Lidl komt met ramadanaanbod | RetailDetail

Lidl komt met ramadanaanbod

Lidl komt met ramadanaanbod

Discounter Lidl lanceert een speciaal gamma dat gericht is op vastende moslims tijdens de ramadan. Ook na de ramadan zullen de producten echter beschikbaar blijven in de winkels.

Ook na ramadan

Zo zal de discounter halalpizza, halalfrikandellen, Turks brood en couscous gaan verkopen. "We bieden ze aan in streken waar veel moslims wonen. Voorbeelden zijn Koersel, Heusden-Zolder, Maasmechelen, Anderlecht, Molenbeek en Schaarbeek", zegt Evelyne Raymaekers van Lild aan De Tijd. Ook na de ramadan zullen de producten verkocht worden, al is nog niet geweten in welke winkels dat dan zal gebeuren.

 

Ook bij Colruyt passen ze zich aan tijdens de ramadan: zo verkoopt die keten in die periode veel meer basisproducten zoals eieren, room en boter. "Als we die producten niet extra zouden inslaan, zouden we snel uitverkocht zijn", zegt Tony De Bock, de directeur productpromotie van Colruyt. Voorlopig denkt de keten wel nog niet aan een speciaal gamma voor moslims. Carrefour zegt dan weer een enorme stijging te zien bij de verkoop van droge voeding tijdens de ramadan.

 

Virtueel voetbal

Lidl heeft ook een nieuwe app gelanceerd waarmee gebruikers virtueel voetbal kunnen spelen, onder de naam Lidl Fan Cup. Het spel wordt gespeeld via een mobiele applicatie of via Facebook. Elke speler trapt drie strafschoppen en speelt ook drie keer doelman.

 

De acties die worden ingegeven op de app, worden ook in het echte leven uitgevoerd op 50 tafelvoetbalvelden in Frankfurt, die met afstand worden bediend. Spelers krijgen zo steeds een video te zien van hun strafschoppen. De Lidl Fan Cup is nog beschikbaar tot het einde van het WK in Brazilië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.