Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market

Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market

Carrefour Market hanteert dit jaar voor 500 producten "ronde prijzen". Daartoe is de supermarktketen deze week een grootschalige reclamecampagne gestart.

Permanente prijsverlaging countert discounters

"Iedereen let meer dan ooit op zijn budget. In 2013 helpt Carrefour Market haar klanten daarbij door het hele jaar door ronde prijzen aan te bieden", zo meldt de supermarktketen. Die "lage, ronde prijzen gelden het hele jaar door, in alle afdelingen, permanent op 500 producten". Daarbii zijn zowel individuele producten - bijvoorbeeld "één hamburger voor 1 euro" - als pakketten, zoals "Carrefour-koffie mokka 500 gram, drie voor 10 euro". 

 

De actie wordt ondersteund door een communicatiecampagne met folders, affiches in de winkels, op de parkings en in bushokjes, maar ook met radiospots, artikels in het Carrefour-magazine Simply You en via het internet. Daarnaast ontwierp Carrefour ook speciale jetons voor in de caddie.

 

Met deze actie werpt Carrefour zich volop in de crisisstrijd, die discounters vorig jaar veel sterker deed groeien dan grootheden Carrefour en Delhaize. Mogelijk helpen de ronde prijzen Carrefour ook aan de plaats van op één na grootste supermarkt in België, die analisten de Franse keten eergisteren toedichtten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top