Miko neemt Australische Corporate Coffee Solutions over

Miko neemt Australische Corporate Coffee Solutions over

De Belgische koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist Miko neemt de Australische koffieserviceoperator Corporate Coffee Solutions over, een in Melbourne gevestigde firma die zich exclusief op de kantorenmarkt richt. Concreet doet Miko de overname via The Coffee Place, zijn al bestaande dochter in Australië.

Australië: koffiemarkt in volle ontwikkeling

Miko-topman Frans Van Tilborg legt de verrassende keuze voor Australië uit: “De geografische afstand tussen België en Australië is uiteraard gigantisch. Als je het evenwel vertaalt naar de marktkansen voor Miko, dan ligt Australië dichter bij België dan sommige Europese landen, waar men zweert bij lokale merken. Australië heeft daarentegen een koffiecultuur in volle ontwikkeling.”

 

Bovendien heeft het Belgische Miko al voet aan wal in het land, aangezien het bedrijf een paar jaar geleden een participatie van 51% nam in The Coffee Place, een koffieserviceoperator voor de horeca. “Door er nu het cliënteel van Corporate Coffee Solutions aan toe te voegen, kijken we uit naar een totaalomzet in Australië van om en bij de 4 miljoen euro. In koffieservice voor de buitenhuismarkt heeft dat al iets te betekenen”, aldus nog Van Tilborg.

 

Zes jaar geleden werd Corporate Coffee Solutions opgericht in Melbourne, met twee miljoen inwoners de grootste stad van Australië. Het bedrijf, gespecialiseerd in koffieservice voor kantoren, haalt met zes medewerkers een omzet van 1,5 miljoen Australische dollar (omgerekend zo’n 1,2 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top