Einde voor Jupiler Force | RetailDetail

Einde voor Jupiler Force

Einde voor Jupiler Force

AB InBev heeft met Jupiler Force geen krachttoer kunnen uithalen door er een goed verkopend biertje van te maken. Daarom stopt de Belgische brouwer nu met de productie van het alcoholvrije drankje.

Sterk geloof

AB InBev lanceerde Jupiler Force in 2011 en wilde toen mannen overtuigen dat het alcoholvrije bier evengoed smaakte als bier mét alcohol. Het management geloofde toen heel sterk in het potentiële succes van Jupiler Force en in de zomer van 2012 werden ook nog enkele smaakvarianten, zoals sinaasappel, toegevoegd.

 

Bij de jaarcijfers van 2013 werd echter duidelijk dat Jupiler Force geen verkoopstopper was. "Ik vind het geen mislukking", zei de directeur voor België Eric Lauwers toen: "het is vooral belangrijk dat we nieuwe marktsegmenten aanboren." Nu wordt dus toch beslist om de productie stop te zetten, vanwege de mindere verkoop. Voorraden in de winkels worden nog verkocht en dan houdt het op voor Jupiler Force.

 

"Nochtans bleek uit testen dat de Jupiler-consument op zoek was naar een verfrissend alcoholvrij alternatief. Het product scoorde bovendien goed tijdens de testfase", duidt woordvoerder Natacha Schepkens, zo schrijft Trends. "Maar het succes bleef beperkt. Jupiler Force loste de interne doelstellingen niet in."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top