Nieuwe look voor huismerk Colruyt

Nieuwe look voor huismerk Colruyt

De Halse discounter Colruyt gaat de verpakkingen van zijn eersteprijsmerk Everyday vernieuwen, om de producten zo herkenbaarder te maken. Het merk Everyday wordt naast bij Colruyt ook verkocht bij Okay, Spar en Dreamland.

Laatste fase van vernieuwing

De nieuwe verpakkingen zullen overwegend wit zijn, met enkel de meest noodzakelijke info. Zo zal de naam van het product in grote letters gedrukt worden en zal een venster in de verpakking of een foto tonen wat de klant exact koopt.

 

Daarnaast krijgt Everyday ook een nieuw logo, dat snel herkenbaar moet zijn. Het gamma van Everyday bestaat uit ongeveer 650 basisproducten, gaande van melk over pasta tot wc-papier.

 

De restyling van Everyday is de laatste stap in een grote assortimentsverandering bij Colruyt, waarbij de keten drie duidelijk te onderscheiden merklagen wil creëren: "de bekende, nationale merken die zorgen voor innovatie, ons 'thuismerk' Boni Selection en ons goedkoopste merk Everyday. Zo helpen we de consument snel en efficiënt de juiste keuzes maken binnen zijn budget", zegt COO retail Frans Colruyt.

 

Geleidelijke verandering

De eerste fase van die vereenvoudiging startte al in 2007 met de lancering van Everyday, dat toen een aantal van de goedkoopste merken verving. Om de veranderingen nu helemaal af te sluiten krijgt dat Everyday nu dus een opfrisbeurt.

 

De omschakeling naar de nieuwe verpakkingen zal geleidelijk gebeuren, aangezien Colruyt om kosten te besparen eerst nog alle oude verpakkingen zal opgebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top