Moederbedrijf Delacre bezig met beursgang | RetailDetail

Moederbedrijf Delacre bezig met beursgang

Moederbedrijf Delacre bezig met beursgang

United Biscuits, het moederbedrijf van Delacre en de eigenaar van merken zoals BN en Jaffa Cakes, bekijkt de mogelijkheden om tegen het einde van dit jaar naar de beurs te trekken. Dat zeggen bronnen aan The Wall Street Journal.

Verkoop of IPO

De voorbije weken zouden de eigenaars van United Biscuits, meer bepaald de de investeringsfondsen Blackstone en PAI Partners, al gesprekken gevoerd hebben met potentiele overnemers, maar nu zouden ze besloten hebben dat ze meer geld kunnen binnenhalen als ze met het bedrijf naar de beurs trekken.

 

Om beide opties desalniettemin open te houden zou een beursgang voorbereid worden, terwijl er ook nog wordt gesproken met bedrijven die interesse hebben om United Biscuits over te nemen. Zo willen Blackstone en PAI Partners er zeker van zijn dat ze het bedrijf op de meest lucratieve manier uit handen geven.

 

Blackstone en PAI kochten United Biscuits in 2006 voor een bedrag van 1,6 miljard pond (2,02 miljard euro). In 2010 was een deal met het Chinese Bright Food Group omtrent de verkoop van het koekjesbedrijf dichtbij, maar uiteindelijk sprong de overeenkomst toch nog af. Koekjesmerk Delacre werd zelf al in 1998 onderdeel van de Britse groep, die vorig jaar een omzet had van 1,1 miljard pond (1,38 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top