Lidl komt met ramadanaanbod | RetailDetail

Lidl komt met ramadanaanbod

Lidl komt met ramadanaanbod

Discounter Lidl lanceert een speciaal gamma dat gericht is op vastende moslims tijdens de ramadan. Ook na de ramadan zullen de producten echter beschikbaar blijven in de winkels.

Ook na ramadan

Zo zal de discounter halalpizza, halalfrikandellen, Turks brood en couscous gaan verkopen. "We bieden ze aan in streken waar veel moslims wonen. Voorbeelden zijn Koersel, Heusden-Zolder, Maasmechelen, Anderlecht, Molenbeek en Schaarbeek", zegt Evelyne Raymaekers van Lild aan De Tijd. Ook na de ramadan zullen de producten verkocht worden, al is nog niet geweten in welke winkels dat dan zal gebeuren.

 

Ook bij Colruyt passen ze zich aan tijdens de ramadan: zo verkoopt die keten in die periode veel meer basisproducten zoals eieren, room en boter. "Als we die producten niet extra zouden inslaan, zouden we snel uitverkocht zijn", zegt Tony De Bock, de directeur productpromotie van Colruyt. Voorlopig denkt de keten wel nog niet aan een speciaal gamma voor moslims. Carrefour zegt dan weer een enorme stijging te zien bij de verkoop van droge voeding tijdens de ramadan.

 

Virtueel voetbal

Lidl heeft ook een nieuwe app gelanceerd waarmee gebruikers virtueel voetbal kunnen spelen, onder de naam Lidl Fan Cup. Het spel wordt gespeeld via een mobiele applicatie of via Facebook. Elke speler trapt drie strafschoppen en speelt ook drie keer doelman.

 

De acties die worden ingegeven op de app, worden ook in het echte leven uitgevoerd op 50 tafelvoetbalvelden in Frankfurt, die met afstand worden bediend. Spelers krijgen zo steeds een video te zien van hun strafschoppen. De Lidl Fan Cup is nog beschikbaar tot het einde van het WK in Brazilië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.