Delhaize switcht naar aankoopcentrale Coopernic

Delhaize switcht naar aankoopcentrale Coopernic

Supermarktketen Delhaize stapt van aankoopcentrale AMS, waar onder meer Albert Heijn toe behoort, over naar de aankoopcentrale Coopernic. Daarmee wordt Coopernic, die recent verlaten werd door onder andere Colruyt, ook nieuw leven in geblazen.

Aankooplandschap wordt hertekend

Coopernic telt momenteel enkel nog het Franse E. Leclerc als lid, nadat in 2013 het bestaande samenwerkingsverband uiteenviel tussen Colruyt, Conad, Coop, ReWe en E. Leclerc zelf. Deze eerste besloten na meningsverschillen een eigen aankoopcentrale op te richten, genaamd CORE, waarvan de hoofdzetel in Brussel ligt.


Ook het Franse Système U sloot zich later bij CORE aan, terwijl deze supermarktgroep voorheen net zoals Delhaize deel uitmaakte van AMS – voluit Ahold Marketing Service. Nu ook Delhaize besluit te veranderen van kamp en zich bij Coopernic aansluit, blijven binnen AMS alleen nog de formules van Ahold en de Zwitserse supermarktketen Migros over.


Op 1 januari 2015 wordt de overstap van Delhaize naar Coopernic van kracht. Ook Coop Italia treedt in oktober toe tot de aankoopgroepering.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top