Einde voor Jupiler Force

Einde voor Jupiler Force

AB InBev heeft met Jupiler Force geen krachttoer kunnen uithalen door er een goed verkopend biertje van te maken. Daarom stopt de Belgische brouwer nu met de productie van het alcoholvrije drankje.

Sterk geloof

AB InBev lanceerde Jupiler Force in 2011 en wilde toen mannen overtuigen dat het alcoholvrije bier evengoed smaakte als bier mét alcohol. Het management geloofde toen heel sterk in het potentiële succes van Jupiler Force en in de zomer van 2012 werden ook nog enkele smaakvarianten, zoals sinaasappel, toegevoegd.

 

Bij de jaarcijfers van 2013 werd echter duidelijk dat Jupiler Force geen verkoopstopper was. "Ik vind het geen mislukking", zei de directeur voor België Eric Lauwers toen: "het is vooral belangrijk dat we nieuwe marktsegmenten aanboren." Nu wordt dus toch beslist om de productie stop te zetten, vanwege de mindere verkoop. Voorraden in de winkels worden nog verkocht en dan houdt het op voor Jupiler Force.

 

"Nochtans bleek uit testen dat de Jupiler-consument op zoek was naar een verfrissend alcoholvrij alternatief. Het product scoorde bovendien goed tijdens de testfase", duidt woordvoerder Natacha Schepkens, zo schrijft Trends. "Maar het succes bleef beperkt. Jupiler Force loste de interne doelstellingen niet in."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top