Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"

Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"
Delhaize en WWF Belgium hebben de allereerste "Sustainable Partnership Award" gekregen van Kauri en Business & Society Belgium. Die beloont de beste Belgische praktijken op het vlak van maatschappelijk verantwoorde partnerships tussen bedrijven en het middenveld.

Verse vis "100% duurzaam"

De samenwerking tussen Delhaize en WWF heeft er concreet toe geleid dat sinds eind vorig jaar het volledige aanbod verse vis in de Delhaize winkels 100% duurzaam is. Het is de eerste keer dat een distributieketen zo een verregaand engagement neemt, en dat vond de jury doorslaggevend om beide organisaties in de bloemetjes te zetten.

 

Dat een grootdistributeur als Delhaize zich zo verregaand inzet voor duurzame visvangst, is voor het WWF een voorbeeld dat navolging verdient: "70% van de EU-wateren zijn overbevist en als niets ondernomen wordt, kan dit tegen 2020 oplopen tot 91%. Door alleen nog duurzame vis aan te bieden en door zijn klanten te sensibiliseren via zijn duurzame viswijzer, draagt Delhaize bij tot het overleven van verschillende bedreigde vissoorten, de bescherming van het milieu en de toekomst van de visserij."

 

Kauri, het Belgische netwerk rond duurzaamheid (dat de samenwerking tussen bedrijfswereld en de non-profit wil bevorderen) kwam een eerste keer in het (retail)nieuws toen het Dirk Van Den Berghe, CEO van Delhaize België, en Lily Deforce, directeur van de Belgische Fairtrade-organisatie Max Havelaar, een dag van stoel liet verwisselen.

Tags: