Betalen met reviews in Denemarken

Betalen met reviews in Denemarken

In Denemarken heeft een supermarkt zijn deuren geopend, waar consumenten enkel met reviews van producten moeten betalen. Freemarket is zo de perfecte plek voor bedrijven om nieuwe producten uit te testen.

Kleine maandelijkse bijdrage, maar strenge deadline

Freemarket opende het voorbije weekend in Kopenhagen en heeft een uniek verdienmodel: klanten moeten zich op voorhand registreren bij de winkel en betalen vervolgens een maandelijkse bijdrage van ongeveer 2,50 euro. Voor dat bedrag kunnen ze elke maand tien nieuwe producten uitkiezen, die ze in de winkel kunnen ophalen. Daarnaast krijgen ze ook kortingsbonnen en andere promoties bij verschillende handelaars.

 

Het enige dat van de klanten wordt gevraagd, is dat ze binnen een bepaalde periode een review van het product online zetten. Halen ze die deadline niet, dan kan het zijn dat hun profiel wordt gesloten en ze dus geen recht meer hebben op gratis producten. Om hun profiel te heropenen, moeten ze dan een boete betalen, waardoor ze als het ware dus toch betalen voor een gebruikt product.

 

Het concept van 'tryvertising' dat Freemarket hier gebruikt, bestaat al langer. Er zijn al verschillende websites te vinden waar consumenten zich kunnen aanmelden om producten gratis te testen, in ruil voor een review. Als fysieke supermarkt zijn deDenen echter pioniers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top