Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie | RetailDetail

Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie

Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie

Discounter Lidl heeft als eerste winkelketen in België de kaap van 100.000 Facebook-fans gerond. Om dat te vieren beloont de keten al zijn fans met een chocolade-geschenkje. Daarmee waagt Lidl zich, een dikke week na de uit de hand gelopen Twitteractie rond gratis maaltijden voor minderbedeelden, meteen al aan een nieuwe socialemedia-actie. 

Fans krijgen chocolade

In elke Belgische Lidl-winkel kunnen consumenten morgen, zaterdag 22 december, een gratis pakketje om warme chocolademelk te maken, halen op vertoon van een bon die ze op de Facebookpagina van de Duitse discounter kunnen vinden. Dat doet de retailer naar aanleiding van de 100.000e fan van het merk, die zich in de loop van deze week op Facebook aandiende.

 

Lidl is naar eigen zeggen de grootste winkelketen in België op Facebook en ook veruit de grootste retailer, hoewel de keten pas sinds maart 2012 actief is op de netwerksite. Die sterke groei past volgens woordvoerder Pieterjan Rynwalt in de evolutie van Lidl naar "smart discount": "We zoeken bewust het contact op met klanten. Facebook biedt de mogelijkheid om feedback te krijgen, om in te gaan op vragen en uiteraard ook om een aantal nieuwigheden in het assortiment uit te lichten.”

 

Wel valt voor de supermarktgroep te hopen dat de massale overrompeling van vorige actie dit keer uitblijft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.