Coca-Cola lanceert frisdrank voor volwassenen | RetailDetail

Coca-Cola lanceert frisdrank voor volwassenen

Coca-Cola lanceert frisdrank voor volwassenen

Coca-Cola lanceert op 2 september een frisdrank voor volwassenen op de Belgische markt. Het gaat om een lichtbruisende drank met fruitsmaak: in eerste instantie gaat het om de combinaties pompelmoes-bloedappelsien en citroen-vlierbloesem.

Fïnley mikt op leeftijdsgroep tussen 25 en 49 jaar

De nieuwe drank, met de naam Fïnley, werd in april reeds gelanceerd op de Franse markt. Daar richt het drankje zich in de eerste plaats tot de doelgroep 25-49 jaar. 

 

Coca-Cola wil met Fïnley inspelen op de evolutie inzake smaakvoorkeur: naarmate de consument ouder wordt, neemt zijn belangstelling voor sterk sprankelende dranken immers af. Slechts 10% van de dranken die door volwassenen worden geconsumeerd, zijn dan nog sterk gashoudend: daarom kiest Coca-Cola voor een licht sprankelend alternatief. 

 

Fïnley is voor de Belgische markt beschikbaar in petflessen van 1,5 liter en in blikjes van 25 cl. In Frankrijk worden ook flesjes van 0,5 liter aangeboden. Coca-Cola wil zijn product vooral verdelen via de supermarkten en de betere broodjeszaken. Het concern plant een stevige ondersteuning van het product: "Het wordt de grootste lancering sinds Coca-Cola Zero in 2007", heet het. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Delhaize schrapt partners voor Pluskaart

12/07/2018

Delhaize-klanten gaan wat minder punten kunnen sprokkelen met hun Pluskaart, want de samenwerking met de andere retailers waar klanten punten konden verzamelen en bonnen inwisselen (DI, Planet Parfum, Q8 en Tom&Co) wordt stopgezet.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Muyters zegt nee tegen herstructureringsplan Carrefour

11/07/2018

Deelstaatminister Philippe Muyters geeft een negatief advies voor het herstructureringsplan van supermarktketen Carrefour. Door dit plan zouden 600 werknemers recht hebben op het stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag (SWT), de opvolger van het brugpensioen. De definitieve uitspraak ligt in het kamp van federaal minister Kris Peeters.