Nieuwe look voor huismerk Colruyt

Nieuwe look voor huismerk Colruyt

De Halse discounter Colruyt gaat de verpakkingen van zijn eersteprijsmerk Everyday vernieuwen, om de producten zo herkenbaarder te maken. Het merk Everyday wordt naast bij Colruyt ook verkocht bij Okay, Spar en Dreamland.

Laatste fase van vernieuwing

De nieuwe verpakkingen zullen overwegend wit zijn, met enkel de meest noodzakelijke info. Zo zal de naam van het product in grote letters gedrukt worden en zal een venster in de verpakking of een foto tonen wat de klant exact koopt.

 

Daarnaast krijgt Everyday ook een nieuw logo, dat snel herkenbaar moet zijn. Het gamma van Everyday bestaat uit ongeveer 650 basisproducten, gaande van melk over pasta tot wc-papier.

 

De restyling van Everyday is de laatste stap in een grote assortimentsverandering bij Colruyt, waarbij de keten drie duidelijk te onderscheiden merklagen wil creëren: "de bekende, nationale merken die zorgen voor innovatie, ons 'thuismerk' Boni Selection en ons goedkoopste merk Everyday. Zo helpen we de consument snel en efficiënt de juiste keuzes maken binnen zijn budget", zegt COO retail Frans Colruyt.

 

Geleidelijke verandering

De eerste fase van die vereenvoudiging startte al in 2007 met de lancering van Everyday, dat toen een aantal van de goedkoopste merken verving. Om de veranderingen nu helemaal af te sluiten krijgt dat Everyday nu dus een opfrisbeurt.

 

De omschakeling naar de nieuwe verpakkingen zal geleidelijk gebeuren, aangezien Colruyt om kosten te besparen eerst nog alle oude verpakkingen zal opgebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top