Miko neemt Australische Corporate Coffee Solutions over | RetailDetail

Miko neemt Australische Corporate Coffee Solutions over

Miko neemt Australische Corporate Coffee Solutions over

De Belgische koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist Miko neemt de Australische koffieserviceoperator Corporate Coffee Solutions over, een in Melbourne gevestigde firma die zich exclusief op de kantorenmarkt richt. Concreet doet Miko de overname via The Coffee Place, zijn al bestaande dochter in Australië.

Australië: koffiemarkt in volle ontwikkeling

Miko-topman Frans Van Tilborg legt de verrassende keuze voor Australië uit: “De geografische afstand tussen België en Australië is uiteraard gigantisch. Als je het evenwel vertaalt naar de marktkansen voor Miko, dan ligt Australië dichter bij België dan sommige Europese landen, waar men zweert bij lokale merken. Australië heeft daarentegen een koffiecultuur in volle ontwikkeling.”

 

Bovendien heeft het Belgische Miko al voet aan wal in het land, aangezien het bedrijf een paar jaar geleden een participatie van 51% nam in The Coffee Place, een koffieserviceoperator voor de horeca. “Door er nu het cliënteel van Corporate Coffee Solutions aan toe te voegen, kijken we uit naar een totaalomzet in Australië van om en bij de 4 miljoen euro. In koffieservice voor de buitenhuismarkt heeft dat al iets te betekenen”, aldus nog Van Tilborg.

 

Zes jaar geleden werd Corporate Coffee Solutions opgericht in Melbourne, met twee miljoen inwoners de grootste stad van Australië. Het bedrijf, gespecialiseerd in koffieservice voor kantoren, haalt met zes medewerkers een omzet van 1,5 miljoen Australische dollar (omgerekend zo’n 1,2 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.