Pop-updrive Knokke Carrefour al meer dan 400 bestellingen

Pop-updrive Knokke Carrefour al meer dan 400 bestellingen

De pop-updrive die Carrefour deze zomer in Knokke uittest, heeft in drie weken tijd naar eigen zeggen al meer dan 400 collis afgeleverd. De tijdelijke drive in de kuststad moet klanten vertrouwd maken met het online bestellen en afhalen van boodschappen.

Bestellen vanuit de luie strandzetel

De pop-updrive aan het Knokse Van Bunnenplein opende op 25 juli. Consumenten kunnen er overdag hun bestelling doorgeven om die dan tussen 17u en 20.30u af te halen. Of ze kunnen hun bestelling plaatsen via drive.be en de Summerdrive kiezen als afhaalpunt.

 

Meer zelfs: consumenten kunnen de bestelling ook nog vanuit hun strandzetel doorgeven aan het promoteam van Carrefour, dat die dan intikt op een tablet. In dat laatste geval ontvangen klanten een armbandje waarmee ze zich ‘s avonds op het afhaalpunt kunnen aanbieden.

 

Carrefour noteerde in de eerste drie weken sinds de opening al meer dan 400 bestellingen. Op de drukste dagen liep het aantal op tot meer dan 50. De winkelketen merkte trouwens ook al een reeks herhaalaankopen: wie een keer het promoteam aansprak, deed dat nogmaals of plaatste nadien een bestelling online.

 

Assortiment van Carrefour Express

Het beschikbare assortiment bestaat uit een aantal producten uit de versafdeling, de afdeling droge voeding, de diepvriesafdeling en de drogisterijafdeling en is daarmee vergelijkbaar met dat van een Carrefour Express. De bestellingen moeten wel worden betaald bij afhaling en betalen kan alleen met de bankkaart.

 

Carrefour rekent in zijn Summerdrive geen verwerkingskosten aan. Bovendien kan de klant er met een getrouwheidskaart strandspelletjes voor de kinderen winnen. De Summerpop-updrive sluit de deuren op 31 augustus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top