Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Maes wil wijndrinkers veroveren met citroenbier

Vanaf 1 maart breidt biergroep Alken-Maes zijn aanbod uit met Maes Radler, een mix van Maes Pils en citroensap. Zo hoopt de Mechelse brouwer het gevecht tegen de krimpende pilsmarkt te winnen, met behulp van mensen die nu nog eerder aan wijn en cava denken.

Radler: drank voor de wielertoerist

Radler is de algemeen gebruikte term voor een gemengde drank die voor de helft uit bier en voor de helft uit (citroen)limonade bestaat. De Duitse naam, die letterlijk wielertoerist betekent, zegt volgens Maes echter ook exact wat de doelgroep van het bier is: sportievelingen die na hun inspanning verfrissing zoeken. Daarenboven mikt Maes Radler ook op zogenaamde ‘gemengde groepen’ van mannen en vrouwen, die als ze samen op café gaan vaak hetzelfde willen drinken en dan nooit bij gewone pils zouden uitkomen.

 

Om Radler duidelijk herkenbaar in de horeca te lanceren, zal het er enkel worden verdeeld in typische flesjes en dus niet op vaten. In de retail zullen naast de flesjes niettemin ook 33cl-flesjes verkrijgbaar zijn, aan een prijs die tien procent boven de prijs van 'gewone' Maes zou moeten liggen.

 

Hoewel Maes met zijn nieuwe Radler niet specifiek op vrouwen zegt te mikken, benadrukt marketingverantwoordelijke Lies Eeckman toch ook de lage caloriewaarde: "Minder dan cola, zelfs drie keer minder dan witte wijn". Wat mannen betreft, hoopt de Belgische brouwer dan weer op sportievelingen en zomerse barbecuefanaten.

Tags: