EXKi opent restaurant in Wijnegem Shopping

EXKi opent restaurant in Wijnegem Shopping

Restaurantketen ExKi opent op 16 september een nieuwe vestiging in het Wijnegem Shopping Center. Het wordt het 37e verkooppunt van de groep in België en het derde in Antwerpen.

100 miljoen euro omzet

EXKi startte in 1999 (het jaar van de dioxinecrisis) als een initiatief van de Brusselaars Frédéric Rouvez, Nicolas Steisel en Arnaud de Meeus. Ze besloten snelrestaurants te openen met biologisch geteelde groenten, sapjes, soepen en caloriearme desserts. Twee jaar later opende hun eerste vestiging aan de Naamsepoort in Brussel.

 

Vandaag is het opzet uitgegroeid tot een zaak met een omzet van 100 miljoen euro, waarvan 44 miljoen euro werd gerealiseerd in de restaurants die in eigen beheer werden uitgebaat. De restaurants die door franchisenemers werden beheerd, voegden daar 56 miljoen euro aan toe.

 

Al 75 restaurants wereldwijd

In België heeft EXKi met Wijnegem binnenkort 37 restaurants. In het buitenland zijn er ook EXKi's in Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Italië en de VS. De keten opende recentelijk trouwens nog twee nieuwe zaken in Parijs en één in New York. Dat laatste moet de uitvalsbasis worden voor een Amerikaanse expansie, waar de komende tien jaar een veertigtal zaken zou openen. 

 

De sterke expansie heeft de totale tewerkstelling bij EXKi nu al boven de 825 eenheden getild, waarvan bijna 400 in de Belgische tak. De opening van het nieuwe restaurant is Wijnegem is goed voor twaalf jobs. 

 

Nieuwe manier om koffie te serveren

EXKi lanceert in het nieuwe restaurant in Wijnegem in samenwerking met Café Liégeois ook "een nieuwe manier om koffie te serveren". Een barista zal zich specifiek toeleggen op het bereiden van koffierecepten zoals terzetto of cappuccino. 

 

Net als in de andere Belgische vestigingen wordt ook in Wijnegem een ‘zenhoek’ ingericht en worden er nationale en internationale dagbladen en een gratis wifiverbinding ter beschikking gesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top