Mestdagh investeert 25 miljoen in uitbreiding distributiecentrum

Mestdagh investeert 25 miljoen in uitbreiding distributiecentrum

Warenhuisgroep Mestdagh gaat zijn distributiecentrum in Gosselies (bij Charleroi) met de helft uitbreiden. Op die manier moet de groei van het bedrijf worden opgevangen. De werken moeten eind 2013 klaar zijn en zullen zowat 25 miljoen euro kosten.

Voorbije en toekomstige groei

Mestdagh baat nu 83 warenhuizen van 1.000 m² à 2.500 m² uit, die bijna allemaal in Wallonië of rond Brussel liggen. Zestien ervan zijn verkooppunten van Carrefour die in 2010 werden overgenomen, de rest opereert onder het enseigne Champion. Alle 83 winkels worden omgevormd tot Carrefour Markets, een operatie die tegen de zomer van 2013 moet rond zijn. Die verandering zorgt trouwens ook voor een uitbreiding van het assortiment met een kwart.

 

"De overname van de 16 winkels van Carrefour deed onze omzet al met 40% toenemen tot zo'n 700 miljoen euro", zegt bestuurder Carl Mestdagh. "Bovendien mikken we op een verdere groei. Het is onze ambitie om een netwerk van zowat honderd winkels uit te bouwen."

 

Nood aan extra capaciteit

Die uitbreiding zorgt voor extra behoefte aan distributiecapaciteit,vandaar de uitbreiding van zijn logistiek centrum van 32.000 m² naar 48.000 m² die tegen eind volgend jaar klaar moet zijn. De warenhuisgroep werkt daarvoor samen met Equilis, de vastgoedpoot van het familieconcern. Mestdagh verwacht dat er na de uitbreiding van het distributiecentrum 750 vrachtwagens per dag worden behandeld, tegenover 500 nu.

 

Eens de operatie rond is, wordt ook de belevering van de zestien gewezen Carrefour-vestigingen door Gosselies gerealiseerd: nu worden die nog door de centrale van de Franse groep zelf voorzien van goederen. Bovendien is er dan nog ruimte over om ook de verwachte expansie naar 100 vestigingen te kunnen verwerken.

 

De uitbreiding van het distributiecentrum zorgt ook voor extra werkgelegenheid. Er komen veertig extra arbeidsplaatsen bij, zodat het totaal personeelsbestand op de site kan aangroeien tot 174 mensen. In totaal werken bij de groep Mestdagh nu al 3.200 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top