Lidl gaat voor Franse wijnen

Lidl gaat voor Franse wijnen

Lidl gaat vanaf 4 september zijn assortiment wijnen uitbreiden met een reeks Franse wijnen. De discounter kiest daarbij niet enkel voor de goedkopere wijnen, maar zal ook wijnen van een hoger kaliber verkopen.

"Beste prijzen"

Het wijnassortiment bij Lidl zal vanaf september met 87 nieuwe Franse wijnen uitbreiden, variërend van 3,59 euro tot 99,99 euro per fles. Daarmee stapt Lidl voor een stuk af van de discountformule, door het aanbieden van duurdere wijnen. Het zegt ze wel aan te bieden tegen de beste prijzen op de markt.

 

De nieuwe wijnen komen uit gekende wijnstreken zoals Bourgogne, Elzas, Loire, Rhône en Beaujolais en werden geselecteerd door huissommelier Jennifer Silvius. De herfstwijnen zullen beschikbaar zijn tot het einde van dit jaar. 21 van de duurdere wijnen zullen ook online te koop gesteld worden via lidlwijnen.be. Flessen kunnen daar besteld worden en opgehaald worden in een filiaal naar keuze.

 

Lidl hoopt met de nieuwe wijnselectie nieuwe klanten naar de winkel te lokken en ze daarna te overtuigen om terug te komen voor de overige beschikbare producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top