Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl zet de volgende zes weken de origineelste gerechten van zijn klanten in zijn folders en op zijn Facebookpagina. “We tonen aan dat je met producten uit ons assortiment heerlijke gerechten op je bord kan toveren”, zegt de supermarktketen.

Meteen in promotie

Lidl had eind februari via advertenties, affiches op het winkelpunt en sociale media zijn klanten opgeroepen om hun favoriete recepten in te sturen. Vervolgens selecteerde de keten daaruit de gerechten en chefs van de week. Hun recept wordt nu uitgebracht via folders, advertenties en filmpjes op de Facebook-pagina van Lidl.

 

“Ook commercieel maken we dit verhaal rond, door de belangrijkste ingrediënten net dan in promotie te zetten. Zo willen we al onze andere klanten overtuigen om het gerecht zeker te proberen, zich te laten inspireren en zelf ook hun gerecht in te sturen”, laat de onderneming verstaan.

 

Voor Lidl is het een nieuwe manier om zijn klanten te betrekken bij het winkelgebeuren. Eerder liet de winkelketen haar klanten ook al eens stemmen over welk product op zaterdag in promotie zou worden gezet. Een Twitter-actie voor de voedselbanken liep dan weer bijna fout af omdat de keten de impact van de sociale media had onderschat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top