Bakkerijgroep La Lorraine boekt mooie winst | RetailDetail

Bakkerijgroep La Lorraine boekt mooie winst

Bakkerijgroep La Lorraine boekt mooie winst

La Lorraine, de bakkerijgroep die onder andere eigenaar is van broodjesketen Panos, heeft in het eerste halfjaar mooie cijfers kunnen voorleggen. Dat had het vooral te danken aan sterke groei in Centraal-Europa.

"Steken tandje bij"

De omzet bleef bij 273 miljoen euro wel ongeveer gelijk met een jaar eerder, maar de marges binnen het bedrijf stegen dankzij het verbeteren van de productie. Daardoor steeg de bedrijfswinst van 13,7 miljoen euro naar 17,6 miljoen euro en kwam de nettowinst uit op 8,7 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 7,9 miljoen euro. De ebitda steeg met 17 procent van 30,8 miljoen euro naar 36 miljoen euro.

 

"We investeren dit jaar 70 miljoen euro. In de productiviteitsuitbreiding van al onze Europese bakkerijen, maar ook in geautomatiseerde warehousing en logistiek in onder meer Tsjechië en Polen", zei CEO Guido Vanherpe eerder dit jaar al aan De Tijd. Ook een sterke groei in Centraal- en Oost-Europa zorgde voor betere cijfers.

 

La Lorraine is eigenaar van de broodjesketen Panos, maar het verkoopt ook diepvriesbakkerijproducten in heel Europa en in West-Europa voegt het daar ook nog melen, vers brood en patisserie aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.