Picard gaat 250 winkels openen in Frankrijk | RetailDetail

Picard gaat 250 winkels openen in Frankrijk

Picard gaat 250 winkels openen in Frankrijk

De Franse diepvriesketen Picard gaat zowat 250 nieuwe winkels in Frankrijk openen in de komende drie jaar. Bovendien moet het internationale aandeel in de omzet verdubbelen.

100 aanwervingen per jaar

Picard heeft meer dan 1200 producten in het gamma en voegt daar per jaar zowat 200 nieuwe producten aan toe. Vijftig daarvan zijn enkel bestemd voor de eindejaarsfeesten, tevens de periode waarin het bedrijf 15 % van diens bedrijfsresultaat weet te verwezenlijken.

 

Zowat 250 nieuwe Franse winkels in de komende 3 jaar betekent bovendien dat het bedrijf per jaar zowat 100 nieuwe mensen zal aanwerven.

 

Steunen op detailhandelspecialist

Van oorsprong was Picard een familiebedrijf, dat opgekocht werd door Carrefour en later in handen kwam van meerdere investeringsfondsen. Vier jaar geleden kwam Lion Capital aan het hoofd van het bedrijf te staan, maar volgens topman Philippe Pauze "zou het goed kunnen zijn voor Picard om op de steun van een detailhandelspecialist te kunnen rekenen, zeker tijdens de internationale uitbreiding."

 

De Picard-groep stelt ook bijzonder ambitieuze internationale doelen voorop, voornamelijk in Azië en Noord-Amerika. Binnen 5 jaar wil het bedrijf, dat momenteel 95 % van zijn omzet genereert in Frankrijk, 10 % uit het buitenland kunnen halen. Het huidige omzetcijfer groeide in 2013 1,5 % aan tot 1,35 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.