Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars | RetailDetail

Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars

Ellis Gourmet Burger vindt nieuwe eigenaars
Foto: Shutterstock

Fastfoodholding Top Brands en investeerdersgroep Gimv zijn de nieuwe eigenaars van Ellis Gourmet Burger. Samen met medeoprichter Thierry Canetta willen ze de Belgische burgerketen verder helpen uitbreiden.

 

Partners voor internationale expansie

Een halfjaar geleden gaf Canetta al aan De Tijd te kennen dat hij financiële partners zocht om de internationale groei van burgerketen Ellis mee te ondersteunen. Vandaag schrijft de zakenkrant dat hij die partners heeft gevonden in Gimv en Top Brands. "Gourmet burgers" zijn de laatste grote trend in het horecalandschap en Top Brands, al masterfranchiser van onder meer Pizza Hut en Bakkerij Paul, en Gimv zien er blijkbaar brood in. 

 

De nieuwe eigenaars willen zorgen voor verdere expansie op de markten waar de keten aanwezig is: België, Nederland en Frankrijk. Canetta ziet ruimte voor op zijn minst dertig vestigingen op de Belgische thuismarkt, maar wil op termijn ook naar Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland. Beide overnemers hebben het in eerste instantie wel iets bescheidener over “een verdere professionalisering van de keten en een verder groeitraject, in eerste instantie in de drie landen waar Ellis al aanwezig is”, aldus De Tijd.

 

Top Brands en Gimv krijgen dankzij de overnamedeal een meerderheidsbelang in de restaurantketen, terwijl medeoprichters Thierry Canetta en Amaury Hendrickx een minderheidsparticipatie behouden. Vorig jaar boekte Ellis Gourmet Burger met zijn 25 vestigingen een omzet van 24 miljoen euro.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.