Bakkerijgroep La Lorraine boekt mooie winst

Bakkerijgroep La Lorraine boekt mooie winst

La Lorraine, de bakkerijgroep die onder andere eigenaar is van broodjesketen Panos, heeft in het eerste halfjaar mooie cijfers kunnen voorleggen. Dat had het vooral te danken aan sterke groei in Centraal-Europa.

"Steken tandje bij"

De omzet bleef bij 273 miljoen euro wel ongeveer gelijk met een jaar eerder, maar de marges binnen het bedrijf stegen dankzij het verbeteren van de productie. Daardoor steeg de bedrijfswinst van 13,7 miljoen euro naar 17,6 miljoen euro en kwam de nettowinst uit op 8,7 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 7,9 miljoen euro. De ebitda steeg met 17 procent van 30,8 miljoen euro naar 36 miljoen euro.

 

"We investeren dit jaar 70 miljoen euro. In de productiviteitsuitbreiding van al onze Europese bakkerijen, maar ook in geautomatiseerde warehousing en logistiek in onder meer Tsjechië en Polen", zei CEO Guido Vanherpe eerder dit jaar al aan De Tijd. Ook een sterke groei in Centraal- en Oost-Europa zorgde voor betere cijfers.

 

La Lorraine is eigenaar van de broodjesketen Panos, maar het verkoopt ook diepvriesbakkerijproducten in heel Europa en in West-Europa voegt het daar ook nog melen, vers brood en patisserie aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top