LU opteert resoluut voor scharreleieren

LU opteert resoluut voor scharreleieren

Vanaf 2014 bevatten de koekjes van LU nog enkel scharreleieren. De koekjesbakker verwerkt per jaar zowat 300 ton eieren, die door ruim 22.000 hennen worden gelegd.

De helft dit jaar, 100% vanaf 2014

De beslissing kwam er in overleg met GAIA en gaat zo snel mogelijk in. Dit jaar zal de helft van het volume LU-koekjes die verkocht worden in België en waarin eiproducten verwerkt worden, enkel nog eieren van scharrelkippen bevatten. In 2014 zal dat gelden voor alle LU-koekjes die in ons land verkocht worden.

 

"We erkennen dat het welzijn van dieren een belangrijk aandachtspunt is voor consumenten, klanten en GAIA", zegt Dionne Heijnen, Public Affairs Manager van LU. "Daarom zijn we begonnen met de aankoop van scharreleieren in sommige van onze fabrieken in Europa, inclusief voor al onze koekjes die verkocht worden in België."

 

"Dikke pluim"

GAIA-voorzitter Michel Vandenbosch reageert alvast zeer tevreden: "LU krijgt van ons een dikke pluim. Het bedrijf zorgt ervoor dat meer dan 22.000 leghennen per jaar niet in batterijkooisystemen gehouden worden en een beter leven krijgen."

 

LU volgt daarmee het voorbeeld van voedingsbedrijven als Lotus Bakeries en Vandemoortele. Ook supermarktketens als Colruyt en Carrefour zetten onlangs dierenwelzijn prominenter op de agenda.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top