Aldi verruimt openingstijden vanaf april

Aldi verruimt openingstijden vanaf april

Vanaf 1 april verruimen alle Belgische vestigingen van Aldi hun openingsuren: de winkels zullen dan open zijn van 8.30u tot 19.00u, wat neerkomt op zes extra uren per week. Dat meldt vakbond LBC-NVK, die mee aan de onderhandelingstafel zat. De zet komt er ongeveer een jaar nadat rivaal Lidl de openingstijden verbreedde.

Akkoord na acht maanden sociale onderhandelingen

Als laatste van de grote Belgische supermarktketens zal nu ook Aldi ruimere openingstijden voorzien voor zijn klanten. Hoewel de verruiming bij de discounter nog vrij beperkt blijft in vergelijking met veel sectorgenoten (geen extra late avondopeningsuren op vrijdag of zondagsopeningen), nam het onderhandelingsproces met de werknemersafgevaardigden bijna acht maanden in beslag.

 

In ruil voor de veranderde werktijden verkregen de medewerkers loonsverhoging, extra arbeidsuren, uitbreiding van de ‘vliegende ploeg’ en meer mogelijkheden voor een vermindering van uren voor filiaalleiders.

 

Vakbond LBC-NVK zegt tevreden te zijn over het totale pakket dat werd bereikt en wijst er op dat nu wellicht ook gauw een verruiming van de openingsuren bij slagerijketen Renmans zal volgen, aangezien deze zich op locaties vestigt waar een Aldi-supermarkt aanwezig is.

 

Nu ook Nutella in Nederland

Ook in Nederland heeft Aldi recent nog stappen gezet in de richting van meer klantencomfort: deze week heeft de harddiscounter er zijn assortiment A-merken uitgebreid met producten van fabrikant Ferrero, met name Nutella, Kinder Bueno en Kinder Chocolade. Eerder sloot Aldi in Nederland al soortgelijke overeenkomsten met Mars en Coca-Cola.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top