Carrefour loopt tweede keer tegen de Volt-lamp

Carrefour loopt tweede keer tegen de Volt-lamp

Uit een undercoverreportage van consumentenprogramma Volt blijkt dat Carrefour er nog altijd niet in slaagt om al zijn promotieprijzen correct door te rekenen aan de klanten. De keten geeft toe dat nog niet alles perfect is, maar benadrukt dat de fouten net zo vaak in het voordeel als het nadeel van de klant uitdraaien.

Tweede keer tegen de lamp gelopen

"In het verleden stelde de undercoverreporter van Volt al vast dat vooral bij Carrefour geafficheerde prijzen durven afwijken van die aan de kassa. De supermarktketen beloofde toen beterschap. Onze reporter ging een dik jaar later opnieuw op pad om die belofte na te gaan", zo kondigde Kobe Ilsen de nieuwe undercoverreportage aan.

 

De nieuwe undercovertest, één jaar later, toont nauwelijks beterschap. De reporter die dit keer met de zelfscanner in aanslag door de supermarkt stapt, merkt al snel dat sommige promoprijzen wél op de zelfscanner verschijnen en andere dan weer niet. Af en toe vindt ze in de rekken nog actieprijzen die al sinds 31 december vorig jaar voorbij zijn: vaak geeft de zelfscanner dan al de nieuwe prijs aan, maar af en toe blijkt die nochtans al lang afgelopen promoprijs toch nog te gelden. Kortom, verwarring troef.

 

Wie zijn beklag doet aan de kassa, krijgt wel de geafficheerde prijs aangerekend. "We zijn daartoe verplicht, hé", doet een kassierster helemaal niet moeilijk. Maar niet elke klant is even oplettend of mondig, uiteraard...

 

"Al een pak beter"

"Nochtans zijn we er het laatste jaar al een pak op vooruitgegaan", reageert Vera Vermeeren van Carrefour in Het Nieuwsblad. "Onze promoties blijven nu twee weken geldig in plaats van een week. Daardoor blijven de affiches minder vaak te lang hangen en betalen onze klanten niet meer zo vaak te veel."

 

Wel benadrukt de woordvoerster: "We werken met mensen, en die maken al eens fouten. Die fouten draaien trouwens net zo vaak uit in het voordeel als in het nadeel van de klant."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top