Lidl komt met ramadanaanbod

Lidl komt met ramadanaanbod

Discounter Lidl lanceert een speciaal gamma dat gericht is op vastende moslims tijdens de ramadan. Ook na de ramadan zullen de producten echter beschikbaar blijven in de winkels.

Ook na ramadan

Zo zal de discounter halalpizza, halalfrikandellen, Turks brood en couscous gaan verkopen. "We bieden ze aan in streken waar veel moslims wonen. Voorbeelden zijn Koersel, Heusden-Zolder, Maasmechelen, Anderlecht, Molenbeek en Schaarbeek", zegt Evelyne Raymaekers van Lild aan De Tijd. Ook na de ramadan zullen de producten verkocht worden, al is nog niet geweten in welke winkels dat dan zal gebeuren.

 

Ook bij Colruyt passen ze zich aan tijdens de ramadan: zo verkoopt die keten in die periode veel meer basisproducten zoals eieren, room en boter. "Als we die producten niet extra zouden inslaan, zouden we snel uitverkocht zijn", zegt Tony De Bock, de directeur productpromotie van Colruyt. Voorlopig denkt de keten wel nog niet aan een speciaal gamma voor moslims. Carrefour zegt dan weer een enorme stijging te zien bij de verkoop van droge voeding tijdens de ramadan.

 

Virtueel voetbal

Lidl heeft ook een nieuwe app gelanceerd waarmee gebruikers virtueel voetbal kunnen spelen, onder de naam Lidl Fan Cup. Het spel wordt gespeeld via een mobiele applicatie of via Facebook. Elke speler trapt drie strafschoppen en speelt ook drie keer doelman.

 

De acties die worden ingegeven op de app, worden ook in het echte leven uitgevoerd op 50 tafelvoetbalvelden in Frankfurt, die met afstand worden bediend. Spelers krijgen zo steeds een video te zien van hun strafschoppen. De Lidl Fan Cup is nog beschikbaar tot het einde van het WK in Brazilië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top