Lidl gaat snijden in assortiment

Lidl gaat snijden in assortiment

Discounter Lidl gaat het aanbod van zijn premiummerk en het aanbod tijdens de landenweken beperken. Die beslissing werd genomen op het Duitse hoofdkantoor, omdat het huidige gamma tot te veel restanten leidt.

Producten blijven te lang liggen

Volgens Lebensmittelzeitung liggen er momenteel nog producten in Duitse winkels die eigenlijk verkocht moesten zijn rond de periode van Pinksteren. Daarnaast blijven er ook steeds meer producten uit verschillende landenweken beschikbaar in de winkels, wat tot overvolle schappen leidt.

 

Lidl zou volgens het Duitse vakblad het afgelopen jaar voor 100 miljoen euro producten van zijn premiummerk Deluxe uit de rekken hebben moeten halen. Daarom wordt er nu gesneden in de hoeveel producten, maar ook in de bestelhoeveelheden. Ongeveer twintig procent van het gamma zou op het kapblok liggen. Daarnaast zal er voortaan ook sneller worden ingegrepen als producten niet de beoogde omzet halen.

 

De landendirecties krijgen dan weer meer vrijheid in de ontwikkeling van specifieke producten voor hun markt, wat momenteel vooral bepaald wordt door het hoofdkantoor in Duitsland. Het nieuwe systeem moet voor assortimenten zorgen die beter zijn afgestemd op de verschillende lokale markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Carrefour België werkt aan vernieuwingsplan

18/12/2017

Niet enkel in Frankrijk wil Carrefour maatregelen nemen om de omzetten opnieuw te laten groeien, want ook de Belgische directie werkt al een tijdje aan een vernieuwingsplan, waarbij vooral de hypermarkten onder de loep worden genomen.

Test-Aankoop: Colruyt blijft de goedkoopste, AH volgt

18/12/2017

Colruyt blijft zijn belofte van ‘laagste prijzen’ waarmaken, concludeert Test-Aankoop dit jaar opnieuw in zijn jaarlijkse prijsvergelijking. Maar de druk op de Halse supermarktketen stijgt wel.

 

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Back to top