Colmar verjongt al zijn restaurants

Colmar verjongt al zijn restaurants

Restaurantketen Colmar gaat haar negen Belgische restaurants in de loop van 2013 verbouwen. Ze krijgen een jonger en transparanter karakter om zo een jonger cliënteel aan te trekken. Ook komt er een nieuw logo en zal de marketingaanpak worden bijgestuurd.

Mikken op jongeren

Bedoeling is de restaurants een sterker 'welkomgevoel' en een kleurrijkere en gezelligere inrichting te geven. Het gratis draadloos internet en de kinderhoeken worden behouden, om zo meer jonge mensen aan te spreken.

 

Ook de marketing wil meer inspelen op de behoefte tot verjonging. Samen genieten in groep wordt een evidente boodschap voor vrienden, jeugd- en sportclubs, zegt Colmar.

 

Eerst Antwerpen en Brussel

De verbouwing van de complexen start halfweg deze maand. Eerst komt het pand langs de A12 in Aartselaar aan bod. De werken duren zowat tien dagen, dus begin februari kan het restaurant opnieuw worden geopend. Nadien volgen Merksem, Groot-Bijgaarden en Drogenbos. De vestigingen in Sint-Denijs-Westrem, Oostakker en Kortrijk komen als laatste aan de beurt.

 

In de gehuurde panden in Antwerpen en Woluwe moeten verbouwingen worden afgestemd op de toelatingen van de overheid. Bovendien bevindt het restaurant in Woluwe zich in een beschermd pand, waardoor de renovatie zich daar grotendeels zal beperken tot het interieur.

 

In Groot-Bijgaarden is naast een verjonging ook een uitbreiding gepland, waardoor de bouwwerken daar iets langer kunnen duren. In Sint-Denijs-Westrem wordt dan weer op de huidige locatie een volledig nieuw restaurant gebouwd.

 

 Colmar blijft Colmar

Aan de restauratieformule wordt niet getornd: Colmar blijft uitpakken met een all-in-prijs voor voor- en nagerechtenbuffet, hoofdgerecht geserveerd aan tafel en alle dranken. Ook van de menus en de seizoenssuggesties wordt niet afgestapt.

 

Colmar Restaurants startte meer dan vijftig jaar geleden als een familiale onderneming in handen van de familie Dossche, die haar investeringen wou diversifiëren. Tot dan was ze hoofdzakelijk actief in de veevoederindustrie.

 

Ook Franse en "Italiaanse" tak

In 1993 startte Colmar met het Sbarro-concept, dat opgebouwd is rond verse Italiaanse pasta, in Wijnegem Shopping Center, Waasland Shopping Center en het Zuidstation in Brussel. Deze strategie werd voortgezet met de exploitatie van nieuwe concepten zoals Café Muffin, Smoothiebar en Wok-a-Way.

 

Colmar boekte in 2011 een omzet van 26 miljoen euro en een nettowinst van 10,1 miljoen euro. Die laatste was wel voor een stuk beïnvloed door een uitzonderlijke meerwaarde van 4,7 miljoen euro. Naast de negen Belgische vestigingen heeft Colmar zestien verkooppunten in Frankrijk onder de naam Crocodile. Tegen december komen daar nog drie vestigingen bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top