Orval haalt bakken bier uit supermarkt | RetailDetail

Orval haalt bakken bier uit supermarkt

Orval haalt bakken bier uit supermarkt

Ze zijn niet talrijk, de merken of producten die hun verpakkingseenheid verkleinen zodat de consument er niet te veel van zou kopen. Toch is dit exact wat de paters trappisten van Orval nu doen, omdat het aantal geïnteresseerden gewoon te groot is.

Ontoereikend aanbod

De brouwerij van Orval produceert jaarlijks 69.000 hectoliter bier, maar dat is lang niet genoeg om tegemoet te komen aan de enorme vraag. Er moesten al hele strategieën uitgedokterd worden om te bepalen wie wat krijgt: zo werd besloten om bierhandelaars een beperkte voorraad ter beschikking te stellen om aan cafés te leveren.

 

Omdat die beperkte voorraad snel was uitverkocht, gingen cafébazen hun heil (en hun bier) zoeken in de supermarkt, waar Orval vervolgens met de bakken werd buiten gehaald, aldus François de Harenne, directeur van de Orval-brouwerij. Dat zorgde dan weer voor heel ongelukkige consumenten, die hun favoriete bier ook daar niet meer op de kop konden tikken.

 

Nieuwe strategie werkt in Delhaize

Een nieuwe verpakking zou dat nu moeten verhelpen: de paters trokken een tijd geleden naar Delhaize met de vraag Orval niet langer per bak te verkopen, maar per flesje of per pak van vier flesjes. Dergelijke verpakking zou cafébazen moeten demotiveren om grote hoeveelheden Orval in te slaan.

 

Nu deze strategie blijkt te werken, werd ook aan andere supermarkten gevraagd om de bakken uit de rekken te halen. Benieuwd of deze beslissing iedereen gelukkig maakt...   (GDW)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top