Bicky-producent opent nieuwe productielijn

Bicky-producent opent nieuwe productielijn

De Belgische producent van diepvriessnacks Izico, bekend van de merken Bicky en Beckers, heeft een nieuwe productielijn geopend in de fabriek in Bocholt. Het gaat om een investering van 6,5 miljoen euro.

40 miljoen kilo

De nieuwe productielijn maakt gebruik van de nieuwste technieken voor het produceren en verpakken van voorgegaarde hamburgers. Daardoor kan Izico de productiecapaciteit sterk uitbreiden: de totale capaciteit zal met 30 procent toenemen. Er zal nu per jaar een half miljard hamburgers en curryworsten geproduceerd kunnen worden, goed voor een gewicht van 40 miljoen kilo.


De investering van 6,5 miljoen euro is de grootste investering uit de geschiedenis van het bedrijf en toont het vertrouwen van Izico in de fabriek van Bocholt als een productielocatie.


"Onze merken en producten doen het goed. Beckers zit in de lift en Bicky, onze populaire hamburger, is een icoon in België en zeer geliefd bij jongeren en studenten. Ook onze privatelabel-productie draait op volle toeren. Redenen genoeg dus om te investeren in een innovatieve productie-eenheid", zegt Bernard Goethals, operations director bij Izico.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top