IJsboerke-medewerkers voeren actie in Charleroi | RetailDetail

IJsboerke-medewerkers voeren actie in Charleroi

IJsboerke-medewerkers voeren actie in Charleroi

Werknemers van de noodlijdende Belgian Icecream Group hebben deze namiddag actie gevoerd in Charleroi, de thuisbasis van eigenaar NPM (van Albert Frère). Na een personeelsvergadering deelden ze ijsjes uit in een winkelcentrum en trokken vervolgens naar de kantoren van NPM.

In het hol van de Leeuw

De personeelsvergadering ging - symbolisch - door in Charleroi. Sinds de groep boven IJsboerke, Mio en Artic rond de jaarwisseling bescherming vroeg en kreeg van de handelsrechtbank van Turnhout, blijven de werknemers - volgens de vakbonden - in het ongewisse over hun toekomst.

 

Daarom trokken ze zelf met enkele bussen en diepvrieswagens vanuit Tielen naar Charleroi, waar de kantoren van eigenaar NPM (de Nationale PortefeuilleMaatschappij van Albert Frère) gevestigd zijn. Na een personeelsvergadering, waarop de vakbondsvertegenwoordigers het uitdrukkelijke mandaat kregen te onderhandelen met een potentiële overnemer, trokken de werknemers naar een winkelcentrum in de buurt om er ijsjes uit te delen onder het motto: "Mijnheer de Baron, alle mensen houden van onze ijsjes. Houdt u ook van ons?".

 

"Baron Frère, laat het IJsboerke niet smelten!"

Na de ijsjesactie trokken de ongeruste werknemers naar de kantoren van NPM. Ze droegen een veelzeggend spandoek met de slogan: "Baron Frère, laat het IJsboerke niet smelten!". Volgens de vakbonden heeft BIG dertig miljoen euro schulden en is NPM niet zinnens om nog vers geld in de groep te pompen.

 

Of ze Albert Frère zelf dan wel een ander lid van de directie effectief hebben kunnen spreken, is niet bekend. Bij Belgian Icecream Group staan 365 banen op de tocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.