Lidl komt met ramadanaanbod

Lidl komt met ramadanaanbod

Discounter Lidl lanceert een speciaal gamma dat gericht is op vastende moslims tijdens de ramadan. Ook na de ramadan zullen de producten echter beschikbaar blijven in de winkels.

Ook na ramadan

Zo zal de discounter halalpizza, halalfrikandellen, Turks brood en couscous gaan verkopen. "We bieden ze aan in streken waar veel moslims wonen. Voorbeelden zijn Koersel, Heusden-Zolder, Maasmechelen, Anderlecht, Molenbeek en Schaarbeek", zegt Evelyne Raymaekers van Lild aan De Tijd. Ook na de ramadan zullen de producten verkocht worden, al is nog niet geweten in welke winkels dat dan zal gebeuren.

 

Ook bij Colruyt passen ze zich aan tijdens de ramadan: zo verkoopt die keten in die periode veel meer basisproducten zoals eieren, room en boter. "Als we die producten niet extra zouden inslaan, zouden we snel uitverkocht zijn", zegt Tony De Bock, de directeur productpromotie van Colruyt. Voorlopig denkt de keten wel nog niet aan een speciaal gamma voor moslims. Carrefour zegt dan weer een enorme stijging te zien bij de verkoop van droge voeding tijdens de ramadan.

 

Virtueel voetbal

Lidl heeft ook een nieuwe app gelanceerd waarmee gebruikers virtueel voetbal kunnen spelen, onder de naam Lidl Fan Cup. Het spel wordt gespeeld via een mobiele applicatie of via Facebook. Elke speler trapt drie strafschoppen en speelt ook drie keer doelman.

 

De acties die worden ingegeven op de app, worden ook in het echte leven uitgevoerd op 50 tafelvoetbalvelden in Frankfurt, die met afstand worden bediend. Spelers krijgen zo steeds een video te zien van hun strafschoppen. De Lidl Fan Cup is nog beschikbaar tot het einde van het WK in Brazilië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top