Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie

Lidl viert 100.000ste Facebook-fan met nieuwe actie

Discounter Lidl heeft als eerste winkelketen in België de kaap van 100.000 Facebook-fans gerond. Om dat te vieren beloont de keten al zijn fans met een chocolade-geschenkje. Daarmee waagt Lidl zich, een dikke week na de uit de hand gelopen Twitteractie rond gratis maaltijden voor minderbedeelden, meteen al aan een nieuwe socialemedia-actie. 

Fans krijgen chocolade

In elke Belgische Lidl-winkel kunnen consumenten morgen, zaterdag 22 december, een gratis pakketje om warme chocolademelk te maken, halen op vertoon van een bon die ze op de Facebookpagina van de Duitse discounter kunnen vinden. Dat doet de retailer naar aanleiding van de 100.000e fan van het merk, die zich in de loop van deze week op Facebook aandiende.

 

Lidl is naar eigen zeggen de grootste winkelketen in België op Facebook en ook veruit de grootste retailer, hoewel de keten pas sinds maart 2012 actief is op de netwerksite. Die sterke groei past volgens woordvoerder Pieterjan Rynwalt in de evolutie van Lidl naar "smart discount": "We zoeken bewust het contact op met klanten. Facebook biedt de mogelijkheid om feedback te krijgen, om in te gaan op vragen en uiteraard ook om een aantal nieuwigheden in het assortiment uit te lichten.”

 

Wel valt voor de supermarktgroep te hopen dat de massale overrompeling van vorige actie dit keer uitblijft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top