Negende Brusselse Picard geopend | RetailDetail

Negende Brusselse Picard geopend

Negende Brusselse Picard geopend

Winkelketen Picard Surgelés heeft in Laken zijn negende Brusselse vestiging geopend, de vijftiende al in België. De winkel in de Wandstraat zal zeven dagen op zeven geopend zijn.

Buurt in opmars

Het filiaal in Laken is 160 m² groot en zal een assortiment hebben van 680 producten. Het oog van Picard viel op de regio rond de Wandstraat, omdat die de laatste jaren in opmars is. Zo werden onder andere de parkeermogelijkheden verbeterd en kwamen er reeds enkel nieuwe winkels in de buurt.

 

De Franse diepvriesketen heeft nu vijftien vestigingen in België. Naast de negen Brusselse – Jette, Sint-Pieters-Woluwe, Elsene, Sint-Lambrechts-Woluwe, Laken en vier in Ukkel – heeft Picard ook drie winkels in de regio Antwerpen en telkens één in Knokke-Heist, Waterloo en Waver.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.