Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker | RetailDetail

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker
Foto: Christian Mueller / Shutterstock.com

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

 

Salade-eilanden bij Delhaize

Sinds vorige week heeft de Delhaize-vestiging in de Stadsfeestzaal in Antwerpen een eiland met allerlei producten van Foodmaker: het Belgische merk van gezonde fastfood biedt er een ruim assortiment van bioslaatjes en broodjes over meeneemkoffie tot ontbijt aan.

 

Delhaize heeft al tien jaar lang een samenwerking met Foodmaker, waardoor de salades van het merk er in de rekken liggen, maar nu is dat partnerschap voor het eerst uitgebreid naar een heus voedingseiland. De bedoeling is dat er op korte termijn ook saladebars komen in nog een vijftal supermarkten van Delhaize, aldus Foodmaker-topman Lieven Vanlommel. Steeds meer consumenten zijn immers op zoek naar verse, gezonde en biologische voeding.

 

Eetbaar servies op festivals

Foodmaker heeft ook nog andere expansieplannen: weldra openen nog een shop-in-shop in de Antwerpse conceptwinkel YOUR en een volledige vestiging op het bedrijventerrein Link in Antwerpen.

 

Op enkele festivals, waaronder Rock Werchter, Tomorrowland en Pukkelpop, zal de broodjes- en ontbijtketen deze zomer ook aanwezig zijn met een opvallende nieuwigheid: eetbaar servies. Zo wil Foodmaker de afvalberg voor ongeveer een miljoen maaltijden mee terugdringen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.