EXKi opent restaurant in Wijnegem Shopping | RetailDetail

EXKi opent restaurant in Wijnegem Shopping

EXKi opent restaurant in Wijnegem Shopping

Restaurantketen ExKi opent op 16 september een nieuwe vestiging in het Wijnegem Shopping Center. Het wordt het 37e verkooppunt van de groep in België en het derde in Antwerpen.

100 miljoen euro omzet

EXKi startte in 1999 (het jaar van de dioxinecrisis) als een initiatief van de Brusselaars Frédéric Rouvez, Nicolas Steisel en Arnaud de Meeus. Ze besloten snelrestaurants te openen met biologisch geteelde groenten, sapjes, soepen en caloriearme desserts. Twee jaar later opende hun eerste vestiging aan de Naamsepoort in Brussel.

 

Vandaag is het opzet uitgegroeid tot een zaak met een omzet van 100 miljoen euro, waarvan 44 miljoen euro werd gerealiseerd in de restaurants die in eigen beheer werden uitgebaat. De restaurants die door franchisenemers werden beheerd, voegden daar 56 miljoen euro aan toe.

 

Al 75 restaurants wereldwijd

In België heeft EXKi met Wijnegem binnenkort 37 restaurants. In het buitenland zijn er ook EXKi's in Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Italië en de VS. De keten opende recentelijk trouwens nog twee nieuwe zaken in Parijs en één in New York. Dat laatste moet de uitvalsbasis worden voor een Amerikaanse expansie, waar de komende tien jaar een veertigtal zaken zou openen. 

 

De sterke expansie heeft de totale tewerkstelling bij EXKi nu al boven de 825 eenheden getild, waarvan bijna 400 in de Belgische tak. De opening van het nieuwe restaurant is Wijnegem is goed voor twaalf jobs. 

 

Nieuwe manier om koffie te serveren

EXKi lanceert in het nieuwe restaurant in Wijnegem in samenwerking met Café Liégeois ook "een nieuwe manier om koffie te serveren". Een barista zal zich specifiek toeleggen op het bereiden van koffierecepten zoals terzetto of cappuccino. 

 

Net als in de andere Belgische vestigingen wordt ook in Wijnegem een ‘zenhoek’ ingericht en worden er nationale en internationale dagbladen en een gratis wifiverbinding ter beschikking gesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.