Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl zet de volgende zes weken de origineelste gerechten van zijn klanten in zijn folders en op zijn Facebookpagina. “We tonen aan dat je met producten uit ons assortiment heerlijke gerechten op je bord kan toveren”, zegt de supermarktketen.

Meteen in promotie

Lidl had eind februari via advertenties, affiches op het winkelpunt en sociale media zijn klanten opgeroepen om hun favoriete recepten in te sturen. Vervolgens selecteerde de keten daaruit de gerechten en chefs van de week. Hun recept wordt nu uitgebracht via folders, advertenties en filmpjes op de Facebook-pagina van Lidl.

 

“Ook commercieel maken we dit verhaal rond, door de belangrijkste ingrediënten net dan in promotie te zetten. Zo willen we al onze andere klanten overtuigen om het gerecht zeker te proberen, zich te laten inspireren en zelf ook hun gerecht in te sturen”, laat de onderneming verstaan.

 

Voor Lidl is het een nieuwe manier om zijn klanten te betrekken bij het winkelgebeuren. Eerder liet de winkelketen haar klanten ook al eens stemmen over welk product op zaterdag in promotie zou worden gezet. Een Twitter-actie voor de voedselbanken liep dan weer bijna fout af omdat de keten de impact van de sociale media had onderschat.

Tags: