Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market

Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market

Carrefour Market hanteert dit jaar voor 500 producten "ronde prijzen". Daartoe is de supermarktketen deze week een grootschalige reclamecampagne gestart.

Permanente prijsverlaging countert discounters

"Iedereen let meer dan ooit op zijn budget. In 2013 helpt Carrefour Market haar klanten daarbij door het hele jaar door ronde prijzen aan te bieden", zo meldt de supermarktketen. Die "lage, ronde prijzen gelden het hele jaar door, in alle afdelingen, permanent op 500 producten". Daarbii zijn zowel individuele producten - bijvoorbeeld "één hamburger voor 1 euro" - als pakketten, zoals "Carrefour-koffie mokka 500 gram, drie voor 10 euro". 

 

De actie wordt ondersteund door een communicatiecampagne met folders, affiches in de winkels, op de parkings en in bushokjes, maar ook met radiospots, artikels in het Carrefour-magazine Simply You en via het internet. Daarnaast ontwierp Carrefour ook speciale jetons voor in de caddie.

 

Met deze actie werpt Carrefour zich volop in de crisisstrijd, die discounters vorig jaar veel sterker deed groeien dan grootheden Carrefour en Delhaize. Mogelijk helpen de ronde prijzen Carrefour ook aan de plaats van op één na grootste supermarkt in België, die analisten de Franse keten eergisteren toedichtten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top