Babyvoeding stuwt Danone

Babyvoeding stuwt Danone

De Franse voedingsproducent Danone kan een sterker dan verwacht eerste kwartaal voorleggen, dankzij een groeiende verkoop van babyvoeding. In dat segment steeg de omzet voor de eerste keer in een jaar.

Terugkeer na problemen

De babyvoeding van Danone had het de voorbije kwartalen zwaar te verduren: eerst waren er aantijgingen van omkoping in China en later moest een deel van de producten teruggeroepen worden. Daardoor was er de voorbije kwartalen steeds een terugvallende omzet bij de divisie babyvoeding. In het eerste kwartaal van zijn nieuwe financieel jaar kon Danone echter een omzetgroei van 19 procent laten optekenen bij de babyvoeding.

 

De andere divisies presteerden dan weer minder sterk: zo viel het volume verkochte verse zuivel terug met meer dan 7%, al werd dat grotendeels gecompenseerd door prijsverhogingen. De totale omzet steeg naar 5,4 miljard euro (+6,9%), waar analisten omzetgroei van 5,8 procent voorspeld hadden. Danone wil voor het hele jaar uitkomen op een groei tussen 4,5 procent en 5,5 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top