigen succes, wat leidt tot lange files op de parkings of aan de kassa's". Welke investeringen met de ambitieuze plannen gemoeid zijn, is niet bekend.

 

Ook Britse consument prijsbewuster dan ooit

Net als bij ons zijn ook in het Verenigd Koninkrijk de discounters aan de winnende hand, nu de consument almaar prijsbewuster koopt: Aldi groeit er met zo'n 35% per jaar en werd zopas voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot "Grocer of the Year". 


Aldi pikte intussen al miljoenen klanten in van de grote vier (Tesco, Asda, Sainsbury's en Morrisons), met alle gevolgen van dien. Zo meldde Sainsbury's onlangs dat de omzet op vergelijkbare basis met 1,1% was gedaald, en dat na negen jaar van onophoudelijke groei.Tesco had het zelfs over de slechtste prestatie in 40 jaar en verwees uitdrukkelijk naar de discounters die almaar meer klanten afsnoepen.

 

Morrisons heeft zelfs voor de vlucht vooruit gekozen: het wil zichzelf omvormen tot een discounter en stelt prijsverlagingen in het verschiet ter waarde van een slordige 1 miljard pond over de komende drie jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top