Aldi verruimt openingstijden vanaf april

Aldi verruimt openingstijden vanaf april

Vanaf 1 april verruimen alle Belgische vestigingen van Aldi hun openingsuren: de winkels zullen dan open zijn van 8.30u tot 19.00u, wat neerkomt op zes extra uren per week. Dat meldt vakbond LBC-NVK, die mee aan de onderhandelingstafel zat. De zet komt er ongeveer een jaar nadat rivaal Lidl de openingstijden verbreedde.

Akkoord na acht maanden sociale onderhandelingen

Als laatste van de grote Belgische supermarktketens zal nu ook Aldi ruimere openingstijden voorzien voor zijn klanten. Hoewel de verruiming bij de discounter nog vrij beperkt blijft in vergelijking met veel sectorgenoten (geen extra late avondopeningsuren op vrijdag of zondagsopeningen), nam het onderhandelingsproces met de werknemersafgevaardigden bijna acht maanden in beslag.

 

In ruil voor de veranderde werktijden verkregen de medewerkers loonsverhoging, extra arbeidsuren, uitbreiding van de ‘vliegende ploeg’ en meer mogelijkheden voor een vermindering van uren voor filiaalleiders.

 

Vakbond LBC-NVK zegt tevreden te zijn over het totale pakket dat werd bereikt en wijst er op dat nu wellicht ook gauw een verruiming van de openingsuren bij slagerijketen Renmans zal volgen, aangezien deze zich op locaties vestigt waar een Aldi-supermarkt aanwezig is.

 

Nu ook Nutella in Nederland

Ook in Nederland heeft Aldi recent nog stappen gezet in de richting van meer klantencomfort: deze week heeft de harddiscounter er zijn assortiment A-merken uitgebreid met producten van fabrikant Ferrero, met name Nutella, Kinder Bueno en Kinder Chocolade. Eerder sloot Aldi in Nederland al soortgelijke overeenkomsten met Mars en Coca-Cola.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top