Delhaize opent zijn eerste shop&go in station

Delhaize opent zijn eerste shop&go in station

Delhaize heeft donderdag zijn allereerste shop&go in een station geopend. In het Centraal Station van Antwerpen kunnen de pendelaars voortaan 7 op 7 terecht voor een aanbod van 1.500 'gemaksproducten'.

Al ruime ervaring met gemakswinkels

De winkel, die een oppervlakte van 70 m² heeft, is aangepast om in te spelen op de directe behoeften van de sporende consument. Daarom zijn de ruimtes ingedeeld volgens het thema 'meteen opeten', 'meteen opsmeren', 'meteen opwarmen' of 'meteen bereiden’, zodat iedereen snel vindt wat hij zoekt als hij iets wil om thuis of op kantoor te verbruiken. Het kan daarbij zowel gaan om verse producten als om droge voeding.

 

De stationswinkel is elke werkdag open vanaf 6.30u tot 22u, op zaterdag van 8u tot 19u en op zon- en feestdagen van 9u tot 18u. Het gaat om de eerste shop&go van Delhaize in een station.

 

Nochtans heeft de keten al ruime ervaring met het concept, dat de voordelen van een buurtwinkel combineert met ruime openingstijden. Ze telt al 114 dergelijke verkooppunten in metrostations, ziekenhuizen, stadscentra en tankstations van Q8. 

 

Uitbating door NS Stations

Voor haar allereerste proximiteitswinkel in een station werkt Delhaize samen met NS Stations Internationaal, dat de winkel zal uitbaten. Het gaat om de eerste samenwerking tussen beide groepen. In Nederland, waar NS Stations ervaring heeft met de uitbating van stationswinkels, werkt het bedrijf samen met Albert Heijn.

 

Delhaize is overigens niet de eerste met een proximiteitswinkel in een station. Concurrent Carrefour heeft al soortgelijke verkooppunten in de Brusselse stations.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top