Bakkerijgroep La Lorraine boekt mooie winst

Bakkerijgroep La Lorraine boekt mooie winst

La Lorraine, de bakkerijgroep die onder andere eigenaar is van broodjesketen Panos, heeft in het eerste halfjaar mooie cijfers kunnen voorleggen. Dat had het vooral te danken aan sterke groei in Centraal-Europa.

"Steken tandje bij"

De omzet bleef bij 273 miljoen euro wel ongeveer gelijk met een jaar eerder, maar de marges binnen het bedrijf stegen dankzij het verbeteren van de productie. Daardoor steeg de bedrijfswinst van 13,7 miljoen euro naar 17,6 miljoen euro en kwam de nettowinst uit op 8,7 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 7,9 miljoen euro. De ebitda steeg met 17 procent van 30,8 miljoen euro naar 36 miljoen euro.

 

"We investeren dit jaar 70 miljoen euro. In de productiviteitsuitbreiding van al onze Europese bakkerijen, maar ook in geautomatiseerde warehousing en logistiek in onder meer Tsjechië en Polen", zei CEO Guido Vanherpe eerder dit jaar al aan De Tijd. Ook een sterke groei in Centraal- en Oost-Europa zorgde voor betere cijfers.

 

La Lorraine is eigenaar van de broodjesketen Panos, maar het verkoopt ook diepvriesbakkerijproducten in heel Europa en in West-Europa voegt het daar ook nog melen, vers brood en patisserie aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top