IJsboerke-medewerkers voeren actie in Charleroi

IJsboerke-medewerkers voeren actie in Charleroi

Werknemers van de noodlijdende Belgian Icecream Group hebben deze namiddag actie gevoerd in Charleroi, de thuisbasis van eigenaar NPM (van Albert Frère). Na een personeelsvergadering deelden ze ijsjes uit in een winkelcentrum en trokken vervolgens naar de kantoren van NPM.

In het hol van de Leeuw

De personeelsvergadering ging - symbolisch - door in Charleroi. Sinds de groep boven IJsboerke, Mio en Artic rond de jaarwisseling bescherming vroeg en kreeg van de handelsrechtbank van Turnhout, blijven de werknemers - volgens de vakbonden - in het ongewisse over hun toekomst.

 

Daarom trokken ze zelf met enkele bussen en diepvrieswagens vanuit Tielen naar Charleroi, waar de kantoren van eigenaar NPM (de Nationale PortefeuilleMaatschappij van Albert Frère) gevestigd zijn. Na een personeelsvergadering, waarop de vakbondsvertegenwoordigers het uitdrukkelijke mandaat kregen te onderhandelen met een potentiële overnemer, trokken de werknemers naar een winkelcentrum in de buurt om er ijsjes uit te delen onder het motto: "Mijnheer de Baron, alle mensen houden van onze ijsjes. Houdt u ook van ons?".

 

"Baron Frère, laat het IJsboerke niet smelten!"

Na de ijsjesactie trokken de ongeruste werknemers naar de kantoren van NPM. Ze droegen een veelzeggend spandoek met de slogan: "Baron Frère, laat het IJsboerke niet smelten!". Volgens de vakbonden heeft BIG dertig miljoen euro schulden en is NPM niet zinnens om nog vers geld in de groep te pompen.

 

Of ze Albert Frère zelf dan wel een ander lid van de directie effectief hebben kunnen spreken, is niet bekend. Bij Belgian Icecream Group staan 365 banen op de tocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top