Betalen met reviews in Denemarken

Betalen met reviews in Denemarken

In Denemarken heeft een supermarkt zijn deuren geopend, waar consumenten enkel met reviews van producten moeten betalen. Freemarket is zo de perfecte plek voor bedrijven om nieuwe producten uit te testen.

Kleine maandelijkse bijdrage, maar strenge deadline

Freemarket opende het voorbije weekend in Kopenhagen en heeft een uniek verdienmodel: klanten moeten zich op voorhand registreren bij de winkel en betalen vervolgens een maandelijkse bijdrage van ongeveer 2,50 euro. Voor dat bedrag kunnen ze elke maand tien nieuwe producten uitkiezen, die ze in de winkel kunnen ophalen. Daarnaast krijgen ze ook kortingsbonnen en andere promoties bij verschillende handelaars.

 

Het enige dat van de klanten wordt gevraagd, is dat ze binnen een bepaalde periode een review van het product online zetten. Halen ze die deadline niet, dan kan het zijn dat hun profiel wordt gesloten en ze dus geen recht meer hebben op gratis producten. Om hun profiel te heropenen, moeten ze dan een boete betalen, waardoor ze als het ware dus toch betalen voor een gebruikt product.

 

Het concept van 'tryvertising' dat Freemarket hier gebruikt, bestaat al langer. Er zijn al verschillende websites te vinden waar consumenten zich kunnen aanmelden om producten gratis te testen, in ruil voor een review. Als fysieke supermarkt zijn deDenen echter pioniers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top