Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod" | RetailDetail

Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"

Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"
Delhaize en WWF Belgium hebben de allereerste "Sustainable Partnership Award" gekregen van Kauri en Business & Society Belgium. Die beloont de beste Belgische praktijken op het vlak van maatschappelijk verantwoorde partnerships tussen bedrijven en het middenveld.

Verse vis "100% duurzaam"

De samenwerking tussen Delhaize en WWF heeft er concreet toe geleid dat sinds eind vorig jaar het volledige aanbod verse vis in de Delhaize winkels 100% duurzaam is. Het is de eerste keer dat een distributieketen zo een verregaand engagement neemt, en dat vond de jury doorslaggevend om beide organisaties in de bloemetjes te zetten.

 

Dat een grootdistributeur als Delhaize zich zo verregaand inzet voor duurzame visvangst, is voor het WWF een voorbeeld dat navolging verdient: "70% van de EU-wateren zijn overbevist en als niets ondernomen wordt, kan dit tegen 2020 oplopen tot 91%. Door alleen nog duurzame vis aan te bieden en door zijn klanten te sensibiliseren via zijn duurzame viswijzer, draagt Delhaize bij tot het overleven van verschillende bedreigde vissoorten, de bescherming van het milieu en de toekomst van de visserij."

 

Kauri, het Belgische netwerk rond duurzaamheid (dat de samenwerking tussen bedrijfswereld en de non-profit wil bevorderen) kwam een eerste keer in het (retail)nieuws toen het Dirk Van Den Berghe, CEO van Delhaize België, en Lily Deforce, directeur van de Belgische Fairtrade-organisatie Max Havelaar, een dag van stoel liet verwisselen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top