Ellis Gourmet Burger richt blik op Nederland | RetailDetail

Ellis Gourmet Burger richt blik op Nederland

Ellis Gourmet Burger richt blik op Nederland

Hamburgerketen Ellis Gourmet Burger heeft momenteel zeven vestigingen in België, maar wil dat aantal binnenkort verviervoudigen. Ondertussen kijkt de keten ook over de grens: nog dit jaar willen ze een eerste filiaal openen in Nederland.

30 filialen in België

Ellis Gourmet Burger "heeft als doel de perfecte hamburger te creëren" en die lijkt in de smaak te vallen, want sinds de opening van het eerste filiaal in 2011 in Brussel is de keten in België al gegroeid naar zeven filialen. Nog voor het einde van dit jaar komt daar een filiaal in Leuven bij, maar daar stopt het niet.

 

"Ik zie minstens 30 Ellis Gourmet Burgers in België", zegt medeoprichter Thierry Canetta aan De Tijd. Ook over de grenzen is de ambitie groot: niet alleen Nederland is 'fair game' als jachtterrein. "Ook in Frankrijk en Luxemburg zien we mogelijkheden", klinkt het verder.

 

"Al onze zaken zijn winstgevend. Maar ik weet door mijn werk als consultant heel goed dat ik de verhouding tussen mijn omzet en arbeidskosten nauwgezet in het oog moet houden. Zodra er wat fout gaat, moet je ingrijpen door een andere organisatie, prijsverhogingen of opleidingen voor het personeel in te voeren", weet Canetta.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.