Farm Frites moet bouw Russische fabriek uitstellen | RetailDetail

Farm Frites moet bouw Russische fabriek uitstellen

Farm Frites moet bouw Russische fabriek uitstellen

Het Nederlandse Farm Frites ondervindt flink wat hinder van de sancties die Europa heeft uitgevaardigd tegen Rusland ten gevolge van de problemen in Oekraïne. Het krijgt geen lening voor een nieuwe fabriek in het land.

"Zoeken geen nieuwe investeerder"

Farm Frites wil een nieuwe fabriek bouwen die in 2016 de deuren moest openen en de Russische vestigingen van McDonald's moest gaan beleveren. Nu heeft de Europese Unie alle banken echter een boycot van Rusland opgelegd: er is dus geen geld meer beschikbaar voor projecten in Rusland en bijgevolg moet Farm Frites zijn plannen opschorten.

 

Omdat de situatie in de regio momenteel heel onzeker is en er van de ene dag op de andere veel kan veranderen, gaat Farm Frites voorlopig niet op zoek naar een andere investeerder. "Voorlopig wachten we af hoe de situatie zich ontwikkelt. Het nieuws uit Rusland is iedere dag anders", zegt adviseur Simon Quist aan de Volkskrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.