Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl zet de volgende zes weken de origineelste gerechten van zijn klanten in zijn folders en op zijn Facebookpagina. “We tonen aan dat je met producten uit ons assortiment heerlijke gerechten op je bord kan toveren”, zegt de supermarktketen.

Meteen in promotie

Lidl had eind februari via advertenties, affiches op het winkelpunt en sociale media zijn klanten opgeroepen om hun favoriete recepten in te sturen. Vervolgens selecteerde de keten daaruit de gerechten en chefs van de week. Hun recept wordt nu uitgebracht via folders, advertenties en filmpjes op de Facebook-pagina van Lidl.

 

“Ook commercieel maken we dit verhaal rond, door de belangrijkste ingrediënten net dan in promotie te zetten. Zo willen we al onze andere klanten overtuigen om het gerecht zeker te proberen, zich te laten inspireren en zelf ook hun gerecht in te sturen”, laat de onderneming verstaan.

 

Voor Lidl is het een nieuwe manier om zijn klanten te betrekken bij het winkelgebeuren. Eerder liet de winkelketen haar klanten ook al eens stemmen over welk product op zaterdag in promotie zou worden gezet. Een Twitter-actie voor de voedselbanken liep dan weer bijna fout af omdat de keten de impact van de sociale media had onderschat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top