Babyvoeding stuwt Danone | RetailDetail

Babyvoeding stuwt Danone

Babyvoeding stuwt Danone

De Franse voedingsproducent Danone kan een sterker dan verwacht eerste kwartaal voorleggen, dankzij een groeiende verkoop van babyvoeding. In dat segment steeg de omzet voor de eerste keer in een jaar.

Terugkeer na problemen

De babyvoeding van Danone had het de voorbije kwartalen zwaar te verduren: eerst waren er aantijgingen van omkoping in China en later moest een deel van de producten teruggeroepen worden. Daardoor was er de voorbije kwartalen steeds een terugvallende omzet bij de divisie babyvoeding. In het eerste kwartaal van zijn nieuwe financieel jaar kon Danone echter een omzetgroei van 19 procent laten optekenen bij de babyvoeding.

 

De andere divisies presteerden dan weer minder sterk: zo viel het volume verkochte verse zuivel terug met meer dan 7%, al werd dat grotendeels gecompenseerd door prijsverhogingen. De totale omzet steeg naar 5,4 miljard euro (+6,9%), waar analisten omzetgroei van 5,8 procent voorspeld hadden. Danone wil voor het hele jaar uitkomen op een groei tussen 4,5 procent en 5,5 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.