Carrefour stopt met Carrefour Discount

Carrefour stopt met Carrefour Discount

De Franse warenhuisketen Carrefour gaat zijn discountmerk Carrefour Discount vanaf 2015 zonder logo in de winkelrekken leggen. Zo wil huidig CEO Georges Plassat de link tussen het Carrefourlogo en discountproducten doorknippen.

Plassat geen fan van discount

De producten van Carrefour Discount zullen wel gewoon in de winkel te vinden blijven, maar Carrefour wil niet langer de indruk wekken dat Carrefour een minderwaardig merk is en haalt dus zijn eigen logo van de producten. "Het vertroebelt ons imago", zei Plassat enkele maanden na zijn aanstelling. "Je ziet de concurrentie toch ook geen discountproducten onder hun eigen merknaam verkopen?"

 

Carrefour Discount werd in 2009 ingevoerd door toenmalig CEO Lars Olofsson, die in 2012 ontslag nam. Zijn opvolger maakte snel duidelijk dat het discountmerk snel zou verdwijnen.

 

Overigens verkopen de producten va Carrefour Discount ook niet bijzonder goed, vooral niet op thuismarkt Frankrijk. Daar heeft Carrefour immers minder te maken met de concurrentie van de discounters, maar is het des te meer verwikkeld in een prijzenslag met andere hypermarktketens, zoals E. Leclerc en Intermarché.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Filet Pur: Groot misbaar in het abattoir

15/09/2017

Iemand nog een stukje tournedos? Of toch liever een geraspte wortel? De vleessector maakte alweer geen al te beste beurt afgelopen week, en dat is RetailDetail Food niet ontgaan, zoals blijkt uit dit onmisbare overzicht van de FMCG-actualiteit.

Back to top