Aldi verdubbelt aantal Britse vestigingen tegen 2021

Aldi verdubbelt aantal Britse vestigingen tegen 2021

De Britse tak van Aldi wil van nu tot 2021 zo'n 50 tot 65 nieuwe winkels per jaar openen. Tegen dan zal de Duitse discounter zijn aantal vestigingen op Britse bodem hebben verdubbeld tot duizend.

Op naar 1.000 vestigingen

Aldi wil in Groot-Brittannië de komende zeven jaar 500 nieuwe winkels openen en zo zijn totaal verdubbelen tegen 2021. Dat blijkt uit een intern rapport van de discounter en is bevestigd door managing director Matthew Barnes van Aldi UK: "Voor de nabije toekomst is 65 nieuwe winkels per jaar echt een optie. Volgens ons moet 1.000 winkels zeker haalbaar zijn".

 

Tegelijk wil Aldi ook zijn bestaande vestigingen vernieuwen en uitbreiden. Barnes bevestigde dat niet alleen de winkels maar vooral de parkings bij tal van vestigingen dringend moeten worden uitgebreid, omdat Aldi "het slachtoffer dreigt te worden van zijn eigen succes, wat leidt tot lange files op de parkings of aan de kassa's". Welke investeringen met de ambitieuze plannen gemoeid zijn, is niet bekend.

 

Ook Britse consument prijsbewuster dan ooit

Net als bij ons zijn ook in het Verenigd Koninkrijk de discounters aan de winnende hand, nu de consument almaar prijsbewuster koopt: Aldi groeit er met zo'n 35% per jaar en werd zopas voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot "Grocer of the Year". 


Aldi pikte intussen al miljoenen klanten in van de grote vier (Tesco, Asda, Sainsbury's en Morrisons), met alle gevolgen van dien. Zo meldde Sainsbury's onlangs dat de omzet op vergelijkbare basis met 1,1% was gedaald, en dat na negen jaar van onophoudelijke groei.Tesco had het zelfs over de slechtste prestatie in 40 jaar en verwees uitdrukkelijk naar de discounters die almaar meer klanten afsnoepen.

 

Morrisons heeft zelfs voor de vlucht vooruit gekozen: het wil zichzelf omvormen tot een discounter en stelt prijsverlagingen in het verschiet ter waarde van een slordige 1 miljard pond over de komende drie jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top