Bruisende resultaten voor Spadel | RetailDetail

Bruisende resultaten voor Spadel

Bruisende resultaten voor Spadel

Spadel, het bedrijf achter watermerk Spa, zag in de eerste helft van 2014 sterkere resultaten dan een jaar eerder. Zowel de netto-omzet als het bedrijfsresultaat gingen de hoogte in, dankzij een betere verkoop op alle markten.

Verdubbeling bedrijfsresultaat

In de eerste zes maanden van 2014 haalde Spadel een omzet van 117 miljoen euro, een stijging van 15,4% ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijkbare omzet steeg met slechts 9 procent, een verschil dat te verklaren valt door de overname van Eaux Minérales de Ribeauvillé in juli 2013. Het bedrijfsresultaat werd bijna verdubbeld met een stijging van 8,4 miljoen euro naar 16,2 miljoen euro.

 

In België is de thuisconsumptie van natuurlijk mineraalwater met 7,1 procent in waarde gestegen, het volume ging met 8,1 procent omhoog. De omzet in België steeg met 11 procent, al daalde het marktaandeel wel licht. Ook in Nederland steeg de consumptie met 10 procent in waarde en 5 procent in volume, wat leidde tot een 11 procent hogere omzet. Het marktaandeel in Nederland is een stuk hoger dan een jaar eerder, mede omdat de mineraalwaters van Spadel tot midden april 2013 niet beschikbaar waren in enkele grote supermarkten.

 

In Frankrijk steeg de thuisconsumptie van mineraalwater met 4,5 procent in waarde, 6,9 procent in volume. Het marktaandeel bleef er stabiel, terwijl de omzet met 9 procent steeg. De markt met de grootste groei was het Verenigd Koninkrijk, waar er een stijging in waarde van 16,3 procent was en een stijging in volume van 12,8 procent.

 

Spadel verwacht voor het volledige jaar 2014 een hogere recurrente bedrijfswinst te halen dan in 2013, ondanks een matige zomer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.