Lidl zet "gezonde kassa" in winkels | RetailDetail

Lidl zet "gezonde kassa" in winkels

Lidl zet "gezonde kassa" in winkels

Vanaf 1 september plaatst Lidl aan zijn kassa's een display met minigroenten en -fruit. Door dat aanbod van gezonde snacks wil de discounter ongezonde impulsaankopen een halt toeroepen. De "gezonde kassa" is naar eigen zeggen een primeur voor ons land.

"De gezonde kassa"

Vanaf 1 september innoveert Lidl met 'de gezonde kassa' in zijn 300 Belgische vestigingen. Klanten vinden er dan behalve snoepgoed en chocola vooral veel dagvers fruit en groenten, noten, rijstwafels, gezonde koekjes en drankjes. Met "de gezonde kassa" wil Lidl tegemoet komen aan de wens van veel ouders om het aanbod van snoepgoed aan de kassa drastisch te verminderen.

 

Uit internationaal onderzoek van Lidl is namelijk gebleken dat ruim 2 op de 3 klanten (70%) de voorkeur geven aan een gezonder aanbod aan de kassa, in plaats van de klassieke overdaad aan chocoladerepen en andere snacks. Meer dan de helft van de ouders (52%) vindt het namelijk bijzonder moeilijk om hun kinderen te overtuigen gezonder te eten wanneer zij overal en in het bijzonder aan de kassa van de supermarkt verleid worden door snacks en fastfood.

 

"Kassa is achillespees"

Liefst 68% van de ondervraagde ouders bevestigt dat ze aan de kassa hinder ondervinden van het gezeur van hun kinderen om snoep; 66% van de ondervraagden zegt hier uiteindelijk aan toe te geven.

 

"De kassa is voor de meeste consumenten de achillespees van hun voornemen om minder te snoepen", zegt Evelyne Raymakers van Lidl België. "Daarom is 'de gezonde kassa' van Lidl een belangrijke stimulans om de vaak ongezonde impulsaankopen bij het verlaten van de winkel te counteren met een royale keuze aan lekkere en gezonde alternatieven voor het klassieke snoepgoed. Met het nieuwe schooljaar voor de deur willen wij de klassieke impulsaankopen een gezonde draai geven."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

26/04/2018

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De Tiense Suikerraffinaderij speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving: Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”

Becel komt (een beetje) in Belgische handen

25/04/2018

Ook de Belgische Frère-familie krijgt nu een vinger in de pap bij Flora Food Group (FFG), de margarinedivisie die Unilever verkoopt aan het Amerikaanse KKR. De GBL-holding injecteert een kwart miljard euro en verwerft zo een aandeel van 3,7%.