Picard gaat 250 winkels openen in Frankrijk

Picard gaat 250 winkels openen in Frankrijk

De Franse diepvriesketen Picard gaat zowat 250 nieuwe winkels in Frankrijk openen in de komende drie jaar. Bovendien moet het internationale aandeel in de omzet verdubbelen.

100 aanwervingen per jaar

Picard heeft meer dan 1200 producten in het gamma en voegt daar per jaar zowat 200 nieuwe producten aan toe. Vijftig daarvan zijn enkel bestemd voor de eindejaarsfeesten, tevens de periode waarin het bedrijf 15 % van diens bedrijfsresultaat weet te verwezenlijken.

 

Zowat 250 nieuwe Franse winkels in de komende 3 jaar betekent bovendien dat het bedrijf per jaar zowat 100 nieuwe mensen zal aanwerven.

 

Steunen op detailhandelspecialist

Van oorsprong was Picard een familiebedrijf, dat opgekocht werd door Carrefour en later in handen kwam van meerdere investeringsfondsen. Vier jaar geleden kwam Lion Capital aan het hoofd van het bedrijf te staan, maar volgens topman Philippe Pauze "zou het goed kunnen zijn voor Picard om op de steun van een detailhandelspecialist te kunnen rekenen, zeker tijdens de internationale uitbreiding."

 

De Picard-groep stelt ook bijzonder ambitieuze internationale doelen voorop, voornamelijk in Azië en Noord-Amerika. Binnen 5 jaar wil het bedrijf, dat momenteel 95 % van zijn omzet genereert in Frankrijk, 10 % uit het buitenland kunnen halen. Het huidige omzetcijfer groeide in 2013 1,5 % aan tot 1,35 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top