Lidl gaat voor Franse wijnen

Lidl gaat voor Franse wijnen

Lidl gaat vanaf 4 september zijn assortiment wijnen uitbreiden met een reeks Franse wijnen. De discounter kiest daarbij niet enkel voor de goedkopere wijnen, maar zal ook wijnen van een hoger kaliber verkopen.

"Beste prijzen"

Het wijnassortiment bij Lidl zal vanaf september met 87 nieuwe Franse wijnen uitbreiden, variërend van 3,59 euro tot 99,99 euro per fles. Daarmee stapt Lidl voor een stuk af van de discountformule, door het aanbieden van duurdere wijnen. Het zegt ze wel aan te bieden tegen de beste prijzen op de markt.

 

De nieuwe wijnen komen uit gekende wijnstreken zoals Bourgogne, Elzas, Loire, Rhône en Beaujolais en werden geselecteerd door huissommelier Jennifer Silvius. De herfstwijnen zullen beschikbaar zijn tot het einde van dit jaar. 21 van de duurdere wijnen zullen ook online te koop gesteld worden via lidlwijnen.be. Flessen kunnen daar besteld worden en opgehaald worden in een filiaal naar keuze.

 

Lidl hoopt met de nieuwe wijnselectie nieuwe klanten naar de winkel te lokken en ze daarna te overtuigen om terug te komen voor de overige beschikbare producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top