Colmar verjongt al zijn restaurants | RetailDetail

Colmar verjongt al zijn restaurants

Colmar verjongt al zijn restaurants

Restaurantketen Colmar gaat haar negen Belgische restaurants in de loop van 2013 verbouwen. Ze krijgen een jonger en transparanter karakter om zo een jonger cliënteel aan te trekken. Ook komt er een nieuw logo en zal de marketingaanpak worden bijgestuurd.

Mikken op jongeren

Bedoeling is de restaurants een sterker 'welkomgevoel' en een kleurrijkere en gezelligere inrichting te geven. Het gratis draadloos internet en de kinderhoeken worden behouden, om zo meer jonge mensen aan te spreken.

 

Ook de marketing wil meer inspelen op de behoefte tot verjonging. Samen genieten in groep wordt een evidente boodschap voor vrienden, jeugd- en sportclubs, zegt Colmar.

 

Eerst Antwerpen en Brussel

De verbouwing van de complexen start halfweg deze maand. Eerst komt het pand langs de A12 in Aartselaar aan bod. De werken duren zowat tien dagen, dus begin februari kan het restaurant opnieuw worden geopend. Nadien volgen Merksem, Groot-Bijgaarden en Drogenbos. De vestigingen in Sint-Denijs-Westrem, Oostakker en Kortrijk komen als laatste aan de beurt.

 

In de gehuurde panden in Antwerpen en Woluwe moeten verbouwingen worden afgestemd op de toelatingen van de overheid. Bovendien bevindt het restaurant in Woluwe zich in een beschermd pand, waardoor de renovatie zich daar grotendeels zal beperken tot het interieur.

 

In Groot-Bijgaarden is naast een verjonging ook een uitbreiding gepland, waardoor de bouwwerken daar iets langer kunnen duren. In Sint-Denijs-Westrem wordt dan weer op de huidige locatie een volledig nieuw restaurant gebouwd.

 

 Colmar blijft Colmar

Aan de restauratieformule wordt niet getornd: Colmar blijft uitpakken met een all-in-prijs voor voor- en nagerechtenbuffet, hoofdgerecht geserveerd aan tafel en alle dranken. Ook van de menus en de seizoenssuggesties wordt niet afgestapt.

 

Colmar Restaurants startte meer dan vijftig jaar geleden als een familiale onderneming in handen van de familie Dossche, die haar investeringen wou diversifiëren. Tot dan was ze hoofdzakelijk actief in de veevoederindustrie.

 

Ook Franse en "Italiaanse" tak

In 1993 startte Colmar met het Sbarro-concept, dat opgebouwd is rond verse Italiaanse pasta, in Wijnegem Shopping Center, Waasland Shopping Center en het Zuidstation in Brussel. Deze strategie werd voortgezet met de exploitatie van nieuwe concepten zoals Café Muffin, Smoothiebar en Wok-a-Way.

 

Colmar boekte in 2011 een omzet van 26 miljoen euro en een nettowinst van 10,1 miljoen euro. Die laatste was wel voor een stuk beïnvloed door een uitzonderlijke meerwaarde van 4,7 miljoen euro. Naast de negen Belgische vestigingen heeft Colmar zestien verkooppunten in Frankrijk onder de naam Crocodile. Tegen december komen daar nog drie vestigingen bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.