Belg drinkt weer meer champagne

Belg drinkt weer meer champagne

Na een dipje in 2012 heeft de Belgische consument in 2013 weer meer champagne gedronken. Vorig jaar ging het om 9,5 miljoen flessen, exclusief de 3 tot 5 miljoen flessen die de Belg rechtstreeks in Frankrijk gaat halen...

Stijging met 15%

Met 9,5 miljoen flessen champagne heeft de Belgische consument in 2013 bijna 15% meer champagne gekocht dan het jaar voordien, blijkt uit de cijfers die het Comité Interprofessionel du vin de Champagne vandaag in Brugge voorstelde.

 

Daarmee is ons land de vijfde belangrijkste afzetmarkt voor de Franse champagneboeren. Groot-Brittannië staat op één met ruim 30 miljoen flessen, gevolgd door de Verenigde Staten met bijna 18 miljoen flessen, Duitsland met 12,36 miljoen flessen en Japan met 9,67 miljoen stuks.

 

Voor een goed begrip: het gaat hier om de officiële exportcijfers, die geen rekening houden met de naar schatting 3 tot 5 miljoen flessen die we rechtstreeks meebrengen van bij de Franse champagneboeren. Eigenlijk staan we dus 'virtueel' op de derde plaats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top