Carrefour loopt tweede keer tegen de Volt-lamp | RetailDetail

Carrefour loopt tweede keer tegen de Volt-lamp

Carrefour loopt tweede keer tegen de Volt-lamp

Uit een undercoverreportage van consumentenprogramma Volt blijkt dat Carrefour er nog altijd niet in slaagt om al zijn promotieprijzen correct door te rekenen aan de klanten. De keten geeft toe dat nog niet alles perfect is, maar benadrukt dat de fouten net zo vaak in het voordeel als het nadeel van de klant uitdraaien.

Tweede keer tegen de lamp gelopen

"In het verleden stelde de undercoverreporter van Volt al vast dat vooral bij Carrefour geafficheerde prijzen durven afwijken van die aan de kassa. De supermarktketen beloofde toen beterschap. Onze reporter ging een dik jaar later opnieuw op pad om die belofte na te gaan", zo kondigde Kobe Ilsen de nieuwe undercoverreportage aan.

 

De nieuwe undercovertest, één jaar later, toont nauwelijks beterschap. De reporter die dit keer met de zelfscanner in aanslag door de supermarkt stapt, merkt al snel dat sommige promoprijzen wél op de zelfscanner verschijnen en andere dan weer niet. Af en toe vindt ze in de rekken nog actieprijzen die al sinds 31 december vorig jaar voorbij zijn: vaak geeft de zelfscanner dan al de nieuwe prijs aan, maar af en toe blijkt die nochtans al lang afgelopen promoprijs toch nog te gelden. Kortom, verwarring troef.

 

Wie zijn beklag doet aan de kassa, krijgt wel de geafficheerde prijs aangerekend. "We zijn daartoe verplicht, hé", doet een kassierster helemaal niet moeilijk. Maar niet elke klant is even oplettend of mondig, uiteraard...

 

"Al een pak beter"

"Nochtans zijn we er het laatste jaar al een pak op vooruitgegaan", reageert Vera Vermeeren van Carrefour in Het Nieuwsblad. "Onze promoties blijven nu twee weken geldig in plaats van een week. Daardoor blijven de affiches minder vaak te lang hangen en betalen onze klanten niet meer zo vaak te veel."

 

Wel benadrukt de woordvoerster: "We werken met mensen, en die maken al eens fouten. Die fouten draaien trouwens net zo vaak uit in het voordeel als in het nadeel van de klant."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".