Lagere omzet maar hogere winst voor Ter Beke

Lagere omzet maar hogere winst voor Ter Beke

Vleeswaren- en pastagerechtengroep Ter Beke moest het in de eerste helft van 2014 stellen met een lagere omzet. Omdat de kosten onder controle werden gehouden, steeg de nettowinst wel met meer dan twintig procent.

Stopzetten niet rendabele producten

In de eerste jaarhelft haalde Ter Beke een omzet van 202,6 miljoen euro, een daling van 1,6% ten opzichte van een jaar eerder. Bij de divisie bereide gerechten steeg de omzet met 6,3% dankzij het herstelde consumentenvertrouwen, dat flink was gedaald na de paardenvleescrisis anderhalf jaar geleden.

 

Bij de vleeswarendivisie daalde de omzet wel met 4,7%, omdat Ter Beke besloot om de productie van enkele minder rendabele producten stop te zetten. Zo stopte het ook met de productie van gedroogde en gezouten vleeswaren.

 

Omdat het de kosten onder controle hield, kon Ter Beke toch een hogere winst laten optekenen: de 'rebitda' steeg met 13% naar 16,3 miljoen euro. De nettowinst kwam uit op 3,7 miljoen euro, een stijging van liefst 22,8% ten opzichte van een jaar eerder. De groep verwacht dan ook over heel 2014 een hogere nettowinst te halen dan in 2013.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top