Einde voor Jupiler Force

Einde voor Jupiler Force

AB InBev heeft met Jupiler Force geen krachttoer kunnen uithalen door er een goed verkopend biertje van te maken. Daarom stopt de Belgische brouwer nu met de productie van het alcoholvrije drankje.

Sterk geloof

AB InBev lanceerde Jupiler Force in 2011 en wilde toen mannen overtuigen dat het alcoholvrije bier evengoed smaakte als bier mét alcohol. Het management geloofde toen heel sterk in het potentiële succes van Jupiler Force en in de zomer van 2012 werden ook nog enkele smaakvarianten, zoals sinaasappel, toegevoegd.

 

Bij de jaarcijfers van 2013 werd echter duidelijk dat Jupiler Force geen verkoopstopper was. "Ik vind het geen mislukking", zei de directeur voor België Eric Lauwers toen: "het is vooral belangrijk dat we nieuwe marktsegmenten aanboren." Nu wordt dus toch beslist om de productie stop te zetten, vanwege de mindere verkoop. Voorraden in de winkels worden nog verkocht en dan houdt het op voor Jupiler Force.

 

"Nochtans bleek uit testen dat de Jupiler-consument op zoek was naar een verfrissend alcoholvrij alternatief. Het product scoorde bovendien goed tijdens de testfase", duidt woordvoerder Natacha Schepkens, zo schrijft Trends. "Maar het succes bleef beperkt. Jupiler Force loste de interne doelstellingen niet in."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top