Moederbedrijf Delacre bezig met beursgang | RetailDetail

Moederbedrijf Delacre bezig met beursgang

Moederbedrijf Delacre bezig met beursgang

United Biscuits, het moederbedrijf van Delacre en de eigenaar van merken zoals BN en Jaffa Cakes, bekijkt de mogelijkheden om tegen het einde van dit jaar naar de beurs te trekken. Dat zeggen bronnen aan The Wall Street Journal.

Verkoop of IPO

De voorbije weken zouden de eigenaars van United Biscuits, meer bepaald de de investeringsfondsen Blackstone en PAI Partners, al gesprekken gevoerd hebben met potentiele overnemers, maar nu zouden ze besloten hebben dat ze meer geld kunnen binnenhalen als ze met het bedrijf naar de beurs trekken.

 

Om beide opties desalniettemin open te houden zou een beursgang voorbereid worden, terwijl er ook nog wordt gesproken met bedrijven die interesse hebben om United Biscuits over te nemen. Zo willen Blackstone en PAI Partners er zeker van zijn dat ze het bedrijf op de meest lucratieve manier uit handen geven.

 

Blackstone en PAI kochten United Biscuits in 2006 voor een bedrag van 1,6 miljard pond (2,02 miljard euro). In 2010 was een deal met het Chinese Bright Food Group omtrent de verkoop van het koekjesbedrijf dichtbij, maar uiteindelijk sprong de overeenkomst toch nog af. Koekjesmerk Delacre werd zelf al in 1998 onderdeel van de Britse groep, die vorig jaar een omzet had van 1,1 miljard pond (1,38 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.