Colruyt gaat oppervlakte vleescentrale verdubbelen

Colruyt gaat oppervlakte vleescentrale verdubbelen

Supermarktketen Colruyt heeft een bouwaanvraag ingediend om haar vleescentrale Vlevico in Halle uit te breiden. Het zou gaan om een verdubbeling van de huidige oppervlakte. De capaciteit voldoet niet langer om het groeiende aantal Colruyt- en Okay-supermarkten te blijven bevoorraden, aldus de groep.

Groei Okay maakt uitbreiding Vlevico noodzakelijk

Vlevico verwerkte oorspronkelijk enkel het vlees en de charcuterie voor de Colruyt-winkels, maar bedient sinds enkele jaren ook de Okay-supermarkten. "De laatste zes jaren verdubbelde het aantal Okay-vestigingen, en dus moeten we aan die stijgende vraag blijven voldoen”, zegt Vlevico-directeur André Van den Bossche in de regio-editie van Het Laatste Nieuws.

 

De bouw zou twee à drie jaar in beslag nemen en de directeur sluit niet uit dat Vlevico in afwachting tijdelijke overeenkomsten met andere bedrijven sluit "om onze productie- en opslagcapaciteit te verzekeren". Wanneer de werken effectief starten, is nog niet bekend. Eerst moet het openbaar onderzoek naar de bouwaanvraag - dat loopt nog tot 27 januari - zijn afgerond en daarna moeten nog een hele hoop instanties hun toestemming verlenen.

 

Vlevico telt momenteel bijna 800 medewerkers. Hoeveel banen de uitbreiding zal creëren en welke investering met de uitbreiding gemoeid is, is niet bekend. In de huidige vestiging investeerde Colruyt vier jaar geleden nog 34 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top