Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Vanaf 1 maart breidt biergroep Alken-Maes zijn aanbod uit met Maes Radler, een mix van Maes Pils en citroensap. Zo hoopt de Mechelse brouwer het gevecht tegen de krimpende pilsmarkt te winnen, met behulp van mensen die nu nog eerder aan wijn en cava denken.

Radler: drank voor de wielertoerist

Radler is de algemeen gebruikte term voor een gemengde drank die voor de helft uit bier en voor de helft uit (citroen)limonade bestaat. De Duitse naam, die letterlijk wielertoerist betekent, zegt volgens Maes echter ook exact wat de doelgroep van het bier is: sportievelingen die na hun inspanning verfrissing zoeken. Daarenboven mikt Maes Radler ook op zogenaamde ‘gemengde groepen’ van mannen en vrouwen, die als ze samen op café gaan vaak hetzelfde willen drinken en dan nooit bij gewone pils zouden uitkomen.

 

Om Radler duidelijk herkenbaar in de horeca te lanceren, zal het er enkel worden verdeeld in typische flesjes en dus niet op vaten. In de retail zullen naast de flesjes niettemin ook 33cl-flesjes verkrijgbaar zijn, aan een prijs die tien procent boven de prijs van 'gewone' Maes zou moeten liggen.

 

Hoewel Maes met zijn nieuwe Radler niet specifiek op vrouwen zegt te mikken, benadrukt marketingverantwoordelijke Lies Eeckman toch ook de lage caloriewaarde: "Minder dan cola, zelfs drie keer minder dan witte wijn". Wat mannen betreft, hoopt de Belgische brouwer dan weer op sportievelingen en zomerse barbecuefanaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Back to top