Italianen brengen smeerbaar bier op de markt

Italianen brengen smeerbaar bier op de markt

Wat krijg je als je een Italiaanse chocolatier laat samenwerken met een bierbrouwer? De eerste smeerbare bierchoco ter wereld. Al moeten ze bij Nutella nog niet meteen panikeren: 'Birra Spalmabile' is niet bedoeld voor bij het ontbijt, maar veeleer voor bij de aperitief of het dessert.

In donkere en bleke variant

Wie de voorbije zomer Rome bezocht, heeft hem misschien al geproefd: 'Birra Spalmabile' of 'smeerbaar bier'. Het product is een idee van chocolatier Napoleone en de Alta Quota-brouwerij, allebei uit de omgeving van Rome. Zij bereidden een romige, gladde crème die de consistentie heeft van chocopasta, maar wel 40 procent bier bevat.

 

De 'smeerbare bierchoco' komt meteen in twee varianten op de markt - met het donkere Omid-bier en het bleke Greta-bier van de brouwerij - en zou ideaal moeten zijn voor aperitiefhapjes (op toastjes of bij kaas), als vulling voor taarten of cakes en als garnituur op een pannenkoek.

 

Nog niet in ons land

Het smeerbare bier is te verkrijgen in speciaalzaken in Italië en wordt intussen uitgevoerd naar Duitsland en Groot-Brittannië. Onder meer de Britse warenhuisketen Selfridges voegde de Birra Spalmabile al toe aan zijn assortiment. Met succes, want het product is intussen "tijdelijk uit voorraad", net als bij andere gespecialiseerde webshops.

 

Of het product ook bij ons op de markt komt en, zo ja, wanneer en in welke supermarkt, is nog niet bekend. Maar de liefde van de Belgen voor chocolade én bier kennende...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top