Bicky-producent opent nieuwe productielijn

Bicky-producent opent nieuwe productielijn

De Belgische producent van diepvriessnacks Izico, bekend van de merken Bicky en Beckers, heeft een nieuwe productielijn geopend in de fabriek in Bocholt. Het gaat om een investering van 6,5 miljoen euro.

40 miljoen kilo

De nieuwe productielijn maakt gebruik van de nieuwste technieken voor het produceren en verpakken van voorgegaarde hamburgers. Daardoor kan Izico de productiecapaciteit sterk uitbreiden: de totale capaciteit zal met 30 procent toenemen. Er zal nu per jaar een half miljard hamburgers en curryworsten geproduceerd kunnen worden, goed voor een gewicht van 40 miljoen kilo.


De investering van 6,5 miljoen euro is de grootste investering uit de geschiedenis van het bedrijf en toont het vertrouwen van Izico in de fabriek van Bocholt als een productielocatie.


"Onze merken en producten doen het goed. Beckers zit in de lift en Bicky, onze populaire hamburger, is een icoon in België en zeer geliefd bij jongeren en studenten. Ook onze privatelabel-productie draait op volle toeren. Redenen genoeg dus om te investeren in een innovatieve productie-eenheid", zegt Bernard Goethals, operations director bij Izico.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top