Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Vanaf 1 maart breidt biergroep Alken-Maes zijn aanbod uit met Maes Radler, een mix van Maes Pils en citroensap. Zo hoopt de Mechelse brouwer het gevecht tegen de krimpende pilsmarkt te winnen, met behulp van mensen die nu nog eerder aan wijn en cava denken.

Radler: drank voor de wielertoerist

Radler is de algemeen gebruikte term voor een gemengde drank die voor de helft uit bier en voor de helft uit (citroen)limonade bestaat. De Duitse naam, die letterlijk wielertoerist betekent, zegt volgens Maes echter ook exact wat de doelgroep van het bier is: sportievelingen die na hun inspanning verfrissing zoeken. Daarenboven mikt Maes Radler ook op zogenaamde ‘gemengde groepen’ van mannen en vrouwen, die als ze samen op café gaan vaak hetzelfde willen drinken en dan nooit bij gewone pils zouden uitkomen.

 

Om Radler duidelijk herkenbaar in de horeca te lanceren, zal het er enkel worden verdeeld in typische flesjes en dus niet op vaten. In de retail zullen naast de flesjes niettemin ook 33cl-flesjes verkrijgbaar zijn, aan een prijs die tien procent boven de prijs van 'gewone' Maes zou moeten liggen.

 

Hoewel Maes met zijn nieuwe Radler niet specifiek op vrouwen zegt te mikken, benadrukt marketingverantwoordelijke Lies Eeckman toch ook de lage caloriewaarde: "Minder dan cola, zelfs drie keer minder dan witte wijn". Wat mannen betreft, hoopt de Belgische brouwer dan weer op sportievelingen en zomerse barbecuefanaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Back to top