Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod" | RetailDetail

Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"

Delhaize en WWF in de prijzen voor "100% duurzaam visaanbod"
Delhaize en WWF Belgium hebben de allereerste "Sustainable Partnership Award" gekregen van Kauri en Business & Society Belgium. Die beloont de beste Belgische praktijken op het vlak van maatschappelijk verantwoorde partnerships tussen bedrijven en het middenveld.

Verse vis "100% duurzaam"

De samenwerking tussen Delhaize en WWF heeft er concreet toe geleid dat sinds eind vorig jaar het volledige aanbod verse vis in de Delhaize winkels 100% duurzaam is. Het is de eerste keer dat een distributieketen zo een verregaand engagement neemt, en dat vond de jury doorslaggevend om beide organisaties in de bloemetjes te zetten.

 

Dat een grootdistributeur als Delhaize zich zo verregaand inzet voor duurzame visvangst, is voor het WWF een voorbeeld dat navolging verdient: "70% van de EU-wateren zijn overbevist en als niets ondernomen wordt, kan dit tegen 2020 oplopen tot 91%. Door alleen nog duurzame vis aan te bieden en door zijn klanten te sensibiliseren via zijn duurzame viswijzer, draagt Delhaize bij tot het overleven van verschillende bedreigde vissoorten, de bescherming van het milieu en de toekomst van de visserij."

 

Kauri, het Belgische netwerk rond duurzaamheid (dat de samenwerking tussen bedrijfswereld en de non-profit wil bevorderen) kwam een eerste keer in het (retail)nieuws toen het Dirk Van Den Berghe, CEO van Delhaize België, en Lily Deforce, directeur van de Belgische Fairtrade-organisatie Max Havelaar, een dag van stoel liet verwisselen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als Duitsland en het VK liggen er mooie groeikansen.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.