Lidl zet "gezonde kassa" in winkels

Lidl zet "gezonde kassa" in winkels

Vanaf 1 september plaatst Lidl aan zijn kassa's een display met minigroenten en -fruit. Door dat aanbod van gezonde snacks wil de discounter ongezonde impulsaankopen een halt toeroepen. De "gezonde kassa" is naar eigen zeggen een primeur voor ons land.

"De gezonde kassa"

Vanaf 1 september innoveert Lidl met 'de gezonde kassa' in zijn 300 Belgische vestigingen. Klanten vinden er dan behalve snoepgoed en chocola vooral veel dagvers fruit en groenten, noten, rijstwafels, gezonde koekjes en drankjes. Met "de gezonde kassa" wil Lidl tegemoet komen aan de wens van veel ouders om het aanbod van snoepgoed aan de kassa drastisch te verminderen.

 

Uit internationaal onderzoek van Lidl is namelijk gebleken dat ruim 2 op de 3 klanten (70%) de voorkeur geven aan een gezonder aanbod aan de kassa, in plaats van de klassieke overdaad aan chocoladerepen en andere snacks. Meer dan de helft van de ouders (52%) vindt het namelijk bijzonder moeilijk om hun kinderen te overtuigen gezonder te eten wanneer zij overal en in het bijzonder aan de kassa van de supermarkt verleid worden door snacks en fastfood.

 

"Kassa is achillespees"

Liefst 68% van de ondervraagde ouders bevestigt dat ze aan de kassa hinder ondervinden van het gezeur van hun kinderen om snoep; 66% van de ondervraagden zegt hier uiteindelijk aan toe te geven.

 

"De kassa is voor de meeste consumenten de achillespees van hun voornemen om minder te snoepen", zegt Evelyne Raymakers van Lidl België. "Daarom is 'de gezonde kassa' van Lidl een belangrijke stimulans om de vaak ongezonde impulsaankopen bij het verlaten van de winkel te counteren met een royale keuze aan lekkere en gezonde alternatieven voor het klassieke snoepgoed. Met het nieuwe schooljaar voor de deur willen wij de klassieke impulsaankopen een gezonde draai geven."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top