Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Vanaf 1 maart breidt biergroep Alken-Maes zijn aanbod uit met Maes Radler, een mix van Maes Pils en citroensap. Zo hoopt de Mechelse brouwer het gevecht tegen de krimpende pilsmarkt te winnen, met behulp van mensen die nu nog eerder aan wijn en cava denken.

Radler: drank voor de wielertoerist

Radler is de algemeen gebruikte term voor een gemengde drank die voor de helft uit bier en voor de helft uit (citroen)limonade bestaat. De Duitse naam, die letterlijk wielertoerist betekent, zegt volgens Maes echter ook exact wat de doelgroep van het bier is: sportievelingen die na hun inspanning verfrissing zoeken. Daarenboven mikt Maes Radler ook op zogenaamde ‘gemengde groepen’ van mannen en vrouwen, die als ze samen op café gaan vaak hetzelfde willen drinken en dan nooit bij gewone pils zouden uitkomen.

 

Om Radler duidelijk herkenbaar in de horeca te lanceren, zal het er enkel worden verdeeld in typische flesjes en dus niet op vaten. In de retail zullen naast de flesjes niettemin ook 33cl-flesjes verkrijgbaar zijn, aan een prijs die tien procent boven de prijs van 'gewone' Maes zou moeten liggen.

 

Hoewel Maes met zijn nieuwe Radler niet specifiek op vrouwen zegt te mikken, benadrukt marketingverantwoordelijke Lies Eeckman toch ook de lage caloriewaarde: "Minder dan cola, zelfs drie keer minder dan witte wijn". Wat mannen betreft, hoopt de Belgische brouwer dan weer op sportievelingen en zomerse barbecuefanaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top