Ex-toplui McDonald's openen 250 restaurants met gezonde voeding

Ex-toplui McDonald's openen 250 restaurants met gezonde voeding

Twee voormalige topmanagers van McDonald’s  staan op de vooravond van een doorbraak met Lyfe Kitchen. Ze willen de komende vijf jaar 250 restaurants van de keten met gezonde menu’s voor het grote publiek openen.

Ervaring van McDonald’s gebruiken

De initiatiefnemers van Lyfe Kitchen zijn Mike Roberts en Mike Donahue, de voormalige operationeel directeur van McDonald’s en de voormalige verantwoordelijke voor corporate communications van de hamburgerketen in de VS. Ze sloegen drie jaar geleden de handen in elkaar met Stephen Sidwell, die mee aan de basis lag van de vleesvervanger Gardein.

 

Elke geserveerde schotel blijft onder de 600 calorieën. Boter, transvetten, witte suiker en andere additieven worden gebannen. Bij voorkeur worden lokaal geproduceerde ingrediënten gebruikt. “We leerden immers dat de grootste onvoldane behoefte van de Amerikaan die van een gezonde smaakvolle voeding is”, aldus de initiatienemers. Lyfe staat trouwens voor Love Your Food Everyday.

 

Voor vleeseters wordt kip en vlees van dieren met vrije uitloop aangeboden. Daarnaast zijn er ook vegetarische, veganistische en glutenvrije maaltijden. De meeste prijzen zitten tussen 4 dollar en 14 dollar, omgerekend 3 à 10 euro.

 

Het verschil met de voeding met die van McDonald’s kan inhoudelijk niet groter zijn, maar voor de manier waarop het merk Lyfe Kitchen in de markt wordt gezet, vallen de initiatiefnemers terug op hun ervaring bij de hamburgerketen. Andere ketens die op de trend naar gezonde voeding surfen, zijn Clover, Veggie Grill, Tender Greens en Native Foods Café.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top