Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier | RetailDetail

Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Vanaf 1 maart breidt biergroep Alken-Maes zijn aanbod uit met Maes Radler, een mix van Maes Pils en citroensap. Zo hoopt de Mechelse brouwer het gevecht tegen de krimpende pilsmarkt te winnen, met behulp van mensen die nu nog eerder aan wijn en cava denken.

Radler: drank voor de wielertoerist

Radler is de algemeen gebruikte term voor een gemengde drank die voor de helft uit bier en voor de helft uit (citroen)limonade bestaat. De Duitse naam, die letterlijk wielertoerist betekent, zegt volgens Maes echter ook exact wat de doelgroep van het bier is: sportievelingen die na hun inspanning verfrissing zoeken. Daarenboven mikt Maes Radler ook op zogenaamde ‘gemengde groepen’ van mannen en vrouwen, die als ze samen op café gaan vaak hetzelfde willen drinken en dan nooit bij gewone pils zouden uitkomen.

 

Om Radler duidelijk herkenbaar in de horeca te lanceren, zal het er enkel worden verdeeld in typische flesjes en dus niet op vaten. In de retail zullen naast de flesjes niettemin ook 33cl-flesjes verkrijgbaar zijn, aan een prijs die tien procent boven de prijs van 'gewone' Maes zou moeten liggen.

 

Hoewel Maes met zijn nieuwe Radler niet specifiek op vrouwen zegt te mikken, benadrukt marketingverantwoordelijke Lies Eeckman toch ook de lage caloriewaarde: "Minder dan cola, zelfs drie keer minder dan witte wijn". Wat mannen betreft, hoopt de Belgische brouwer dan weer op sportievelingen en zomerse barbecuefanaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.