Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie

Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie

Discounter Lidl heeft als eerste winkelketen in België de kaap van 100.000 Facebook-fans gerond. Om dat te vieren beloont de keten al zijn fans met een chocolade-geschenkje. Daarmee waagt Lidl zich, een dikke week na de uit de hand gelopen Twitteractie rond gratis maaltijden voor minderbedeelden, meteen al aan een nieuwe socialemedia-actie. 

Fans krijgen chocolade

In elke Belgische Lidl-winkel kunnen consumenten morgen, zaterdag 22 december, een gratis pakketje om warme chocolademelk te maken, halen op vertoon van een bon die ze op de Facebookpagina van de Duitse discounter kunnen vinden. Dat doet de retailer naar aanleiding van de 100.000e fan van het merk, die zich in de loop van deze week op Facebook aandiende.

 

Lidl is naar eigen zeggen de grootste winkelketen in België op Facebook en ook veruit de grootste retailer, hoewel de keten pas sinds maart 2012 actief is op de netwerksite. Die sterke groei past volgens woordvoerder Pieterjan Rynwalt in de evolutie van Lidl naar "smart discount": "We zoeken bewust het contact op met klanten. Facebook biedt de mogelijkheid om feedback te krijgen, om in te gaan op vragen en uiteraard ook om een aantal nieuwigheden in het assortiment uit te lichten.”

 

Wel valt voor de supermarktgroep te hopen dat de massale overrompeling van vorige actie dit keer uitblijft.

Tags: