Lidl zet "gezonde kassa" in winkels | RetailDetail

Lidl zet "gezonde kassa" in winkels

Lidl zet "gezonde kassa" in winkels

Vanaf 1 september plaatst Lidl aan zijn kassa's een display met minigroenten en -fruit. Door dat aanbod van gezonde snacks wil de discounter ongezonde impulsaankopen een halt toeroepen. De "gezonde kassa" is naar eigen zeggen een primeur voor ons land.

"De gezonde kassa"

Vanaf 1 september innoveert Lidl met 'de gezonde kassa' in zijn 300 Belgische vestigingen. Klanten vinden er dan behalve snoepgoed en chocola vooral veel dagvers fruit en groenten, noten, rijstwafels, gezonde koekjes en drankjes. Met "de gezonde kassa" wil Lidl tegemoet komen aan de wens van veel ouders om het aanbod van snoepgoed aan de kassa drastisch te verminderen.

 

Uit internationaal onderzoek van Lidl is namelijk gebleken dat ruim 2 op de 3 klanten (70%) de voorkeur geven aan een gezonder aanbod aan de kassa, in plaats van de klassieke overdaad aan chocoladerepen en andere snacks. Meer dan de helft van de ouders (52%) vindt het namelijk bijzonder moeilijk om hun kinderen te overtuigen gezonder te eten wanneer zij overal en in het bijzonder aan de kassa van de supermarkt verleid worden door snacks en fastfood.

 

"Kassa is achillespees"

Liefst 68% van de ondervraagde ouders bevestigt dat ze aan de kassa hinder ondervinden van het gezeur van hun kinderen om snoep; 66% van de ondervraagden zegt hier uiteindelijk aan toe te geven.

 

"De kassa is voor de meeste consumenten de achillespees van hun voornemen om minder te snoepen", zegt Evelyne Raymakers van Lidl België. "Daarom is 'de gezonde kassa' van Lidl een belangrijke stimulans om de vaak ongezonde impulsaankopen bij het verlaten van de winkel te counteren met een royale keuze aan lekkere en gezonde alternatieven voor het klassieke snoepgoed. Met het nieuwe schooljaar voor de deur willen wij de klassieke impulsaankopen een gezonde draai geven."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top