Miko neemt Australische Corporate Coffee Solutions over

Miko neemt Australische Corporate Coffee Solutions over

De Belgische koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist Miko neemt de Australische koffieserviceoperator Corporate Coffee Solutions over, een in Melbourne gevestigde firma die zich exclusief op de kantorenmarkt richt. Concreet doet Miko de overname via The Coffee Place, zijn al bestaande dochter in Australië.

Australië: koffiemarkt in volle ontwikkeling

Miko-topman Frans Van Tilborg legt de verrassende keuze voor Australië uit: “De geografische afstand tussen België en Australië is uiteraard gigantisch. Als je het evenwel vertaalt naar de marktkansen voor Miko, dan ligt Australië dichter bij België dan sommige Europese landen, waar men zweert bij lokale merken. Australië heeft daarentegen een koffiecultuur in volle ontwikkeling.”

 

Bovendien heeft het Belgische Miko al voet aan wal in het land, aangezien het bedrijf een paar jaar geleden een participatie van 51% nam in The Coffee Place, een koffieserviceoperator voor de horeca. “Door er nu het cliënteel van Corporate Coffee Solutions aan toe te voegen, kijken we uit naar een totaalomzet in Australië van om en bij de 4 miljoen euro. In koffieservice voor de buitenhuismarkt heeft dat al iets te betekenen”, aldus nog Van Tilborg.

 

Zes jaar geleden werd Corporate Coffee Solutions opgericht in Melbourne, met twee miljoen inwoners de grootste stad van Australië. Het bedrijf, gespecialiseerd in koffieservice voor kantoren, haalt met zes medewerkers een omzet van 1,5 miljoen Australische dollar (omgerekend zo’n 1,2 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top