Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Marche-en-Famenne

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Marche-en-Famenne

Discounter Lidl gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in Marche-en-Famenne, dat moet instaan voor de belevering van een zestigtal winkels in Namen, Luxemburg en het Groothertogdom Luxemburg.

Werken starten in 2015

Het distributiecentrum, goed voor een investering van 43 miljoen euro, krijgt een oppervlakte van 44.000 m².  De start van de werken is gepland voor medio 2015, na de afwerking in 2016 zullen er een honderdtal mensen aan de slag kunnen.

 

Het nieuwe distributiecentrum is het vijfde voor de keten. De andere liggen in Sint-Niklaas, dat pas recentelijk werd gebouwd ter vervanging van een oud distributiecentrum in Bornem, en in Wevelgem, Genk en Courcelles. De centra in Wevelgem en Genk zullen nog worden uitgebreid.

 

De opening van het nieuwe distributiecentrum zal trouwens een impact hebben op de andere centra. De winkels zullen immers worden herverdeeld over de centra, zodat er in de ‘oude’ meer ruimte komt om de lokale expansie van het netwerk op te vangen.

 

Lidl kiest voor smart discount

Lidl zegt verder ook de kaart van smart discount te trekken: “Dat betekent dat we veel meer inzetten op versgroepen zoals groenten, fruit, vlees en brood. Die productgroepen vragen een grote vries- en koeloppervlakte in een verdeelcentrum. Vandaar dat we maar liefst 10.000 vierkante meter koeling voorzien”, zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top