Colmar verjongt al zijn restaurants

Colmar verjongt al zijn restaurants

Restaurantketen Colmar gaat haar negen Belgische restaurants in de loop van 2013 verbouwen. Ze krijgen een jonger en transparanter karakter om zo een jonger cliënteel aan te trekken. Ook komt er een nieuw logo en zal de marketingaanpak worden bijgestuurd.

Mikken op jongeren

Bedoeling is de restaurants een sterker 'welkomgevoel' en een kleurrijkere en gezelligere inrichting te geven. Het gratis draadloos internet en de kinderhoeken worden behouden, om zo meer jonge mensen aan te spreken.

 

Ook de marketing wil meer inspelen op de behoefte tot verjonging. Samen genieten in groep wordt een evidente boodschap voor vrienden, jeugd- en sportclubs, zegt Colmar.

 

Eerst Antwerpen en Brussel

De verbouwing van de complexen start halfweg deze maand. Eerst komt het pand langs de A12 in Aartselaar aan bod. De werken duren zowat tien dagen, dus begin februari kan het restaurant opnieuw worden geopend. Nadien volgen Merksem, Groot-Bijgaarden en Drogenbos. De vestigingen in Sint-Denijs-Westrem, Oostakker en Kortrijk komen als laatste aan de beurt.

 

In de gehuurde panden in Antwerpen en Woluwe moeten verbouwingen worden afgestemd op de toelatingen van de overheid. Bovendien bevindt het restaurant in Woluwe zich in een beschermd pand, waardoor de renovatie zich daar grotendeels zal beperken tot het interieur.

 

In Groot-Bijgaarden is naast een verjonging ook een uitbreiding gepland, waardoor de bouwwerken daar iets langer kunnen duren. In Sint-Denijs-Westrem wordt dan weer op de huidige locatie een volledig nieuw restaurant gebouwd.

 

 Colmar blijft Colmar

Aan de restauratieformule wordt niet getornd: Colmar blijft uitpakken met een all-in-prijs voor voor- en nagerechtenbuffet, hoofdgerecht geserveerd aan tafel en alle dranken. Ook van de menus en de seizoenssuggesties wordt niet afgestapt.

 

Colmar Restaurants startte meer dan vijftig jaar geleden als een familiale onderneming in handen van de familie Dossche, die haar investeringen wou diversifiëren. Tot dan was ze hoofdzakelijk actief in de veevoederindustrie.

 

Ook Franse en "Italiaanse" tak

In 1993 startte Colmar met het Sbarro-concept, dat opgebouwd is rond verse Italiaanse pasta, in Wijnegem Shopping Center, Waasland Shopping Center en het Zuidstation in Brussel. Deze strategie werd voortgezet met de exploitatie van nieuwe concepten zoals Café Muffin, Smoothiebar en Wok-a-Way.

 

Colmar boekte in 2011 een omzet van 26 miljoen euro en een nettowinst van 10,1 miljoen euro. Die laatste was wel voor een stuk beïnvloed door een uitzonderlijke meerwaarde van 4,7 miljoen euro. Naast de negen Belgische vestigingen heeft Colmar zestien verkooppunten in Frankrijk onder de naam Crocodile. Tegen december komen daar nog drie vestigingen bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top