Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market | RetailDetail

Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market

Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market

Carrefour Market hanteert dit jaar voor 500 producten "ronde prijzen". Daartoe is de supermarktketen deze week een grootschalige reclamecampagne gestart.

Permanente prijsverlaging countert discounters

"Iedereen let meer dan ooit op zijn budget. In 2013 helpt Carrefour Market haar klanten daarbij door het hele jaar door ronde prijzen aan te bieden", zo meldt de supermarktketen. Die "lage, ronde prijzen gelden het hele jaar door, in alle afdelingen, permanent op 500 producten". Daarbii zijn zowel individuele producten - bijvoorbeeld "één hamburger voor 1 euro" - als pakketten, zoals "Carrefour-koffie mokka 500 gram, drie voor 10 euro". 

 

De actie wordt ondersteund door een communicatiecampagne met folders, affiches in de winkels, op de parkings en in bushokjes, maar ook met radiospots, artikels in het Carrefour-magazine Simply You en via het internet. Daarnaast ontwierp Carrefour ook speciale jetons voor in de caddie.

 

Met deze actie werpt Carrefour zich volop in de crisisstrijd, die discounters vorig jaar veel sterker deed groeien dan grootheden Carrefour en Delhaize. Mogelijk helpen de ronde prijzen Carrefour ook aan de plaats van op één na grootste supermarkt in België, die analisten de Franse keten eergisteren toedichtten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.