Einde voor Jupiler Force | RetailDetail

Einde voor Jupiler Force

Einde voor Jupiler Force

AB InBev heeft met Jupiler Force geen krachttoer kunnen uithalen door er een goed verkopend biertje van te maken. Daarom stopt de Belgische brouwer nu met de productie van het alcoholvrije drankje.

Sterk geloof

AB InBev lanceerde Jupiler Force in 2011 en wilde toen mannen overtuigen dat het alcoholvrije bier evengoed smaakte als bier mét alcohol. Het management geloofde toen heel sterk in het potentiële succes van Jupiler Force en in de zomer van 2012 werden ook nog enkele smaakvarianten, zoals sinaasappel, toegevoegd.

 

Bij de jaarcijfers van 2013 werd echter duidelijk dat Jupiler Force geen verkoopstopper was. "Ik vind het geen mislukking", zei de directeur voor België Eric Lauwers toen: "het is vooral belangrijk dat we nieuwe marktsegmenten aanboren." Nu wordt dus toch beslist om de productie stop te zetten, vanwege de mindere verkoop. Voorraden in de winkels worden nog verkocht en dan houdt het op voor Jupiler Force.

 

"Nochtans bleek uit testen dat de Jupiler-consument op zoek was naar een verfrissend alcoholvrij alternatief. Het product scoorde bovendien goed tijdens de testfase", duidt woordvoerder Natacha Schepkens, zo schrijft Trends. "Maar het succes bleef beperkt. Jupiler Force loste de interne doelstellingen niet in."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.