Colruyt gaat oppervlakte vleescentrale verdubbelen | RetailDetail

Colruyt gaat oppervlakte vleescentrale verdubbelen

Colruyt gaat oppervlakte vleescentrale verdubbelen

Supermarktketen Colruyt heeft een bouwaanvraag ingediend om haar vleescentrale Vlevico in Halle uit te breiden. Het zou gaan om een verdubbeling van de huidige oppervlakte. De capaciteit voldoet niet langer om het groeiende aantal Colruyt- en Okay-supermarkten te blijven bevoorraden, aldus de groep.

Groei Okay maakt uitbreiding Vlevico noodzakelijk

Vlevico verwerkte oorspronkelijk enkel het vlees en de charcuterie voor de Colruyt-winkels, maar bedient sinds enkele jaren ook de Okay-supermarkten. "De laatste zes jaren verdubbelde het aantal Okay-vestigingen, en dus moeten we aan die stijgende vraag blijven voldoen”, zegt Vlevico-directeur André Van den Bossche in de regio-editie van Het Laatste Nieuws.

 

De bouw zou twee à drie jaar in beslag nemen en de directeur sluit niet uit dat Vlevico in afwachting tijdelijke overeenkomsten met andere bedrijven sluit "om onze productie- en opslagcapaciteit te verzekeren". Wanneer de werken effectief starten, is nog niet bekend. Eerst moet het openbaar onderzoek naar de bouwaanvraag - dat loopt nog tot 27 januari - zijn afgerond en daarna moeten nog een hele hoop instanties hun toestemming verlenen.

 

Vlevico telt momenteel bijna 800 medewerkers. Hoeveel banen de uitbreiding zal creëren en welke investering met de uitbreiding gemoeid is, is niet bekend. In de huidige vestiging investeerde Colruyt vier jaar geleden nog 34 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen van de discountketen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.