Belg drinkt weer meer champagne | RetailDetail

Belg drinkt weer meer champagne

Belg drinkt weer meer champagne

Na een dipje in 2012 heeft de Belgische consument in 2013 weer meer champagne gedronken. Vorig jaar ging het om 9,5 miljoen flessen, exclusief de 3 tot 5 miljoen flessen die de Belg rechtstreeks in Frankrijk gaat halen...

Stijging met 15%

Met 9,5 miljoen flessen champagne heeft de Belgische consument in 2013 bijna 15% meer champagne gekocht dan het jaar voordien, blijkt uit de cijfers die het Comité Interprofessionel du vin de Champagne vandaag in Brugge voorstelde.

 

Daarmee is ons land de vijfde belangrijkste afzetmarkt voor de Franse champagneboeren. Groot-Brittannië staat op één met ruim 30 miljoen flessen, gevolgd door de Verenigde Staten met bijna 18 miljoen flessen, Duitsland met 12,36 miljoen flessen en Japan met 9,67 miljoen stuks.

 

Voor een goed begrip: het gaat hier om de officiële exportcijfers, die geen rekening houden met de naar schatting 3 tot 5 miljoen flessen die we rechtstreeks meebrengen van bij de Franse champagneboeren. Eigenlijk staan we dus 'virtueel' op de derde plaats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top