Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"

Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"
Delhaize en WWF Belgium hebben de allereerste "Sustainable Partnership Award" gekregen van Kauri en Business & Society Belgium. Die beloont de beste Belgische praktijken op het vlak van maatschappelijk verantwoorde partnerships tussen bedrijven en het middenveld.

Verse vis "100% duurzaam"

De samenwerking tussen Delhaize en WWF heeft er concreet toe geleid dat sinds eind vorig jaar het volledige aanbod verse vis in de Delhaize winkels 100% duurzaam is. Het is de eerste keer dat een distributieketen zo een verregaand engagement neemt, en dat vond de jury doorslaggevend om beide organisaties in de bloemetjes te zetten.

 

Dat een grootdistributeur als Delhaize zich zo verregaand inzet voor duurzame visvangst, is voor het WWF een voorbeeld dat navolging verdient: "70% van de EU-wateren zijn overbevist en als niets ondernomen wordt, kan dit tegen 2020 oplopen tot 91%. Door alleen nog duurzame vis aan te bieden en door zijn klanten te sensibiliseren via zijn duurzame viswijzer, draagt Delhaize bij tot het overleven van verschillende bedreigde vissoorten, de bescherming van het milieu en de toekomst van de visserij."

 

Kauri, het Belgische netwerk rond duurzaamheid (dat de samenwerking tussen bedrijfswereld en de non-profit wil bevorderen) kwam een eerste keer in het (retail)nieuws toen het Dirk Van Den Berghe, CEO van Delhaize België, en Lily Deforce, directeur van de Belgische Fairtrade-organisatie Max Havelaar, een dag van stoel liet verwisselen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fastfoodketen Five Guys geeft Antwerpen Belgische primeur

18/12/2017

Op de De Keyserlei in Antwerpen opent binnenkort de eerste Belgische vestiging van de Amerikaanse fastfoodketen Five Guys. De huurovereenkomst voor het pand is ondertekend, de opening volgt begin volgend jaar.

Ook Carrefour België werkt aan vernieuwingsplan

18/12/2017

Niet enkel in Frankrijk wil Carrefour maatregelen nemen om de omzetten opnieuw te laten groeien, want ook de Belgische directie werkt al een tijdje aan een vernieuwingsplan. Daarbij worden vooral de hypermarkten onder de loep genomen.

Test-Aankoop: Colruyt blijft de goedkoopste, AH volgt

18/12/2017

Colruyt blijft zijn belofte van ‘laagste prijzen’ waarmaken, concludeert Test-Aankoop dit jaar opnieuw in zijn jaarlijkse prijsvergelijking. Toch stijgt de druk op de Halse supermarktketen.

 

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Back to top