Colmar verjongt al zijn restaurants

Colmar verjongt al zijn restaurants

Restaurantketen Colmar gaat haar negen Belgische restaurants in de loop van 2013 verbouwen. Ze krijgen een jonger en transparanter karakter om zo een jonger cliënteel aan te trekken. Ook komt er een nieuw logo en zal de marketingaanpak worden bijgestuurd.

Mikken op jongeren

Bedoeling is de restaurants een sterker 'welkomgevoel' en een kleurrijkere en gezelligere inrichting te geven. Het gratis draadloos internet en de kinderhoeken worden behouden, om zo meer jonge mensen aan te spreken.

 

Ook de marketing wil meer inspelen op de behoefte tot verjonging. Samen genieten in groep wordt een evidente boodschap voor vrienden, jeugd- en sportclubs, zegt Colmar.

 

Eerst Antwerpen en Brussel

De verbouwing van de complexen start halfweg deze maand. Eerst komt het pand langs de A12 in Aartselaar aan bod. De werken duren zowat tien dagen, dus begin februari kan het restaurant opnieuw worden geopend. Nadien volgen Merksem, Groot-Bijgaarden en Drogenbos. De vestigingen in Sint-Denijs-Westrem, Oostakker en Kortrijk komen als laatste aan de beurt.

 

In de gehuurde panden in Antwerpen en Woluwe moeten verbouwingen worden afgestemd op de toelatingen van de overheid. Bovendien bevindt het restaurant in Woluwe zich in een beschermd pand, waardoor de renovatie zich daar grotendeels zal beperken tot het interieur.

 

In Groot-Bijgaarden is naast een verjonging ook een uitbreiding gepland, waardoor de bouwwerken daar iets langer kunnen duren. In Sint-Denijs-Westrem wordt dan weer op de huidige locatie een volledig nieuw restaurant gebouwd.

 

 Colmar blijft Colmar

Aan de restauratieformule wordt niet getornd: Colmar blijft uitpakken met een all-in-prijs voor voor- en nagerechtenbuffet, hoofdgerecht geserveerd aan tafel en alle dranken. Ook van de menus en de seizoenssuggesties wordt niet afgestapt.

 

Colmar Restaurants startte meer dan vijftig jaar geleden als een familiale onderneming in handen van de familie Dossche, die haar investeringen wou diversifiëren. Tot dan was ze hoofdzakelijk actief in de veevoederindustrie.

 

Ook Franse en "Italiaanse" tak

In 1993 startte Colmar met het Sbarro-concept, dat opgebouwd is rond verse Italiaanse pasta, in Wijnegem Shopping Center, Waasland Shopping Center en het Zuidstation in Brussel. Deze strategie werd voortgezet met de exploitatie van nieuwe concepten zoals Café Muffin, Smoothiebar en Wok-a-Way.

 

Colmar boekte in 2011 een omzet van 26 miljoen euro en een nettowinst van 10,1 miljoen euro. Die laatste was wel voor een stuk beïnvloed door een uitzonderlijke meerwaarde van 4,7 miljoen euro. Naast de negen Belgische vestigingen heeft Colmar zestien verkooppunten in Frankrijk onder de naam Crocodile. Tegen december komen daar nog drie vestigingen bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top