Delhaize installeert laadpunten voor elektrische auto's | RetailDetail

Delhaize installeert laadpunten voor elektrische auto's

Delhaize installeert laadpunten voor elektrische auto's

Warenhuisketen Delhaize plaatst tegen 1 april snellaadstations voor elektrische wagens in twaalf vestigingen. Ze laten toe om de batterij van de wagen binnen de 30 minuten voor 80 procent op te laden. Na de winkeltocht kunnen de klanten dus meteen verder.

Samenwerking met Nissan

Het eerste snellaadstation kwam in de vestiging Dikke Beuk in Jette, maar de volgende dagen komt er ook een in de vestigingen in Dendermonde, Roeselare, Oostende, Kortrijk, Melsbroek, Kontich, Kessel-Lo, Keerbergen, Jambes, Aarlen en Marche-en-Famenne. Delhaize werkt voor het project samen met autoconstructeur Nissan en uitbater van snellaadstations The New Motion. Die laatste staan dan ook in voor de exploitatie ervan.

 

Het gebruik van de laadstations is het eerste halfjaar gratis voor iedereen. Nadien worden ze betalend. Eigenaars van een elektrisch model van Nissan krijgen het volledige eerste jaar gratis energie voor hun wagen.

 

Delhaize is overigens niet de eerste winkelketen die laadstations plaatst op zijn parking: recentelijk installeerde Lidl in Mariakerke en Sint-Niklaas laadpunten, waar klanten drie jaar lang maximaal één uur stroom per dag kunnen tanken als ze een laadpas van vijf euro kopen. De laadpunten zijn verbonden met zonnepanelen op de daken van de supermarkten. De discounter juicht alvast toe dat Delhaize nu meestapt in het verhaal van oplaadpalen voor elektrische auto's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.