Betalen met reviews in Denemarken

Betalen met reviews in Denemarken

In Denemarken heeft een supermarkt zijn deuren geopend, waar consumenten enkel met reviews van producten moeten betalen. Freemarket is zo de perfecte plek voor bedrijven om nieuwe producten uit te testen.

Kleine maandelijkse bijdrage, maar strenge deadline

Freemarket opende het voorbije weekend in Kopenhagen en heeft een uniek verdienmodel: klanten moeten zich op voorhand registreren bij de winkel en betalen vervolgens een maandelijkse bijdrage van ongeveer 2,50 euro. Voor dat bedrag kunnen ze elke maand tien nieuwe producten uitkiezen, die ze in de winkel kunnen ophalen. Daarnaast krijgen ze ook kortingsbonnen en andere promoties bij verschillende handelaars.

 

Het enige dat van de klanten wordt gevraagd, is dat ze binnen een bepaalde periode een review van het product online zetten. Halen ze die deadline niet, dan kan het zijn dat hun profiel wordt gesloten en ze dus geen recht meer hebben op gratis producten. Om hun profiel te heropenen, moeten ze dan een boete betalen, waardoor ze als het ware dus toch betalen voor een gebruikt product.

 

Het concept van 'tryvertising' dat Freemarket hier gebruikt, bestaat al langer. Er zijn al verschillende websites te vinden waar consumenten zich kunnen aanmelden om producten gratis te testen, in ruil voor een review. Als fysieke supermarkt zijn deDenen echter pioniers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top