Colruyt bant producten uit bezette gebieden

Colruyt bant producten uit bezette gebieden

Winkelketen Colruyt verkoopt geen producten die voortkomen uit regio's die bezet zijn door Israël. Dat raakte bekend vanwege het nieuwe label dat misschien wordt ingevoerd voor bepaalde voedingswaren.

Al een jaar uit de rekken

Er is al enkele dagen sprake van een nieuw label dat op voedingswaren zou komen, dat moet aangeven of die producten uit door Israël bezette gebieden komen of niet. Nu is bekend geraakt dat Colruyt dergelijke producten al langer verbant uit zijn winkels.

 

"We baseren ons op de door de VN vastgelegde grenzen, en bepaalde gebieden zijn nu eenmaal betwist. We willen geen politiek statement maken, we kiezen geen kant. Evengoed verkopen we producten uit Palestina als uit Israël, al liggen die nu niet in de rekken. Dat wisselt met de seizoenen", zegt woordvoerder Jan Derom aan Gazet van Antwerpen.

 

Colruyt weet ook nog niet of ze het label dat wordt voorgesteld door minister van Economie en Consumentenzaken zal gaan gebruiken. "We wachten de rondzendbrief af. Het zal afhangen van hoe de labeling precies moet gebeuren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top