Picard gaat 250 winkels openen in Frankrijk

Picard gaat 250 winkels openen in Frankrijk

De Franse diepvriesketen Picard gaat zowat 250 nieuwe winkels in Frankrijk openen in de komende drie jaar. Bovendien moet het internationale aandeel in de omzet verdubbelen.

100 aanwervingen per jaar

Picard heeft meer dan 1200 producten in het gamma en voegt daar per jaar zowat 200 nieuwe producten aan toe. Vijftig daarvan zijn enkel bestemd voor de eindejaarsfeesten, tevens de periode waarin het bedrijf 15 % van diens bedrijfsresultaat weet te verwezenlijken.

 

Zowat 250 nieuwe Franse winkels in de komende 3 jaar betekent bovendien dat het bedrijf per jaar zowat 100 nieuwe mensen zal aanwerven.

 

Steunen op detailhandelspecialist

Van oorsprong was Picard een familiebedrijf, dat opgekocht werd door Carrefour en later in handen kwam van meerdere investeringsfondsen. Vier jaar geleden kwam Lion Capital aan het hoofd van het bedrijf te staan, maar volgens topman Philippe Pauze "zou het goed kunnen zijn voor Picard om op de steun van een detailhandelspecialist te kunnen rekenen, zeker tijdens de internationale uitbreiding."

 

De Picard-groep stelt ook bijzonder ambitieuze internationale doelen voorop, voornamelijk in Azië en Noord-Amerika. Binnen 5 jaar wil het bedrijf, dat momenteel 95 % van zijn omzet genereert in Frankrijk, 10 % uit het buitenland kunnen halen. Het huidige omzetcijfer groeide in 2013 1,5 % aan tot 1,35 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top