Lidl gaat snijden in assortiment | RetailDetail

Lidl gaat snijden in assortiment

Lidl gaat snijden in assortiment

Discounter Lidl gaat het aanbod van zijn premiummerk en het aanbod tijdens de landenweken beperken. Die beslissing werd genomen op het Duitse hoofdkantoor, omdat het huidige gamma tot te veel restanten leidt.

Producten blijven te lang liggen

Volgens Lebensmittelzeitung liggen er momenteel nog producten in Duitse winkels die eigenlijk verkocht moesten zijn rond de periode van Pinksteren. Daarnaast blijven er ook steeds meer producten uit verschillende landenweken beschikbaar in de winkels, wat tot overvolle schappen leidt.

 

Lidl zou volgens het Duitse vakblad het afgelopen jaar voor 100 miljoen euro producten van zijn premiummerk Deluxe uit de rekken hebben moeten halen. Daarom wordt er nu gesneden in de hoeveel producten, maar ook in de bestelhoeveelheden. Ongeveer twintig procent van het gamma zou op het kapblok liggen. Daarnaast zal er voortaan ook sneller worden ingegrepen als producten niet de beoogde omzet halen.

 

De landendirecties krijgen dan weer meer vrijheid in de ontwikkeling van specifieke producten voor hun markt, wat momenteel vooral bepaald wordt door het hoofdkantoor in Duitsland. Het nieuwe systeem moet voor assortimenten zorgen die beter zijn afgestemd op de verschillende lokale markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".