Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Marche-en-Famenne

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Marche-en-Famenne

Discounter Lidl gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in Marche-en-Famenne, dat moet instaan voor de belevering van een zestigtal winkels in Namen, Luxemburg en het Groothertogdom Luxemburg.

Werken starten in 2015

Het distributiecentrum, goed voor een investering van 43 miljoen euro, krijgt een oppervlakte van 44.000 m².  De start van de werken is gepland voor medio 2015, na de afwerking in 2016 zullen er een honderdtal mensen aan de slag kunnen.

 

Het nieuwe distributiecentrum is het vijfde voor de keten. De andere liggen in Sint-Niklaas, dat pas recentelijk werd gebouwd ter vervanging van een oud distributiecentrum in Bornem, en in Wevelgem, Genk en Courcelles. De centra in Wevelgem en Genk zullen nog worden uitgebreid.

 

De opening van het nieuwe distributiecentrum zal trouwens een impact hebben op de andere centra. De winkels zullen immers worden herverdeeld over de centra, zodat er in de ‘oude’ meer ruimte komt om de lokale expansie van het netwerk op te vangen.

 

Lidl kiest voor smart discount

Lidl zegt verder ook de kaart van smart discount te trekken: “Dat betekent dat we veel meer inzetten op versgroepen zoals groenten, fruit, vlees en brood. Die productgroepen vragen een grote vries- en koeloppervlakte in een verdeelcentrum. Vandaar dat we maar liefst 10.000 vierkante meter koeling voorzien”, zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, of 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top