Leuvense Delhaize (even) in ondergrondse parkeergarage | RetailDetail

Leuvense Delhaize (even) in ondergrondse parkeergarage

Leuvense Delhaize (even) in ondergrondse parkeergarage

Het Delhaize-filiaal aan de Tervuursevest in Leuven is in volle verbouwing. Om de zaak tijdens de werken open te houden, werden de winkelrekken en de kassa's naar de ondergrondse parkeergarage verhuisd.

Nog tot eind november onder de grond

Het plafond is wat lager, er komt geen daglicht binnen en er staan wat vreemde witte strepen op de vloer, maar voor het overige vinden de Delhaize-klanten in de ondergrondse supermarkt hun vertrouwde assortiment zo goed als volledig terug.

 

"We wisten dat de eigenlijke winkelruimte dicht zou moeten. De vloer moet vervangen worden, en zoiets kan je niet in fases doen", zegt adjunct-directeur Bjorn De Bal tegen HLN. "De aanpak van Kessel-Lo, waar telkens stukjes winkel onder handen werden genomen en een tent buiten werd geplaatst, was voor ons dus geen optie. Daarom beslisten we om de parkeergarage onder de winkel een tijdje op te offeren en in te richten als winkelruimte. Ik schrok van de snelheid en de efficiëntie waarmee die verhuis gepaard ging. Op twee dagen tijd waren de rekken geplaatst en in amper twee weken hadden we een gloednieuwe winkel."

 

Waar de klanten hun wagen dan moeten achterlaten? "In een eerste fase werd de bovenparking op het dak van de winkel gerenoveerd. Dat wilden we graag achter de rug hebben voor we de ondergrondse parking zouden inpalmen. Klanten hoeven niet te vrezen dat ze hun wagen niet meer kwijt raken in de nabijheid van de winkel."

 

Als alles goed gaat, moeten de werkzaamheden eind november achter de rug zijn en komt de Delhaize dan weer bovengronds.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.