Colruyt bant producten uit bezette gebieden

Colruyt bant producten uit bezette gebieden

Winkelketen Colruyt verkoopt geen producten die voortkomen uit regio's die bezet zijn door Israël. Dat raakte bekend vanwege het nieuwe label dat misschien wordt ingevoerd voor bepaalde voedingswaren.

Al een jaar uit de rekken

Er is al enkele dagen sprake van een nieuw label dat op voedingswaren zou komen, dat moet aangeven of die producten uit door Israël bezette gebieden komen of niet. Nu is bekend geraakt dat Colruyt dergelijke producten al langer verbant uit zijn winkels.

 

"We baseren ons op de door de VN vastgelegde grenzen, en bepaalde gebieden zijn nu eenmaal betwist. We willen geen politiek statement maken, we kiezen geen kant. Evengoed verkopen we producten uit Palestina als uit Israël, al liggen die nu niet in de rekken. Dat wisselt met de seizoenen", zegt woordvoerder Jan Derom aan Gazet van Antwerpen.

 

Colruyt weet ook nog niet of ze het label dat wordt voorgesteld door minister van Economie en Consumentenzaken zal gaan gebruiken. "We wachten de rondzendbrief af. Het zal afhangen van hoe de labeling precies moet gebeuren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6 procent gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6 procent gedaald. Dat blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Daarnaast is het aantal drankenhandels met personeel wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Back to top