Carrefour loopt tweede keer tegen de Volt-lamp | RetailDetail

Carrefour loopt tweede keer tegen de Volt-lamp

Carrefour loopt tweede keer tegen de Volt-lamp

Uit een undercoverreportage van consumentenprogramma Volt blijkt dat Carrefour er nog altijd niet in slaagt om al zijn promotieprijzen correct door te rekenen aan de klanten. De keten geeft toe dat nog niet alles perfect is, maar benadrukt dat de fouten net zo vaak in het voordeel als het nadeel van de klant uitdraaien.

Tweede keer tegen de lamp gelopen

"In het verleden stelde de undercoverreporter van Volt al vast dat vooral bij Carrefour geafficheerde prijzen durven afwijken van die aan de kassa. De supermarktketen beloofde toen beterschap. Onze reporter ging een dik jaar later opnieuw op pad om die belofte na te gaan", zo kondigde Kobe Ilsen de nieuwe undercoverreportage aan.

 

De nieuwe undercovertest, één jaar later, toont nauwelijks beterschap. De reporter die dit keer met de zelfscanner in aanslag door de supermarkt stapt, merkt al snel dat sommige promoprijzen wél op de zelfscanner verschijnen en andere dan weer niet. Af en toe vindt ze in de rekken nog actieprijzen die al sinds 31 december vorig jaar voorbij zijn: vaak geeft de zelfscanner dan al de nieuwe prijs aan, maar af en toe blijkt die nochtans al lang afgelopen promoprijs toch nog te gelden. Kortom, verwarring troef.

 

Wie zijn beklag doet aan de kassa, krijgt wel de geafficheerde prijs aangerekend. "We zijn daartoe verplicht, hé", doet een kassierster helemaal niet moeilijk. Maar niet elke klant is even oplettend of mondig, uiteraard...

 

"Al een pak beter"

"Nochtans zijn we er het laatste jaar al een pak op vooruitgegaan", reageert Vera Vermeeren van Carrefour in Het Nieuwsblad. "Onze promoties blijven nu twee weken geldig in plaats van een week. Daardoor blijven de affiches minder vaak te lang hangen en betalen onze klanten niet meer zo vaak te veel."

 

Wel benadrukt de woordvoerster: "We werken met mensen, en die maken al eens fouten. Die fouten draaien trouwens net zo vaak uit in het voordeel als in het nadeel van de klant."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top