Betalen met reviews in Denemarken | RetailDetail

Betalen met reviews in Denemarken

Betalen met reviews in Denemarken

In Denemarken heeft een supermarkt zijn deuren geopend, waar consumenten enkel met reviews van producten moeten betalen. Freemarket is zo de perfecte plek voor bedrijven om nieuwe producten uit te testen.

Kleine maandelijkse bijdrage, maar strenge deadline

Freemarket opende het voorbije weekend in Kopenhagen en heeft een uniek verdienmodel: klanten moeten zich op voorhand registreren bij de winkel en betalen vervolgens een maandelijkse bijdrage van ongeveer 2,50 euro. Voor dat bedrag kunnen ze elke maand tien nieuwe producten uitkiezen, die ze in de winkel kunnen ophalen. Daarnaast krijgen ze ook kortingsbonnen en andere promoties bij verschillende handelaars.

 

Het enige dat van de klanten wordt gevraagd, is dat ze binnen een bepaalde periode een review van het product online zetten. Halen ze die deadline niet, dan kan het zijn dat hun profiel wordt gesloten en ze dus geen recht meer hebben op gratis producten. Om hun profiel te heropenen, moeten ze dan een boete betalen, waardoor ze als het ware dus toch betalen voor een gebruikt product.

 

Het concept van 'tryvertising' dat Freemarket hier gebruikt, bestaat al langer. Er zijn al verschillende websites te vinden waar consumenten zich kunnen aanmelden om producten gratis te testen, in ruil voor een review. Als fysieke supermarkt zijn deDenen echter pioniers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.