Pop-updrive Knokke Carrefour al meer dan 400 bestellingen | RetailDetail

Pop-updrive Knokke Carrefour al meer dan 400 bestellingen

Pop-updrive Knokke Carrefour al meer dan 400 bestellingen

De pop-updrive die Carrefour deze zomer in Knokke uittest, heeft in drie weken tijd naar eigen zeggen al meer dan 400 collis afgeleverd. De tijdelijke drive in de kuststad moet klanten vertrouwd maken met het online bestellen en afhalen van boodschappen.

Bestellen vanuit de luie strandzetel

De pop-updrive aan het Knokse Van Bunnenplein opende op 25 juli. Consumenten kunnen er overdag hun bestelling doorgeven om die dan tussen 17u en 20.30u af te halen. Of ze kunnen hun bestelling plaatsen via drive.be en de Summerdrive kiezen als afhaalpunt.

 

Meer zelfs: consumenten kunnen de bestelling ook nog vanuit hun strandzetel doorgeven aan het promoteam van Carrefour, dat die dan intikt op een tablet. In dat laatste geval ontvangen klanten een armbandje waarmee ze zich ‘s avonds op het afhaalpunt kunnen aanbieden.

 

Carrefour noteerde in de eerste drie weken sinds de opening al meer dan 400 bestellingen. Op de drukste dagen liep het aantal op tot meer dan 50. De winkelketen merkte trouwens ook al een reeks herhaalaankopen: wie een keer het promoteam aansprak, deed dat nogmaals of plaatste nadien een bestelling online.

 

Assortiment van Carrefour Express

Het beschikbare assortiment bestaat uit een aantal producten uit de versafdeling, de afdeling droge voeding, de diepvriesafdeling en de drogisterijafdeling en is daarmee vergelijkbaar met dat van een Carrefour Express. De bestellingen moeten wel worden betaald bij afhaling en betalen kan alleen met de bankkaart.

 

Carrefour rekent in zijn Summerdrive geen verwerkingskosten aan. Bovendien kan de klant er met een getrouwheidskaart strandspelletjes voor de kinderen winnen. De Summerpop-updrive sluit de deuren op 31 augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.