Bicky-producent opent nieuwe productielijn | RetailDetail

Bicky-producent opent nieuwe productielijn

Bicky-producent opent nieuwe productielijn

De Belgische producent van diepvriessnacks Izico, bekend van de merken Bicky en Beckers, heeft een nieuwe productielijn geopend in de fabriek in Bocholt. Het gaat om een investering van 6,5 miljoen euro.

40 miljoen kilo

De nieuwe productielijn maakt gebruik van de nieuwste technieken voor het produceren en verpakken van voorgegaarde hamburgers. Daardoor kan Izico de productiecapaciteit sterk uitbreiden: de totale capaciteit zal met 30 procent toenemen. Er zal nu per jaar een half miljard hamburgers en curryworsten geproduceerd kunnen worden, goed voor een gewicht van 40 miljoen kilo.


De investering van 6,5 miljoen euro is de grootste investering uit de geschiedenis van het bedrijf en toont het vertrouwen van Izico in de fabriek van Bocholt als een productielocatie.


"Onze merken en producten doen het goed. Beckers zit in de lift en Bicky, onze populaire hamburger, is een icoon in België en zeer geliefd bij jongeren en studenten. Ook onze privatelabel-productie draait op volle toeren. Redenen genoeg dus om te investeren in een innovatieve productie-eenheid", zegt Bernard Goethals, operations director bij Izico.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.