Lidl zet "gezonde kassa" in winkels

Lidl zet "gezonde kassa" in winkels

Vanaf 1 september plaatst Lidl aan zijn kassa's een display met minigroenten en -fruit. Door dat aanbod van gezonde snacks wil de discounter ongezonde impulsaankopen een halt toeroepen. De "gezonde kassa" is naar eigen zeggen een primeur voor ons land.

"De gezonde kassa"

Vanaf 1 september innoveert Lidl met 'de gezonde kassa' in zijn 300 Belgische vestigingen. Klanten vinden er dan behalve snoepgoed en chocola vooral veel dagvers fruit en groenten, noten, rijstwafels, gezonde koekjes en drankjes. Met "de gezonde kassa" wil Lidl tegemoet komen aan de wens van veel ouders om het aanbod van snoepgoed aan de kassa drastisch te verminderen.

 

Uit internationaal onderzoek van Lidl is namelijk gebleken dat ruim 2 op de 3 klanten (70%) de voorkeur geven aan een gezonder aanbod aan de kassa, in plaats van de klassieke overdaad aan chocoladerepen en andere snacks. Meer dan de helft van de ouders (52%) vindt het namelijk bijzonder moeilijk om hun kinderen te overtuigen gezonder te eten wanneer zij overal en in het bijzonder aan de kassa van de supermarkt verleid worden door snacks en fastfood.

 

"Kassa is achillespees"

Liefst 68% van de ondervraagde ouders bevestigt dat ze aan de kassa hinder ondervinden van het gezeur van hun kinderen om snoep; 66% van de ondervraagden zegt hier uiteindelijk aan toe te geven.

 

"De kassa is voor de meeste consumenten de achillespees van hun voornemen om minder te snoepen", zegt Evelyne Raymakers van Lidl België. "Daarom is 'de gezonde kassa' van Lidl een belangrijke stimulans om de vaak ongezonde impulsaankopen bij het verlaten van de winkel te counteren met een royale keuze aan lekkere en gezonde alternatieven voor het klassieke snoepgoed. Met het nieuwe schooljaar voor de deur willen wij de klassieke impulsaankopen een gezonde draai geven."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top