Ex-toplui McDonald's openen 250 restaurants met gezonde voeding

Ex-toplui McDonald's openen 250 restaurants met gezonde voeding

Twee voormalige topmanagers van McDonald’s  staan op de vooravond van een doorbraak met Lyfe Kitchen. Ze willen de komende vijf jaar 250 restaurants van de keten met gezonde menu’s voor het grote publiek openen.

Ervaring van McDonald’s gebruiken

De initiatiefnemers van Lyfe Kitchen zijn Mike Roberts en Mike Donahue, de voormalige operationeel directeur van McDonald’s en de voormalige verantwoordelijke voor corporate communications van de hamburgerketen in de VS. Ze sloegen drie jaar geleden de handen in elkaar met Stephen Sidwell, die mee aan de basis lag van de vleesvervanger Gardein.

 

Elke geserveerde schotel blijft onder de 600 calorieën. Boter, transvetten, witte suiker en andere additieven worden gebannen. Bij voorkeur worden lokaal geproduceerde ingrediënten gebruikt. “We leerden immers dat de grootste onvoldane behoefte van de Amerikaan die van een gezonde smaakvolle voeding is”, aldus de initiatienemers. Lyfe staat trouwens voor Love Your Food Everyday.

 

Voor vleeseters wordt kip en vlees van dieren met vrije uitloop aangeboden. Daarnaast zijn er ook vegetarische, veganistische en glutenvrije maaltijden. De meeste prijzen zitten tussen 4 dollar en 14 dollar, omgerekend 3 à 10 euro.

 

Het verschil met de voeding met die van McDonald’s kan inhoudelijk niet groter zijn, maar voor de manier waarop het merk Lyfe Kitchen in de markt wordt gezet, vallen de initiatiefnemers terug op hun ervaring bij de hamburgerketen. Andere ketens die op de trend naar gezonde voeding surfen, zijn Clover, Veggie Grill, Tender Greens en Native Foods Café.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top