Lidl gaat snijden in assortiment | RetailDetail

Lidl gaat snijden in assortiment

Lidl gaat snijden in assortiment

Discounter Lidl gaat het aanbod van zijn premiummerk en het aanbod tijdens de landenweken beperken. Die beslissing werd genomen op het Duitse hoofdkantoor, omdat het huidige gamma tot te veel restanten leidt.

Producten blijven te lang liggen

Volgens Lebensmittelzeitung liggen er momenteel nog producten in Duitse winkels die eigenlijk verkocht moesten zijn rond de periode van Pinksteren. Daarnaast blijven er ook steeds meer producten uit verschillende landenweken beschikbaar in de winkels, wat tot overvolle schappen leidt.

 

Lidl zou volgens het Duitse vakblad het afgelopen jaar voor 100 miljoen euro producten van zijn premiummerk Deluxe uit de rekken hebben moeten halen. Daarom wordt er nu gesneden in de hoeveel producten, maar ook in de bestelhoeveelheden. Ongeveer twintig procent van het gamma zou op het kapblok liggen. Daarnaast zal er voortaan ook sneller worden ingegrepen als producten niet de beoogde omzet halen.

 

De landendirecties krijgen dan weer meer vrijheid in de ontwikkeling van specifieke producten voor hun markt, wat momenteel vooral bepaald wordt door het hoofdkantoor in Duitsland. Het nieuwe systeem moet voor assortimenten zorgen die beter zijn afgestemd op de verschillende lokale markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Back to top