Lidl promoot gerechten van eigen klanten | RetailDetail

Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl promoot gerechten van eigen klanten

Lidl zet de volgende zes weken de origineelste gerechten van zijn klanten in zijn folders en op zijn Facebookpagina. “We tonen aan dat je met producten uit ons assortiment heerlijke gerechten op je bord kan toveren”, zegt de supermarktketen.

Meteen in promotie

Lidl had eind februari via advertenties, affiches op het winkelpunt en sociale media zijn klanten opgeroepen om hun favoriete recepten in te sturen. Vervolgens selecteerde de keten daaruit de gerechten en chefs van de week. Hun recept wordt nu uitgebracht via folders, advertenties en filmpjes op de Facebook-pagina van Lidl.

 

“Ook commercieel maken we dit verhaal rond, door de belangrijkste ingrediënten net dan in promotie te zetten. Zo willen we al onze andere klanten overtuigen om het gerecht zeker te proberen, zich te laten inspireren en zelf ook hun gerecht in te sturen”, laat de onderneming verstaan.

 

Voor Lidl is het een nieuwe manier om zijn klanten te betrekken bij het winkelgebeuren. Eerder liet de winkelketen haar klanten ook al eens stemmen over welk product op zaterdag in promotie zou worden gezet. Een Twitter-actie voor de voedselbanken liep dan weer bijna fout af omdat de keten de impact van de sociale media had onderschat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.