Ex-toplui McDonald's openen 250 restaurants met gezonde voeding

Ex-toplui McDonald's openen 250 restaurants met gezonde voeding

Twee voormalige topmanagers van McDonald’s  staan op de vooravond van een doorbraak met Lyfe Kitchen. Ze willen de komende vijf jaar 250 restaurants van de keten met gezonde menu’s voor het grote publiek openen.

Ervaring van McDonald’s gebruiken

De initiatiefnemers van Lyfe Kitchen zijn Mike Roberts en Mike Donahue, de voormalige operationeel directeur van McDonald’s en de voormalige verantwoordelijke voor corporate communications van de hamburgerketen in de VS. Ze sloegen drie jaar geleden de handen in elkaar met Stephen Sidwell, die mee aan de basis lag van de vleesvervanger Gardein.

 

Elke geserveerde schotel blijft onder de 600 calorieën. Boter, transvetten, witte suiker en andere additieven worden gebannen. Bij voorkeur worden lokaal geproduceerde ingrediënten gebruikt. “We leerden immers dat de grootste onvoldane behoefte van de Amerikaan die van een gezonde smaakvolle voeding is”, aldus de initiatienemers. Lyfe staat trouwens voor Love Your Food Everyday.

 

Voor vleeseters wordt kip en vlees van dieren met vrije uitloop aangeboden. Daarnaast zijn er ook vegetarische, veganistische en glutenvrije maaltijden. De meeste prijzen zitten tussen 4 dollar en 14 dollar, omgerekend 3 à 10 euro.

 

Het verschil met de voeding met die van McDonald’s kan inhoudelijk niet groter zijn, maar voor de manier waarop het merk Lyfe Kitchen in de markt wordt gezet, vallen de initiatiefnemers terug op hun ervaring bij de hamburgerketen. Andere ketens die op de trend naar gezonde voeding surfen, zijn Clover, Veggie Grill, Tender Greens en Native Foods Café.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top