Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod" | RetailDetail

Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"

Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"
Delhaize en WWF Belgium hebben de allereerste "Sustainable Partnership Award" gekregen van Kauri en Business & Society Belgium. Die beloont de beste Belgische praktijken op het vlak van maatschappelijk verantwoorde partnerships tussen bedrijven en het middenveld.

Verse vis "100% duurzaam"

De samenwerking tussen Delhaize en WWF heeft er concreet toe geleid dat sinds eind vorig jaar het volledige aanbod verse vis in de Delhaize winkels 100% duurzaam is. Het is de eerste keer dat een distributieketen zo een verregaand engagement neemt, en dat vond de jury doorslaggevend om beide organisaties in de bloemetjes te zetten.

 

Dat een grootdistributeur als Delhaize zich zo verregaand inzet voor duurzame visvangst, is voor het WWF een voorbeeld dat navolging verdient: "70% van de EU-wateren zijn overbevist en als niets ondernomen wordt, kan dit tegen 2020 oplopen tot 91%. Door alleen nog duurzame vis aan te bieden en door zijn klanten te sensibiliseren via zijn duurzame viswijzer, draagt Delhaize bij tot het overleven van verschillende bedreigde vissoorten, de bescherming van het milieu en de toekomst van de visserij."

 

Kauri, het Belgische netwerk rond duurzaamheid (dat de samenwerking tussen bedrijfswereld en de non-profit wil bevorderen) kwam een eerste keer in het (retail)nieuws toen het Dirk Van Den Berghe, CEO van Delhaize België, en Lily Deforce, directeur van de Belgische Fairtrade-organisatie Max Havelaar, een dag van stoel liet verwisselen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen van de discountketen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.