Na Carrefour nu ook Delhaize gestart met "sushibar" | RetailDetail

Na Carrefour nu ook Delhaize gestart met "sushibar"

Na Carrefour nu ook Delhaize gestart met "sushibar"

Sinds 25 april biedt Delhaize zijn klanten in de vestiging van Waterloo verse sushi aan, ter plekke bereid door professionele sushichefs. Met dit "pilootproject" treedt Delhaize in de voetstappen van grote concurrent Carrefour, die op dat vlak in ons land intussen wel al een flinke voorsprong heeft.

Pilootproject voor Delhaize...

De Delhaize van Waterloo heeft er een attractie bij: een gloednieuwe stand waar speciaal opgeleide "sushimasters" dagelijks ultraverse sushi bereiden, voor de ogen van de klanten. Het assortiment omvat een vijftigtal referenties en wordt aangevuld met andere Japanse snacks en dranken.

 

"In tegenstelling tot de meeste sushi's" - zo laat Delhaize fijntjes weten - gaat het om sushi gemaakt van 100% duurzame vis: "Sinds december 2012 is alle verse vis, en dus ook de vis die gebruikt wordt in sushi, afkomstig van duurzame visvangst of kweek." Dit initiatief, dat meer dan vijf jaar geleden is opgestart en waarvoor Delhaize onlangs in de prijzen viel, wordt ondersteund door WWF. "Zo zit er geen rode tonijn in de sushi van Delhaize maar wel geelvintonijn, die op duurzame wijze is gevist en die niet bedreigd is."

 

"De sushistand is een pilootproject dat samen met Sushi Gourmet werd ontwikkeld en dat in de komende maanden uitgebreid kan worden naar andere Delhaize-supermarkten", klinkt het in Brussel.

 

...al 14 sushibars bij Carrefour

Terwijl Delhaize nog voorzichtig de markt aftast, is concurrent Carrefour al volop gewonnen voor het concept. Half april opende het zelfs al zijn veertiende sushibar, in de hypermarkt van Turnhout.

 

Met succes, zo blijkt: "Een van de afdelingen in de vernieuwde hypermarkten die bijzonder succesvol is, is de sushi bar die vers bereide sushi's, maki's en sashimi's aanbiedt", zegt Vera Vermeeren van Carrefour. "De liefhebbers van deze caloriearme lekkernijen kunnen zelf hun schotel samenstellen en onmiddellijk meenemen. De professionele sushimeesters, opgeleid door een gespecialiseerde Japanse school, bereiden deze Oosterse specialiteit ter plaatse, de hele dag door en voor de ogen van de klanten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top