Griekse yoghurtketen Chillbox opent vestiging in Brussel | RetailDetail

Griekse yoghurtketen Chillbox opent vestiging in Brussel

Griekse yoghurtketen Chillbox opent vestiging in Brussel

De Griekse yoghurtketen Chillbox opent binnenkort een winkel aan de Grasmarkt in Brussel. Voor Chillbox, dat naast Griekse yoghurt ook roomijs, toppings, verse fruitsappen, milkshakes en koffies verkoopt, is het de eerste vestiging – en wellicht ook enige – in België.

Steeds populairdere yoghurt nu ook in het hart van Europa

De Brusselse vestiging komt op het gelijkvloers en de eerste verdieping van het pand dat voordien door juwelier Tequila werd bezet. Chillbox krijgt er op enkele stappen van de Grote Markt de beschikking over 115 m².

 

Met de komst naar Brussel wil Chillbox ook aanwezig zijn in het hart van Europa. Momenteel heeft de keten buiten de 26 verkooppunten in eigen land alleen vestigingen in Bulgarije, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

 

Het toenemend succes van de Griekse yoghurt speelt een hoofdrol in de expansie: die staat immers bekend voor zijn dikkere structuur dan de Europese varianten. Daardoor komt hij romiger over en behoudt hij langer zijn smaak, beweert Chillbox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.