Marc Hofman wordt financieel directeur Colruyt

Marc Hofman wordt financieel directeur Colruyt

Marc Hofman wordt op 1 april 2013 de nieuwe financieel directeur bij Colruyt. Hij komt over van Ter Beke, waar hij algemeen directeur was. Bij de beursgenoteerde warenhuisgroep uit Halle volgt hij Wim Biesemans op, die de belangen van het bedrijf in de windmolenparken gaat leiden.

Jef Colruyt: "Perfecte match"

Hofman (°1958) is licentiaat Toegepaste Economische Wetenschappen van opleiding. Hij startte zijn carrière als bedrijfsrevisor bij Arthur Andersen. Later werd hij CFO bij Sun International en bij de voedingsgroep Ter Beke, waar hij vervolgens topman van de vleesafdeling werd en in 2008 Luc De Bruyckere opvolgde als algemeen directeur.

 

“Ik ben ervan overtuigd dat hij perfect zal passen bij Colruyt”, zegt topman Jef Colruyt van de gelijknamige distributeur: “Zijn ervaring op de afdeling vleeswaren bij Ter Beke komt van pas omdat we zelf ook productieafdelingen hebben voor vlees, koffie en kaas. Voorts heeft hij financiële ervaringen als bedrijfsrevisor bij Arthur Andersen en als CFO bij Sun International en Ter Beke.”

 

Volgens Hofman was het aanbod van Colruyt er eentje dat hij niet kon weigeren. “Als CEO bij Ter Beke had ik ook heel wat goede contacten met een aantal medewerkers van Colruyt. Ik ken het bedrijf en de manier van werken dus vrij goed. Ik kijk ernaar uit om te werken voor een bedrijf dat voor een groot stuk dezelfde waarden heeft als ikzelf.”

 

Goeminne volgt Hofman op bij Ter Beke

Bij Ter Beke neemt Hofman meteen ontslag als CEO. Hij blijft wel nog tot eind maart verbonden aan het bedrijf om zijn opvolger te begeleiden. De CEO ad interim komt met Dirk Goeminne trouwens uit de raad van bestuur van Ter Beke. Hij heeft overigens ook een verleden in de retailsector: zo leidde hij onder meer de Nederlandse ketens Hema, Vroom&Dreesman en La Place.

 

Bij Colruyt volgt Hofman Wim Biesemans op. Die gaat zich, samen met externe partners, ontfermen over de projecten van het Halse bedrijf in de windenergie. Biesemans stond trouwens aan de wieg van die diversificatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top