Carrefour stopt met Carrefour Discount

Carrefour stopt met Carrefour Discount

De Franse warenhuisketen Carrefour gaat zijn discountmerk Carrefour Discount vanaf 2015 zonder logo in de winkelrekken leggen. Zo wil huidig CEO Georges Plassat de link tussen het Carrefourlogo en discountproducten doorknippen.

Plassat geen fan van discount

De producten van Carrefour Discount zullen wel gewoon in de winkel te vinden blijven, maar Carrefour wil niet langer de indruk wekken dat Carrefour een minderwaardig merk is en haalt dus zijn eigen logo van de producten. "Het vertroebelt ons imago", zei Plassat enkele maanden na zijn aanstelling. "Je ziet de concurrentie toch ook geen discountproducten onder hun eigen merknaam verkopen?"

 

Carrefour Discount werd in 2009 ingevoerd door toenmalig CEO Lars Olofsson, die in 2012 ontslag nam. Zijn opvolger maakte snel duidelijk dat het discountmerk snel zou verdwijnen.

 

Overigens verkopen de producten va Carrefour Discount ook niet bijzonder goed, vooral niet op thuismarkt Frankrijk. Daar heeft Carrefour immers minder te maken met de concurrentie van de discounters, maar is het des te meer verwikkeld in een prijzenslag met andere hypermarktketens, zoals E. Leclerc en Intermarché.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top