Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie

Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie

Discounter Lidl heeft als eerste winkelketen in België de kaap van 100.000 Facebook-fans gerond. Om dat te vieren beloont de keten al zijn fans met een chocolade-geschenkje. Daarmee waagt Lidl zich, een dikke week na de uit de hand gelopen Twitteractie rond gratis maaltijden voor minderbedeelden, meteen al aan een nieuwe socialemedia-actie. 

Fans krijgen chocolade

In elke Belgische Lidl-winkel kunnen consumenten morgen, zaterdag 22 december, een gratis pakketje om warme chocolademelk te maken, halen op vertoon van een bon die ze op de Facebookpagina van de Duitse discounter kunnen vinden. Dat doet de retailer naar aanleiding van de 100.000e fan van het merk, die zich in de loop van deze week op Facebook aandiende.

 

Lidl is naar eigen zeggen de grootste winkelketen in België op Facebook en ook veruit de grootste retailer, hoewel de keten pas sinds maart 2012 actief is op de netwerksite. Die sterke groei past volgens woordvoerder Pieterjan Rynwalt in de evolutie van Lidl naar "smart discount": "We zoeken bewust het contact op met klanten. Facebook biedt de mogelijkheid om feedback te krijgen, om in te gaan op vragen en uiteraard ook om een aantal nieuwigheden in het assortiment uit te lichten.”

 

Wel valt voor de supermarktgroep te hopen dat de massale overrompeling van vorige actie dit keer uitblijft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Filet Pur: Groot misbaar in het abattoir

15/09/2017

Iemand nog een stukje tournedos? Of toch liever een geraspte wortel? De vleessector maakte alweer geen al te beste beurt afgelopen week, en dat is RetailDetail Food niet ontgaan, zoals blijkt uit dit onmisbare overzicht van de FMCG-actualiteit.

Back to top