Nieuwe look voor huismerk Colruyt

Nieuwe look voor huismerk Colruyt

De Halse discounter Colruyt gaat de verpakkingen van zijn eersteprijsmerk Everyday vernieuwen, om de producten zo herkenbaarder te maken. Het merk Everyday wordt naast bij Colruyt ook verkocht bij Okay, Spar en Dreamland.

Laatste fase van vernieuwing

De nieuwe verpakkingen zullen overwegend wit zijn, met enkel de meest noodzakelijke info. Zo zal de naam van het product in grote letters gedrukt worden en zal een venster in de verpakking of een foto tonen wat de klant exact koopt.

 

Daarnaast krijgt Everyday ook een nieuw logo, dat snel herkenbaar moet zijn. Het gamma van Everyday bestaat uit ongeveer 650 basisproducten, gaande van melk over pasta tot wc-papier.

 

De restyling van Everyday is de laatste stap in een grote assortimentsverandering bij Colruyt, waarbij de keten drie duidelijk te onderscheiden merklagen wil creëren: "de bekende, nationale merken die zorgen voor innovatie, ons 'thuismerk' Boni Selection en ons goedkoopste merk Everyday. Zo helpen we de consument snel en efficiënt de juiste keuzes maken binnen zijn budget", zegt COO retail Frans Colruyt.

 

Geleidelijke verandering

De eerste fase van die vereenvoudiging startte al in 2007 met de lancering van Everyday, dat toen een aantal van de goedkoopste merken verving. Om de veranderingen nu helemaal af te sluiten krijgt dat Everyday nu dus een opfrisbeurt.

 

De omschakeling naar de nieuwe verpakkingen zal geleidelijk gebeuren, aangezien Colruyt om kosten te besparen eerst nog alle oude verpakkingen zal opgebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top