Pop-updrive Knokke Carrefour al meer dan 400 bestellingen

Pop-updrive Knokke Carrefour al meer dan 400 bestellingen

De pop-updrive die Carrefour deze zomer in Knokke uittest, heeft in drie weken tijd naar eigen zeggen al meer dan 400 collis afgeleverd. De tijdelijke drive in de kuststad moet klanten vertrouwd maken met het online bestellen en afhalen van boodschappen.

Bestellen vanuit de luie strandzetel

De pop-updrive aan het Knokse Van Bunnenplein opende op 25 juli. Consumenten kunnen er overdag hun bestelling doorgeven om die dan tussen 17u en 20.30u af te halen. Of ze kunnen hun bestelling plaatsen via drive.be en de Summerdrive kiezen als afhaalpunt.

 

Meer zelfs: consumenten kunnen de bestelling ook nog vanuit hun strandzetel doorgeven aan het promoteam van Carrefour, dat die dan intikt op een tablet. In dat laatste geval ontvangen klanten een armbandje waarmee ze zich ‘s avonds op het afhaalpunt kunnen aanbieden.

 

Carrefour noteerde in de eerste drie weken sinds de opening al meer dan 400 bestellingen. Op de drukste dagen liep het aantal op tot meer dan 50. De winkelketen merkte trouwens ook al een reeks herhaalaankopen: wie een keer het promoteam aansprak, deed dat nogmaals of plaatste nadien een bestelling online.

 

Assortiment van Carrefour Express

Het beschikbare assortiment bestaat uit een aantal producten uit de versafdeling, de afdeling droge voeding, de diepvriesafdeling en de drogisterijafdeling en is daarmee vergelijkbaar met dat van een Carrefour Express. De bestellingen moeten wel worden betaald bij afhaling en betalen kan alleen met de bankkaart.

 

Carrefour rekent in zijn Summerdrive geen verwerkingskosten aan. Bovendien kan de klant er met een getrouwheidskaart strandspelletjes voor de kinderen winnen. De Summerpop-updrive sluit de deuren op 31 augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top