Lidl gaat voor Franse wijnen | RetailDetail

Lidl gaat voor Franse wijnen

Lidl gaat voor Franse wijnen

Lidl gaat vanaf 4 september zijn assortiment wijnen uitbreiden met een reeks Franse wijnen. De discounter kiest daarbij niet enkel voor de goedkopere wijnen, maar zal ook wijnen van een hoger kaliber verkopen.

"Beste prijzen"

Het wijnassortiment bij Lidl zal vanaf september met 87 nieuwe Franse wijnen uitbreiden, variërend van 3,59 euro tot 99,99 euro per fles. Daarmee stapt Lidl voor een stuk af van de discountformule, door het aanbieden van duurdere wijnen. Het zegt ze wel aan te bieden tegen de beste prijzen op de markt.

 

De nieuwe wijnen komen uit gekende wijnstreken zoals Bourgogne, Elzas, Loire, Rhône en Beaujolais en werden geselecteerd door huissommelier Jennifer Silvius. De herfstwijnen zullen beschikbaar zijn tot het einde van dit jaar. 21 van de duurdere wijnen zullen ook online te koop gesteld worden via lidlwijnen.be. Flessen kunnen daar besteld worden en opgehaald worden in een filiaal naar keuze.

 

Lidl hoopt met de nieuwe wijnselectie nieuwe klanten naar de winkel te lokken en ze daarna te overtuigen om terug te komen voor de overige beschikbare producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top