Coca-Cola lanceert frisdrank voor volwassenen | RetailDetail

Coca-Cola lanceert frisdrank voor volwassenen

Coca-Cola lanceert frisdrank voor volwassenen

Coca-Cola lanceert op 2 september een frisdrank voor volwassenen op de Belgische markt. Het gaat om een lichtbruisende drank met fruitsmaak: in eerste instantie gaat het om de combinaties pompelmoes-bloedappelsien en citroen-vlierbloesem.

Fïnley mikt op leeftijdsgroep tussen 25 en 49 jaar

De nieuwe drank, met de naam Fïnley, werd in april reeds gelanceerd op de Franse markt. Daar richt het drankje zich in de eerste plaats tot de doelgroep 25-49 jaar. 

 

Coca-Cola wil met Fïnley inspelen op de evolutie inzake smaakvoorkeur: naarmate de consument ouder wordt, neemt zijn belangstelling voor sterk sprankelende dranken immers af. Slechts 10% van de dranken die door volwassenen worden geconsumeerd, zijn dan nog sterk gashoudend: daarom kiest Coca-Cola voor een licht sprankelend alternatief. 

 

Fïnley is voor de Belgische markt beschikbaar in petflessen van 1,5 liter en in blikjes van 25 cl. In Frankrijk worden ook flesjes van 0,5 liter aangeboden. Coca-Cola wil zijn product vooral verdelen via de supermarkten en de betere broodjeszaken. Het concern plant een stevige ondersteuning van het product: "Het wordt de grootste lancering sinds Coca-Cola Zero in 2007", heet het. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.