Coca-Cola lanceert frisdrank voor volwassenen

Coca-Cola lanceert frisdrank voor volwassenen

Coca-Cola lanceert op 2 september een frisdrank voor volwassenen op de Belgische markt. Het gaat om een lichtbruisende drank met fruitsmaak: in eerste instantie gaat het om de combinaties pompelmoes-bloedappelsien en citroen-vlierbloesem.

Fïnley mikt op leeftijdsgroep tussen 25 en 49 jaar

De nieuwe drank, met de naam Fïnley, werd in april reeds gelanceerd op de Franse markt. Daar richt het drankje zich in de eerste plaats tot de doelgroep 25-49 jaar. 

 

Coca-Cola wil met Fïnley inspelen op de evolutie inzake smaakvoorkeur: naarmate de consument ouder wordt, neemt zijn belangstelling voor sterk sprankelende dranken immers af. Slechts 10% van de dranken die door volwassenen worden geconsumeerd, zijn dan nog sterk gashoudend: daarom kiest Coca-Cola voor een licht sprankelend alternatief. 

 

Fïnley is voor de Belgische markt beschikbaar in petflessen van 1,5 liter en in blikjes van 25 cl. In Frankrijk worden ook flesjes van 0,5 liter aangeboden. Coca-Cola wil zijn product vooral verdelen via de supermarkten en de betere broodjeszaken. Het concern plant een stevige ondersteuning van het product: "Het wordt de grootste lancering sinds Coca-Cola Zero in 2007", heet het. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top