Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market

Het hele jaar door 500 "ronde prijzen" bij Carrefour Market

Carrefour Market hanteert dit jaar voor 500 producten "ronde prijzen". Daartoe is de supermarktketen deze week een grootschalige reclamecampagne gestart.

Permanente prijsverlaging countert discounters

"Iedereen let meer dan ooit op zijn budget. In 2013 helpt Carrefour Market haar klanten daarbij door het hele jaar door ronde prijzen aan te bieden", zo meldt de supermarktketen. Die "lage, ronde prijzen gelden het hele jaar door, in alle afdelingen, permanent op 500 producten". Daarbii zijn zowel individuele producten - bijvoorbeeld "één hamburger voor 1 euro" - als pakketten, zoals "Carrefour-koffie mokka 500 gram, drie voor 10 euro". 

 

De actie wordt ondersteund door een communicatiecampagne met folders, affiches in de winkels, op de parkings en in bushokjes, maar ook met radiospots, artikels in het Carrefour-magazine Simply You en via het internet. Daarnaast ontwierp Carrefour ook speciale jetons voor in de caddie.

 

Met deze actie werpt Carrefour zich volop in de crisisstrijd, die discounters vorig jaar veel sterker deed groeien dan grootheden Carrefour en Delhaize. Mogelijk helpen de ronde prijzen Carrefour ook aan de plaats van op één na grootste supermarkt in België, die analisten de Franse keten eergisteren toedichtten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top