Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl zet de volgende zes weken de origineelste gerechten van zijn klanten in zijn folders en op zijn Facebookpagina. “We tonen aan dat je met producten uit ons assortiment heerlijke gerechten op je bord kan toveren”, zegt de supermarktketen.

Meteen in promotie

Lidl had eind februari via advertenties, affiches op het winkelpunt en sociale media zijn klanten opgeroepen om hun favoriete recepten in te sturen. Vervolgens selecteerde de keten daaruit de gerechten en chefs van de week. Hun recept wordt nu uitgebracht via folders, advertenties en filmpjes op de Facebook-pagina van Lidl.

 

“Ook commercieel maken we dit verhaal rond, door de belangrijkste ingrediënten net dan in promotie te zetten. Zo willen we al onze andere klanten overtuigen om het gerecht zeker te proberen, zich te laten inspireren en zelf ook hun gerecht in te sturen”, laat de onderneming verstaan.

 

Voor Lidl is het een nieuwe manier om zijn klanten te betrekken bij het winkelgebeuren. Eerder liet de winkelketen haar klanten ook al eens stemmen over welk product op zaterdag in promotie zou worden gezet. Een Twitter-actie voor de voedselbanken liep dan weer bijna fout af omdat de keten de impact van de sociale media had onderschat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top