EXKi opent restaurant in Wijnegem Shopping

EXKi opent restaurant in Wijnegem Shopping

Restaurantketen ExKi opent op 16 september een nieuwe vestiging in het Wijnegem Shopping Center. Het wordt het 37e verkooppunt van de groep in België en het derde in Antwerpen.

100 miljoen euro omzet

EXKi startte in 1999 (het jaar van de dioxinecrisis) als een initiatief van de Brusselaars Frédéric Rouvez, Nicolas Steisel en Arnaud de Meeus. Ze besloten snelrestaurants te openen met biologisch geteelde groenten, sapjes, soepen en caloriearme desserts. Twee jaar later opende hun eerste vestiging aan de Naamsepoort in Brussel.

 

Vandaag is het opzet uitgegroeid tot een zaak met een omzet van 100 miljoen euro, waarvan 44 miljoen euro werd gerealiseerd in de restaurants die in eigen beheer werden uitgebaat. De restaurants die door franchisenemers werden beheerd, voegden daar 56 miljoen euro aan toe.

 

Al 75 restaurants wereldwijd

In België heeft EXKi met Wijnegem binnenkort 37 restaurants. In het buitenland zijn er ook EXKi's in Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Italië en de VS. De keten opende recentelijk trouwens nog twee nieuwe zaken in Parijs en één in New York. Dat laatste moet de uitvalsbasis worden voor een Amerikaanse expansie, waar de komende tien jaar een veertigtal zaken zou openen. 

 

De sterke expansie heeft de totale tewerkstelling bij EXKi nu al boven de 825 eenheden getild, waarvan bijna 400 in de Belgische tak. De opening van het nieuwe restaurant is Wijnegem is goed voor twaalf jobs. 

 

Nieuwe manier om koffie te serveren

EXKi lanceert in het nieuwe restaurant in Wijnegem in samenwerking met Café Liégeois ook "een nieuwe manier om koffie te serveren". Een barista zal zich specifiek toeleggen op het bereiden van koffierecepten zoals terzetto of cappuccino. 

 

Net als in de andere Belgische vestigingen wordt ook in Wijnegem een ‘zenhoek’ ingericht en worden er nationale en internationale dagbladen en een gratis wifiverbinding ter beschikking gesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top