Nieuwe look voor huismerk Colruyt | RetailDetail

Nieuwe look voor huismerk Colruyt

Nieuwe look voor huismerk Colruyt

De Halse discounter Colruyt gaat de verpakkingen van zijn eersteprijsmerk Everyday vernieuwen, om de producten zo herkenbaarder te maken. Het merk Everyday wordt naast bij Colruyt ook verkocht bij Okay, Spar en Dreamland.

Laatste fase van vernieuwing

De nieuwe verpakkingen zullen overwegend wit zijn, met enkel de meest noodzakelijke info. Zo zal de naam van het product in grote letters gedrukt worden en zal een venster in de verpakking of een foto tonen wat de klant exact koopt.

 

Daarnaast krijgt Everyday ook een nieuw logo, dat snel herkenbaar moet zijn. Het gamma van Everyday bestaat uit ongeveer 650 basisproducten, gaande van melk over pasta tot wc-papier.

 

De restyling van Everyday is de laatste stap in een grote assortimentsverandering bij Colruyt, waarbij de keten drie duidelijk te onderscheiden merklagen wil creëren: "de bekende, nationale merken die zorgen voor innovatie, ons 'thuismerk' Boni Selection en ons goedkoopste merk Everyday. Zo helpen we de consument snel en efficiënt de juiste keuzes maken binnen zijn budget", zegt COO retail Frans Colruyt.

 

Geleidelijke verandering

De eerste fase van die vereenvoudiging startte al in 2007 met de lancering van Everyday, dat toen een aantal van de goedkoopste merken verving. Om de veranderingen nu helemaal af te sluiten krijgt dat Everyday nu dus een opfrisbeurt.

 

De omschakeling naar de nieuwe verpakkingen zal geleidelijk gebeuren, aangezien Colruyt om kosten te besparen eerst nog alle oude verpakkingen zal opgebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.