Delhaize opent zijn eerste shop&go in station

Delhaize opent zijn eerste shop&go in station

Delhaize heeft donderdag zijn allereerste shop&go in een station geopend. In het Centraal Station van Antwerpen kunnen de pendelaars voortaan 7 op 7 terecht voor een aanbod van 1.500 'gemaksproducten'.

Al ruime ervaring met gemakswinkels

De winkel, die een oppervlakte van 70 m² heeft, is aangepast om in te spelen op de directe behoeften van de sporende consument. Daarom zijn de ruimtes ingedeeld volgens het thema 'meteen opeten', 'meteen opsmeren', 'meteen opwarmen' of 'meteen bereiden’, zodat iedereen snel vindt wat hij zoekt als hij iets wil om thuis of op kantoor te verbruiken. Het kan daarbij zowel gaan om verse producten als om droge voeding.

 

De stationswinkel is elke werkdag open vanaf 6.30u tot 22u, op zaterdag van 8u tot 19u en op zon- en feestdagen van 9u tot 18u. Het gaat om de eerste shop&go van Delhaize in een station.

 

Nochtans heeft de keten al ruime ervaring met het concept, dat de voordelen van een buurtwinkel combineert met ruime openingstijden. Ze telt al 114 dergelijke verkooppunten in metrostations, ziekenhuizen, stadscentra en tankstations van Q8. 

 

Uitbating door NS Stations

Voor haar allereerste proximiteitswinkel in een station werkt Delhaize samen met NS Stations Internationaal, dat de winkel zal uitbaten. Het gaat om de eerste samenwerking tussen beide groepen. In Nederland, waar NS Stations ervaring heeft met de uitbating van stationswinkels, werkt het bedrijf samen met Albert Heijn.

 

Delhaize is overigens niet de eerste met een proximiteitswinkel in een station. Concurrent Carrefour heeft al soortgelijke verkooppunten in de Brusselse stations.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top