LU opteert resoluut voor scharreleieren

LU opteert resoluut voor scharreleieren

Vanaf 2014 bevatten de koekjes van LU nog enkel scharreleieren. De koekjesbakker verwerkt per jaar zowat 300 ton eieren, die door ruim 22.000 hennen worden gelegd.

De helft dit jaar, 100% vanaf 2014

De beslissing kwam er in overleg met GAIA en gaat zo snel mogelijk in. Dit jaar zal de helft van het volume LU-koekjes die verkocht worden in België en waarin eiproducten verwerkt worden, enkel nog eieren van scharrelkippen bevatten. In 2014 zal dat gelden voor alle LU-koekjes die in ons land verkocht worden.

 

"We erkennen dat het welzijn van dieren een belangrijk aandachtspunt is voor consumenten, klanten en GAIA", zegt Dionne Heijnen, Public Affairs Manager van LU. "Daarom zijn we begonnen met de aankoop van scharreleieren in sommige van onze fabrieken in Europa, inclusief voor al onze koekjes die verkocht worden in België."

 

"Dikke pluim"

GAIA-voorzitter Michel Vandenbosch reageert alvast zeer tevreden: "LU krijgt van ons een dikke pluim. Het bedrijf zorgt ervoor dat meer dan 22.000 leghennen per jaar niet in batterijkooisystemen gehouden worden en een beter leven krijgen."

 

LU volgt daarmee het voorbeeld van voedingsbedrijven als Lotus Bakeries en Vandemoortele. Ook supermarktketens als Colruyt en Carrefour zetten onlangs dierenwelzijn prominenter op de agenda.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top